Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація правотворчості

Залежно від способів створення норм права правотворчість має такі види:

а) санкціонування органами державної влади норм, які склалися, реально існують у вигляді звичаю або у вигляді нормативних положень, які виникли в результаті узагаль­нення практики діяльності людей або громадських органі­зацій;

б) прийняття нормативно-правових актів суб'єктами правотворчої діяльності, що знаходить прояв у вигляді норма­тивно-правових актів, нормативно-правових договорів;

в) надання рішенням органів державної влади (судів, органів адміністративної юрисдикції) загальнообов'язково­го значення при розгляді наступних аналогічних справ, ство­рення, таким чином, правових прецедентів, які відповідно можуть бути судовими чи адміністративними.

Залежно від суб'єктів правотворчість поділяється на:

1) правотворчість народу в процесі проведення референду­му (референдум є безпосередньою формою участі народу в пра­вотворчості, тобто прийнятті законів шляхом всенародного голосування).

2) правотворчість представницького органу державної влади — парламенту (наприклад, Верховної Ради України);

3)делеговану правотворчість як нормотворчу діяльність уповноважених органів державної влади, здійснювану за дорученням вищого представницького органу державної вла­ди — парламенту;

4) правотворчість органів місцевого самоврядування;

5)правотворчість громадських організацій (наприклад, профспілок);

6)локальна правотворчість (наприклад, на підприємстві, в установі та організації).

Залежно від юридичної сили актів, правотворчість по­діляється на:

1)законотворчість (правотворчість вищого представниць­кого органу, у процесі якої парламентом видаються норма­тивно-правові акти вищої юридичної сили — закони);

2)підзаконну правотворчість (її змістом є видання норм права Президентом, Урядом, міністерствами, відомствами, державними комітетами, місцевими органами державного управління, мерами, главами адміністрацій, керівниками підприємств, установ, організацій).

Безпосередня правотворчість держави – основна, яка полягає у виробленні та прийнятті нових правових актів. Інші прояви правотворчості держави (зміна або доповнення, скасування, систематизація) мають допоміжне значення для формування системи права.

Санкціонована правотворчість полягає у затвердженні актів, прийнятих організаціями громадянського суспільства — недержавними об'єднаннями: суспільними (партіями, профспілками та ін.) і комерційними (акціонерними товариствами та ін.), або в попередньому дозволі щодо їх видання.

Первинна – правотворчість першочергового рівня, що спрямована на створення нормативно-правових актів найважливішого суспльіного значення. Наприклад, ЗУ «Про громадянство», «Про власність»;

Поточна – правотворчість спрямована на створення нормативно-правових актів, що регулюють сталі на даному етапі суспільні відносини, вирішення поточних питань. Наприклад, акти що впливають на стабілізацію економіки в період кризи чи спрямовані на діяльність щодо ліквідації наслідкі техногенни чи екологічних катастроф;

Кодифікаційна правотворчість – це правотворчість, що має на меті створення кодифікованих джерел (кодексів) і є видом систематизації законодавства. Наприклад, Цивільний кодекс України чи Кримінальний кодекс України.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. IV класифікація боргу.
  3. V. Класифікація і внесення поправок
  4. V. Класифікація рахунків
  5. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти первинного права: класифікація та значення для європейської інтеграції.
  8. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  9. Анатомічна терапевтична хімічна класифікація ЛЗ
  10. АТОМНО-МОЛЕКУЛЯРНЕ ВЧЕННЯ. КЛАСИФІКАЦІЯ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
  11. Аудит: поняття, завдання, предмет та об’єкти. Класифікація аудиту. Ринок аудиторських послуг
  12. Базова класифікація ризиків підприємств




Переглядів: 1146

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи правотворчості | Стадії правотворчості. Основні та допоміжні стадії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.