Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові заходи, що забезпечують охорону надр

У широкому розумінні правові приписи, спрямовані на охорону надр, містяться в багатьох розділах Кодексу про надра, але спеціаль­ний розділ (статті 56—59) виокремлює ті заходи, які забезпечують охорону надр. Вирізнення вказаних правових норм у спеціальний розділ виправдано тим, що в ньому відображені основні вимоги в галузі охорони надр. Надра, на відміну від інших природних об'єктів,


Розділ XII. Право користування надрами

практично не можна поновити. У зв'язку з цим виникає необхідність у запровадженні особливих вимог, що сприяють раціональному ви­користанню корисних копалин і належній їх охороні.

Реалізація норм і розпоряджень у галузі охорони надр здійс­нюється в процесі обліку та планування використання надр, на стадіях геологічного вивчення, проектування і будівництва під­приємств та споруд, розробки родовищ корисних копалин та ін. Основними вимогами у галузі охорони надр є: —забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр;

—дотримання встановленого законодавством порядку надання
надр у користування і недопущення самовільного користування
надрами;

—раціональне вилучення і використання запасів корисних ко­
палин і наявних у них компонентів;

—недопущення шкідливого впливу робіт, пов'язаних з корис­
туванням надрами, на збереження запасів корисних копалин,
гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсерво­
вані, а також підземних споруд;

—охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обвод­
нення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корис­
них копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх
розробку;

—запобігання необгрунтованій та самовільній забудові площ
залягання корисних копалин і дотримання встановленого законо­
давством порядку використання цих площ для інших цілей;

—запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні
нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих
речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод.

Ці вимоги охорони надр становлять складову частину прав та обов'язків користувачів надрами і конкретизуються у законодавстві щодо різних видів та стадій користування надрами.

У разі порушення перелічених вимог користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено аби припинено орга­нами Міністерства охорони навколишнього природного середови­ща України, державного гірничого нагляду, державного геологічно­го контролю або іншими спеціально уповноваженими на те держав­ними органами в порядку, встановленому законодавством України.

Також передбачено зупинення роботи на ділянці і повідомлен­ня про це зацікавлених державних органів у разі виявлення при користуванні надрами рідкісних геологічних відшарувань і мінера­логічних утворень, метеоритів, палеонтологічних та інших об'єктів, Що становлять інтерес для науки і культури.


Особлива частина


Розділ XIII

Законодавство про надра встановлює правовий пріоритет охо­рони і користування корисними копалинами як основного багат­ства надр, що не відтворюється. Тому не випадково, що основні вимоги охорони надр пов'язані перш за все з порядком користуван­ня корисними копалинами, їх охороною від нераціонального ви­користання, вичерпання і забруднення. З метою охорони визначені основні умови забудови площ залягання корисних копалин.

Так, забороняється проектування і будівництво населених пунктів, промислових комплексів та інших об'єктів без попередньо­го геологічного вивчення ділянок надр, що підлягають забудові.

Забудова площ залягання корисних копалин загальнодержавно­го значення, а також будівництво на ділянках їх залягання споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, допускаються у виняткових випадках лише за погодженням з відповідними тери­торіальними геологічними підприємствами та органами державно­го гірничого нагляду. При цьому повинні здійснюватися заходи, які б забезпечували можливість видобування з надр корисних копалин.

Порядок забудови площ залягання корисних копалин загально­державного значення встаноачюється Кабінетом Міністрів України1.

Забудова площ залягання корисних копалин місцевого значен­ня, а також розміщення на ділянках їх залягання підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, допускаються за погодженням з відповідними місцевими радами народних депутатів.

Важливим заходом охорони надр з метою запобігання негатив­ним демографічним, соціальним та екологічним наслідкам інтен­сивного видобутку корисних копалин є установлення квоти на ви­добуток окремих видів корисних копалин2.

Забороняється також вибіркова розробка родовищ корисних копалин. При проектуванні, будівництві і введенні в експлуатацію підземних споруд, не пов'язаних з видобуванням корисних копа­лин, повинні забезпечуватися раціональне використання видобу­тих гірських порід.

1 Про затвердження Положення про порядок забудови площ залягання
корисних копалин загальнодержавного значення: Постанова Кабінету Міністрів
України від 17 січня 1995 року № 44 // ЗП України. - 1995. - № 3. - Ст. 80.

2 Про затвердження положення про порядок установлення квот на
видобуток окремих видів корисних копалин: Постанова Кабінету Міністрів
України від 22 грудня 1994 року № 862 // ЗП України. - 1995. - № 3. - Ст. 51.



Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  3. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  4. Аграрні правовідносини в Україні
  5. Адміністративні правовідносини
  6. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  7. Адміністративно-правові відносини
  8. Адміністративно-правові відносини
  9. Адміністративно-правові відносини та адміністративно-правові норми
  10. Адміністративно-правові відносини та юридичні факти
  11. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  12. Адміністративно-правові норми




Переглядів: 553

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
І нагляд за їх здійсненням | Право користування рослинним світом та його охорона

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.