Тип
організаційної
структури
| Переваги
| Недоліки
|
1. Лінійні
| • Чіткість повноважень;
• Узгодженість дій виконавців;
• Оперативність;
• Особиста відповідальність керівника за кінцеві результати.
| • Вимоги щодо високої компетентності керівництва з усіх питань;
• Інформаційне перевантаження керівників;
• Низька якість реалізації функцій управління;
• Концентрація влади на найвищому рівні управління.
|
2. Функціональні
| • Висока компетентність працівників, які спеціалізуються на певних функціях;
• Висока результативність виконання стандартних робіт;
• Централізований контроль стратегічних результатів;
• Стандартизація;
і формалізація окремих процесів та явищ;
• Зниження необхідності у спеціалістах широкого профілю.
| • Розрив управлінського процесу на окремі, погано пов'язані між собою функції;
• Поява тенденції до надмірної централізації;
• Тривалість процедур прийняття рішень;
• Негнучкість організаційної структури;
• Дублювання функцій.
|
3. Комбіновані:
| | |
3.1. Лінійно-функціональні
| • Чіткі функціональні зв'язки на різних рівнях управління;
• Звільнення лінійного менеджера від перевантаження інформацією та виконання невластивих його посаді функцій.
| • Недостатньо чіткі межі відповідальності;
• Тенденція до централізації.
|
3.2. Лінійно-штабні
| • Можливість залучення консультантів і експертів;
• Підготовка управлінських рішень фахівцями.
| • Тенденція до збільшення штатів функціональних служб;
• Відсутність тісних зв'язків між підрозділами на горизонтальному рівні.
|
З.З.Бюрократичні:
| | |
3.3.1. Раціональної бюрократії
| • Чіткий поділ праці;
• Ієрархічність рівнів управління;
• Наявність взаємопов'язаної системи формальних правил і стандартів;
• Формальна безособовість;
• Врахування кваліфікаційних вимог.
| • Відсутність гнучкості;
• Труднощі при реагуванні на нові рішення, переміни, ймовірність стресів, конфліктних ситуацій.
|
3.3.2. Дивізійні:
| | |
3.3.2.1. Продуктові
| • Чітка спеціалізація керівників
за певним видом продукції;
• Дух конкурентної боротьби,
що стимулює до пошуку напрямів вдосконалення виробничо-реалізаційної діяльності.
| • Збільшення витрат через можливе дублювання робіт для різних видів продукції;
• Негнучкість організаційної структури управління.
|
3.3.2.2. Споживчі
| • Чітка орієнтація на потреби споживачів;
• Конкретизація функцій та обов'язків підрозділів, орієнтованих на забезпечення виробничих потреб певних груп споживачів.
| • Надмірна монополізація певних робіт
і функцій;
• Можливість надмірної роздрібненості функціональних підрозділів.
|
3.3.2.3.Територіальні
| • Керівництво регіональними відділеннями є «кузнею» управлінських кадрів;
• Забезпечення досконалого знання специфіки регіону;
• Підвищення відповідальності
за прибутки (збитки) регіональних керівників.
| • Послаблення ролі загально-корпоративного іміджу;
• Можливість зростання витрат
у зв'язку з дублюванням функцій;
• Наявність можливостей для зловживань регіональних керівників.
|
3.4. Адаптивні:
| | |
3.4.1. Матричні
| • Гнучкість;
• Раціональне використання кадрового потенціалу;
• Економія витрат;
• Підвищення якості розробок;
• Додаткове стимулювання працівників;
• Зменшення навантаження на керівників вищого рівня за рахунок делегування повноважень.
| • Складна структура підпорядкування;
• Можливість загострення стосунків між керівниками різних програм;
• Труднощі, пов'язані з набуттям навиків у роботі за новою програмою.
|
3.4.2. Проектні
| • Націленість на конкретні проблеми, завдання;
• Гнучкість структури управління.
| • Необхідність залучення зовнішніх спеціалістів;
• Створення умов для зростання витрат.
|
3.4.3. Програмно-цільові
| • Гнучкість;
• Забезпечення дієвості за нестабільності внутрішнього та зовнішнього середовищ.
| • Необхідність постійного пристосування керівництва до нових умов, цілей, завдань (вимагає високого рівня адаптивності);
• Необхідність високої кваліфікації кадрів.
|
3.4.4. Координаційні
| • Можливість одночасного виконання багатьох програм;
• Наявність усіх умов для прийняття оптимальних управлінських рішень.
| • Можливість дублювання функцій, що призводить до зростання витрат;
• Погіршення відносин між працівниками у зв'язку з міжпроектною конкуренцією.
|
3.5. Конгломератні
| • Забезпечення гнучкості та економії;
• Тенденція до децентралізації.
| • Складність горизонтальних і вертикальних зв'язків;
• Можливе дублювання функцій.
|