Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СЛОВНИК ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ


Стрес- 1) неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію; 2) стан особливої хворобливої напруженості організму, викликаний надміру сильними захисними фізіолопчними реакціями. Суспільство- у широкому розумінні сукупність історично сформованих форм суспільної діяльності; у вузькому розумінні історично конкретний тип соціальної системи, певний соціальний організм, що належить до такого типу, або певна форма соціальних відношень. Темперамент- риса, яка визначає нашу індивідуальність.

Температурно-сенсорна система- частина шкіряного аналізатора, спрямована на підтримання терморегуляційних процесів в організмі.

Тероризм- політика залякування, пригнічення супротивника силовими засобами.

Техногенне середовище(матеріально-культурне середовище, техносфера) - компонент життєвого середовища, утворений людиною, сукупність досягнень суспільства в результаті матеріального і духового розвитку. Техносфера- регіон біосфери, перетворений людиною за допомогою прямого або непрямого впливу технічних засобів з метою найкращої відповідності своїм матеріальним і соціально-економічним потребам. Токсичні речовини- речовини, що викликають отруєння усього організму людини або впливають на окремі системи людського організму (наприклад, кровотворення, ЦНС). Токсичність- отруйність.

Толерантність (щодо наркоманії)- стійкість організму людини до певної дози наркотиків. Травма- пошкодження тканин організму з порушенням їхньої цілісності і функцій, викликане зовнішнім чинником. Трансформація- перетворення.

Увага- спрямованість та зосередженість у свідомості на об'єктах або явищах, що сприяє підвищенню рівня сенсорної, інтелектуальної та рухової активності. Ультразвук- звук, частота якого перевищує 20 кГц.

Ультрафіолетове випромінювання (УФ)- спектр електромагнітних коливань з довжиною хвилі 200-400 нм. Умовні рефлекси- поведінка, яку набувають у результаті навчання або у разі дій, які часто повторюються, особливо якщо послідовність їх виконання довго залишається незмінною.

Управління ризиком- такий підхід до зменшення ризику небезпеки, який полягає у порівнянні витрат на заходи та засоби, що забезпечують прийнятний рівень небезпеки, з рівнем зменшення шкоди, який очікується в результаті їх запровадження і виборі оптимального варіанту.

Урагани- вітри, що мають велику швидкість (тропічні циклони, торнадо, тайфуни тощо). Утоплення- порушення діяльності організму або окремих його органів в результаті занурення під воду. Фізіологія- наука про життєдіяльність організмів, їхніх окремих систем, органів і тканин. фотонне іонізуюче випромінювання- потік електромагнітних коливань, що поширюється у вакуумі з постійною швидкістю 300 000 км/с.

Фотосинтез— утворення вищими рослинами, водоростями, фотосинтезуючими бактеріями складних органічних сполук необхідних для життєдіяльності як для самих рослин, так і всіх інших організмів із простих з'єднань (наприклад, вуглекислого газу і води) за рахунок енергії світла.

Фотохімія- розділ хімії, у якому вивчаються хімічні реакції, що відбуваються під дією світла. Характер - сталі риси особистості, що формуються і проявляються в її діяльності і спілкуванні та зумовлюють типові для неї способи поведінки.

Хромосома- частина ядра клітини, що містить генетичний матеріал. Хромосфера- один із прошарків атмосфери Сонця.

Хромосферні спалахи- сонячні спалахи, яскраві утворення, що спостерігаються в активних областях хромосфери Сонця.

Цунамі- гігантські морські хвилі, що виникають внаслідок підводних землетрусів.

Шкідливий фактор- чинник життєвого середовища, який призводить до погіршення самопочуття, зниження працездатності, захворювання і навіть до смерті як результату захворювання. Шкода- якісна або кількісна оцінка збитків, заподіяних небезпекою.

Шок- загрозливий для людини стан її організму, який виникає в результаті реакції на біль, травму, опік, порушення серцевої діяльності, втрату крові і характеризується слабкістю, зниженням артеріального тиску, пригніченням центральної нервової системи, порушенням обміну речовин.

Штучне дихання- комплекс заходів, спрямованих на відновлення дихання у людини, що втратила його. Шум- сукупність звуків різноманітної частоти й інтенсивності, що виникають у результаті коливального руху частинок у пружних середовищах (твердих, рідких, газоподібних).

Якісний аналіз небезпек- методики, що дозволяють визначити джерела небезпек, потенційно небезпечні ситуації, ситуацїнніціатори небезпеки, послідовність розвитку подій, шляхи запобігання небезпечним ситуаціям та зменшення шкоди

Якості- властивості, які мають різний ступінь вияву залежно від умов ситуацій (здібності, сприйняття, пам'ять, мислення тощо).



Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  5. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. IV – СЛОВНИК
  10. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  11. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
  12. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи




Переглядів: 295

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СЛОВНИК ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ | СЛОВНИК ТЕРМІНІВ І ПОНЯТЬ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.