Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правові заходи, що забезпечують охорону надр

У широкому розумінні правові приписи, спрямовані на охорону надр, містяться в багатьох розділах Кодексу про надра, але спеціаль­ний розділ (статті 56—59) виокремлює ті заходи, які забезпечують охорону надр. Вирізнення вказаних правових норм у спеціальний розділ виправдано тим, що в ньому відображені основні вимоги в галузі охорони надр. Надра, на відміну від інших природних об'єктів,


Розділ XII. Право користування надрами

практично не можна поновити. У зв'язку з цим виникає необхідність у запровадженні особливих вимог, що сприяють раціональному ви­користанню корисних копалин і належній їх охороні.

Реалізація норм і розпоряджень у галузі охорони надр здійс­нюється в процесі обліку та планування використання надр, на стадіях геологічного вивчення, проектування і будівництва під­приємств та споруд, розробки родовищ корисних копалин та ін. Основними вимогами у галузі охорони надр є: —забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр;

—дотримання встановленого законодавством порядку надання
надр у користування і недопущення самовільного користування
надрами;

—раціональне вилучення і використання запасів корисних ко­
палин і наявних у них компонентів;

—недопущення шкідливого впливу робіт, пов'язаних з корис­
туванням надрами, на збереження запасів корисних копалин,
гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсерво­
вані, а також підземних споруд;

—охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обвод­
нення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корис­
них копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх
розробку;

—запобігання необгрунтованій та самовільній забудові площ
залягання корисних копалин і дотримання встановленого законо­
давством порядку використання цих площ для інших цілей;

—запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні
нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих
речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод.

Ці вимоги охорони надр становлять складову частину прав та обов'язків користувачів надрами і конкретизуються у законодавстві щодо різних видів та стадій користування надрами.

У разі порушення перелічених вимог користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено аби припинено орга­нами Міністерства охорони навколишнього природного середови­ща України, державного гірничого нагляду, державного геологічно­го контролю або іншими спеціально уповноваженими на те держав­ними органами в порядку, встановленому законодавством України.

Також передбачено зупинення роботи на ділянці і повідомлен­ня про це зацікавлених державних органів у разі виявлення при користуванні надрами рідкісних геологічних відшарувань і мінера­логічних утворень, метеоритів, палеонтологічних та інших об'єктів, Що становлять інтерес для науки і культури.


Особлива частина


Розділ XIII

Законодавство про надра встановлює правовий пріоритет охо­рони і користування корисними копалинами як основного багат­ства надр, що не відтворюється. Тому не випадково, що основні вимоги охорони надр пов'язані перш за все з порядком користуван­ня корисними копалинами, їх охороною від нераціонального ви­користання, вичерпання і забруднення. З метою охорони визначені основні умови забудови площ залягання корисних копалин.

Так, забороняється проектування і будівництво населених пунктів, промислових комплексів та інших об'єктів без попередньо­го геологічного вивчення ділянок надр, що підлягають забудові.

Забудова площ залягання корисних копалин загальнодержавно­го значення, а також будівництво на ділянках їх залягання споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, допускаються у виняткових випадках лише за погодженням з відповідними тери­торіальними геологічними підприємствами та органами державно­го гірничого нагляду. При цьому повинні здійснюватися заходи, які б забезпечували можливість видобування з надр корисних копалин.

Порядок забудови площ залягання корисних копалин загально­державного значення встаноачюється Кабінетом Міністрів України1.

Забудова площ залягання корисних копалин місцевого значен­ня, а також розміщення на ділянках їх залягання підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, допускаються за погодженням з відповідними місцевими радами народних депутатів.

Важливим заходом охорони надр з метою запобігання негатив­ним демографічним, соціальним та екологічним наслідкам інтен­сивного видобутку корисних копалин є установлення квоти на ви­добуток окремих видів корисних копалин2.

Забороняється також вибіркова розробка родовищ корисних копалин. При проектуванні, будівництві і введенні в експлуатацію підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копа­лин, повинні забезпечуватися раціональне використання видобу­тих гірських порід.

1 Про затвердження Положення про порядок забудови площ залягання
корисних копалин загальнодержавного значення: Постанова Кабінету Міністрів
України від 17 січня 1995 року № 44 // ЗП України. - 1995. - № 3. - Ст. 80.

2 Про затвердження положення про порядок установлення квот на
видобуток окремих видів корисних копалин: Постанова Кабінету Міністрів
України від 22 грудня 1994 року № 862 // ЗП України. - 1995. - № 3. - Ст. 51.



Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  3. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  4. Аграрні правовідносини в Україні
  5. Адміністративні правовідносини
  6. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  7. Адміністративно-правові відносини
  8. Адміністративно-правові відносини
  9. Адміністративно-правові відносини та адміністративно-правові норми
  10. Адміністративно-правові відносини та юридичні факти
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Адміністративно-правові норми




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І нагляд за їх здійсненням | Право користування рослинним світом та його охорона

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.