Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історія розвитку маркетингу.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛЬВІВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ І ТУРИЗМУ

 

Кафедра економіки і маркетингу

 

МАРКЕТИНГ

 

 

ПОСІБНИК

для самостійного

вивчення курсу студентам заочної форми навчання

 

Львів 2013

 

 

’ Маркетинг”. Посібник для самостійного вивчення курсу студентами заочного віділення. – Львів: ЛІЕТ, 2013.

 

Укладач : к.е.н. Стручок Н.М.

 

Рецензент: к.е.н., доц.Бідник Н.Б.

Розглянуто і схвалено на

засіданні кафедри економіки і маркетингу

Протокол № ___

від __ жовтня 2013 року

Зав. кафедри: д.е.н., професор ________Васильчак С.В.

 

 

ЗМІСТ

 

 

 

 

Тема 1. Організація маркетингової діяльності на підприємстві

План.

1. Поняття маркетингу, його мета, функції, принципи.

2. Історія розвитку маркетингу.

3. Концепції маркетингу.

4. Види маркетингу їх характеристика.

 

Ключові слова: маркетинг, концепція, функції маркетингу, елементи маркетингу, види маркетингу, складові комплексу маркетингу, причини розвитку маркетингу.

 

Поняття маркетингу, його мета, функції, принципи.

Сьогодні по-різному тлумачать суть і зміст поняття маркетинг.

Дослівно термін "маркетинг" перекладається з англійської як ринкотворення, ринкова діяльність, орієнтація на ринок.

В літературі пропонуються наступні визначення маркетингу:

Маркетинг – процес створення й реалізації товарів з метою задоволення потреб споживачів;

Маркетинг – соціальний і управлінський процес задоволення потреб споживачів шляхом створення товарів, споживчих цінностей (здатність товару задовольняти потребу споживача) та обміну ними;

· Маркетинг – діяльність людей для задоволення потреб за допомогою обміну;

· Маркетинг – діяльність фірми з позиції споживача;

· Маркетинг – управлінський процес планування та втілення задуму, ціноутворення, розповсюдження й просування ідей, товарів, послуг від виробника до споживача з метою задоволення потреб усіх суб’єктів ринку.

При маркетинговому підході використовуються всі елементи комплексу маркетингу – товар, ціну, збут, промоцію

Основними функціями маркетингу є:

· аналіз зовнішнього середовища;

· дослідження ринку і його середовища;

· виявлення та детальний аналіз потреб споживачів;

· довго- і короткотермінове планування товарної номенклатури та її реалізація;

· організація товаропросування і розподіл продукції;

· організація механізму ціноутворення;

· забезпечення соціальної відповідальності перед суспільством;

· організація стимулювання збуту, реклами і післяпродажного бслуговування;

· управління і контроль маркетингу.

Історія розвитку маркетингу.

У вітчизняній економічній літературі перші згадування про маркетинг датуються лише 1960 роком, причому це була переважно критика маркетингу як буржуазної політики вирішення «невирішуваних» проблем у капіталістичному суспільстві.

Таблиця. Основні етапи розвитку маркетингу (30-50-ті роки ХХ ст.)

Етапи Період часу Умовна назва періоду Характерні особливості
І. До 30-х рр. «Товарної орієнтації» Прагнення виробників вдосконалити виробництво товарів, поліпшити їх якість в умовах незмінності ринку.
ІІ. 30-50-і рр. «Збутової орієнтації» Максимальний продаж товарів найвищої якості з високими споживчими властивостями за допомогою стимулювання факторів інформування і довготермінового планування коливань ринкових потреб.
ІІІ. 50-і-середина 60-х рр. «Ринкової орієнтації» Виробництво товарів високої якості з підвищеним попитом, початок ери «мистецтва» продажу товарів, поява служб і відділів ринкового дослідження, стратегічного планування і прогнозування попиту споживачів
IV. Середина 60-х- 70-і рр. «Становлення маркетингового управління» Управління фірмами з орієнтацією на ринок, застосування методів формування попиту конкретних груп покупців, розквіт «мистецтва» продажу, рекламування і пропаганда товарів, активізація виходу на зовнішній ринок із застосуванням внутрішніх маркетингових важелів управління ринковим продажем.
V. Початок 80-х рр. «Глобального застосування маркетингу» Застосування маркетингових важелів та інструментів комплексу маркетингу, сучасних способів передачі маркетингової інформації, організація транснаціональних служб міжнародного маркетингу, врахування особливостей «соціально-етичного» маркетингу.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. ISO 15504. Причини та історія створення
  5. IV етап розвитку міжнародної міграції робочої сили розпочав ся після II світової війни і триває понині.
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  9. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  10. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  11. Автоматизація виробництва як вищий етап технологічного розвитку підприємств
  12. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання




Переглядів: 3034

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ | Концепції управління маркетингом на підприємствах туристичного ринку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.