МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тести для самоконтролю1. Яке з представлених визначень є найбільш повним: а) право – це система нормативного регулювання суспільних відносин; б) право - це система загальнообов’язкових державних приписів, що містяться в нормативно-правових актах, прийнятих уповноваженими державними органами законодавчої та виконавчої влади в установленому порядку з дотриманням певної процедури; в) право – це система загальнообов’язкових, формально-визначених, установлених і санкціонованих державою правил поведінки, що регулюють суспільні відносини та виражають нормативи свободи і справедливості. 2. Об’єктивне право – це: а) система правових норм, що не залежать від волі індивіда; б) галузь права, що врегульовує правовий режим об’єктів права власності; в) елемент структури правових відносин; г) система правових норм, що залежать від волі індивіда.
3. До спеціально юридичних функцій права належить: а) інформаційно-орієнтуюча функція; б) охоронна функція; в) стабілізаційна функція; г) виховна.
4. До загально-соціальних функцій права належать: а) інформаційна, орієнтаційна, охоронна, регулятивна; б) інформаційна, орієнтаційна, виховна; в) орієнтаційна, охоронна, регулятивна; г) охоронна, регулятивна.
5. Функція впорядкування суспільних відносин, визначення лінії поведінки людей, наділення їх певними правами й обов’язками має характер: а) орієнтаційний; б) охоронний; в) регулятивний; г) виховний.
6. На які дві групи можна поділити ознаки права: а) теоретичні і практичні; б) спеціальні і прикладні; в) соціальні і юридичні; г) правильні і неправильні.
7. Юридичні ознаки права: а) нормативний характер права; б) загальнообов’язковий характер права; в) формальна визначеність; г) усі перелічені.
8. У чому полягає загальнообов'язковий характер права: а) право є засобом нормування поведінки людей, установлення справедливої міри свободи цієї поведінки; б) правові норми є загальними та обов'язковими для всіх суб’єктів, які знаходяться на території конкретної держави; в) чіткість, однозначність, стислість формальних правових приписів, втілених у законах, указах, постановах тощо; г) право є обов’язковим тільки для певної категорії людей. 9. У чому полягає владно-державний характер права: а) у чіткості, однозначності, стислості формальних правових приписів, втілених у законах, указах, постановах; б) у тому, що право є засобом нормування поведінки людей; в) у тому, що держава визнає певні правила поведінки обов’язковими; г) до порушників вимог норм права державні органи можуть застосовувати заходи юридичної відповідальності.
10. Нормативний характер права полягає в тому, що: а) право є засобом нормування поведінки людей; б) право є засобом нормування поведінки людей, установлення справедливої міри свободи цієї поведінки; в) чіткість, однозначність, стислість формальних правових приписів, втілених у законах, указах, постановах; г) держава визнає певні правила поведінки обов’язковими шляхом прийняття нормативно-правових актів.
11. У чому полягає формальна визначеність права: а) у чіткості, однозначності, стислості формальних правових приписів, втілених у законах, указах, постановах; б) у тому, що право є засобом нормування поведінки людей; в) у тому, що держава визнає певні правила поведінки обов’язковими; г) до порушників вимог норм права державні органи можуть застосовувати заходи юридичної відповідальності.
12. Функції права — це: а) основні напрямки впливу права на теорію права та держави; б) його компетентність; в) основні напрямки його впливу на людину і суспільство (суспільні відносини); г) його якісні характеристики. 13. Вихідні керівні засади, відправні установлення, що виражають сутність права і випливають з ідеї справедливості і свободи — це: а) права людини; б) правозастосувальні акти; в) принципи права; г) прогалини у праві.
14. За формою нормативного вираження принципи права можна поділити на: а) постійні і тимчасові; б) закріплені в Конституціях і в чинному законодавстві; в) галузеві і міжгалузеві; г) відкриті і закриті.
15. За сферою дії принципи права поділяють на: а) загальноправові; б) міжгалузеві; в) галузеві; г) усі перелічені.
16. За змістом принципи права бувають: а) загально-соціальні (економічні, політичні та ін.) і спеціально юридичні принципи; б) загальноправові, міжгалузеві, галузеві та принципи правових інститутів; в) постійні і тимчасові; г) правові і неправові.
17. Загальнолюдські (цивілізаційні) принципи права: а) принцип рівності; б) принцип гуманізму; в) принцип свободи; г) усі перелічені.
18. Загальноправові принципи: а) принцип законності; б) принцип справедливості; в) принцип здійснення правосуддя тільки судом; г) усі перелічені.
19. Галузеві принципи — це: а) принципи окремих юридичних наук; б) принципи окремої галузі права; в) принципи, що діють у межах декількох галузей права; г) принципи, що діють у межах декількох інститутів.
20. Принцип демократизму полягає в тому, що: а) закріплення в нормах правового становища людини; б) закріплення в нормах порядку участі народу у формуванні органів державної влади; в) закріплення в нормах права народу на участь у створенні й удосконаленні законодавства; г) усе назване. 21. В якому випадку може бути обмежений принцип свободи: а) з метою забезпечення державних інтересів; б) з метою забезпечити свободу інших осіб (тому встановлюється певна міра свободи кожної особи); в) з метою покарання особи за антиморальну поведінку; г) принцип свободи не може бути обмежений у жодному випадку.
22. Що означає поняття „принцип”: а) загальнообов’язкове правило поведінки; б) формально обов’язкове правило поведінки; в) підвалини, фундамент будь-якої соціальної системи (також і правової); г) природне право кожної людини.
23. У чому полягає суть принципу рівності: а) виражається в рівності правового становища всіх перед законом; б) наявності рівних загальногромадянських прав і обов'язків; в) рівному захисті перед судом; г) усе вказане.
24. Який принцип полягає в рівності правового становища всіх незалежно від національної, статевої, релігійної належності, походження, місця мешкання, посадового становища та інших обставин: а) принцип рівності; б) принцип гуманізму; в) принцип свободи; г) усі перелічені.
25. Визначте, в яких двох значеннях може розглядатися право: а) значенні закону і значенні звичаю; б) об’єктивному і суб’єктивному значеннях; в) значеннях системи права і системи законодавства; г) публічному та приватному значеннях. Читайте також:
|
||||||||
|