Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Педагогічна діяльність як процес розв'язання педагогічних завдань

Педагогічна діяльність є безперервним процесом розв'язання учителем системи педагогічних завдань. Вони виникають там, де потрібно «перевести» учня з одного стану в інший: наприклад, забезпечити опанування нав­чальним матеріалом; навчити розв'язувати задачі з мате­матики, фізики, хімії; допомогти подолати недисципліно­ваність. Результатом таких старань постають новоутворен­ня особистості, нові знання, вміння, навички тощо. Педагогічне завдання виникає тоді, коли з кількох спосо­бів досягнення бажаного результату необхідно знайти найкращий.

Усі педагогічні завдання можуть бути виховними (виховання різнобічно розвиненої, внутрішньо несуперечливої особистості), навчальними (засвоєння знань, виро­блення вмінь і навичок, способів діяльності тощо); розвивальними (розвиток особистості, інтелекту, творчості, здібностей, індивідуального стилю діяльності тощо).

Уміння бачити педагогічну задачу — важлива якість вчителя, оскільки стимулює його до пошуку ефективних методів діяльності. Однак немало вчителів замінюють педагогічні задачі функціональними, проміжними, зосе­реджуючи на них свою увагу.

Функціональна задача — створення інструментарію педагогічно­го впливу (лекції, оповідання, пояснення, бесіди, керівництво діяльністю учня).

Педагогічні задачі пов'язані із функціональними, розв'язання яких вимагає від учителя професійних знань, умінь та навичок. Наприклад, щоб забезпечити інтелекту­альний розвиток учнів, необхідно ставити їх в умови інте­лектуального пошуку, навчити самостійно здобувати знан­ня, радіти своїм успіхам, переживати невдачі; допомогти реалізуватися як суб'єктам діяльності. Однак часто актив­ність вчителя маскує пасивність школяра.

Більшість педагогічних завдань не піддається алгорит­мізації, вимагає від учителя творчого підходу. їх розв'язання передбачає аналіз педагогічної ситуації (діагноз); проектування результату (прогноз) і планування педаго­гічних впливів; конструювання та реалізацію навчально-виховного процесу; регулювання та корекцію педагогічно­го процесу; оцінювання досягнутих результатів і визна­чення нових педагогічних завдань.

 




Переглядів: 1023

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Педагогічні уміння | Педагогічні здібності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.