МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Наукові уявлення про психіку особистість і суб'єкт — основа організації ефективної освітиТеоретичні основи педагогічної психології
З'ясування специфічних проблем педагогічної психології ґрунтується на теоретичних уявленнях про психіку як відкриту та нелінійну систему, про суть, психологічну структуру особистості та закономірності її становлення і розвитку, а також про суть і систему детермінації процесів навчання, виховання і розвитку як невіддільних складових освіти.
Наукові уявлення про психіку особистість і суб'єкт — основа організації ефективної освіти Науково організоване навчання, виховання і розвиток ґрунтуються на знанні педагогом внутрішнього світу, індивідуальних особливостей дитини, розумінні психологічних закономірностей функціонування, становлення розвитку і саморозвитку особистості, адекватної реалізації цього знання у професійній діяльності. Психіка є складним системним утворенням, якому властиві нестійкість, відкритість і нелінійність. Психіка (грец. psychikos — душевний) — функція мозку, сутність якої полягає у відображенні дійсності через відчуття, сприймання, уяву, мислення, почуття тощо. Ситуативна нестійкість психіки є умовою її розвитку, відкритість означає наявність внутрішніх джерел психічної енергії, обмін цією енергією з оточенням (у особистісній взаємодії). Властивість нелінійності психіки як системи проявляється у порозі чутливості до впливів (само-впливів). Поріг чутливості — величина подразника, який викликає або змінює яскравість сприйняття, силу відчуття. Нижче порогу чутливості все зменшується, стирається, забувається, не залишається ніяких слідів, вище нього — все багатократно збільшується. Погляд на психіку як нелінійну систему означає для педагогічної психології, що нерідко досить відчутні впливи на дитину не дають ефекту. Це підтверджується практикою виховання. Трапляються ситуації, періоди, коли навіть незначний вплив на дитину має великий ефект. Критичні моменти виникають ситуативно, коли може радикально змінитися ставлення до іншої людини (наприклад, у конфлікті з учителем, який пішов назустріч учневі, зрозумів його). За таких умов негативне ставлення до педагога змінюється на позитивне. Аналогічно може змінюватися ставлення до навчального предмета, світу і себе. Іноді учень одержує підтвердження свого Я завдяки досягнутому успіху, випадковій удачі, прочитаній книжці, розмові з людиною, що змінює його самооцінку і рівень домагань. Він може бути байдужим до переконливих повчань одного вчителя і сильно переживати через зауваження іншого. Цей методологічний висновок дає вчителеві бачення своєї ролі у сприянні самокерованому розвитку учня. В ефективному управлінні головне не вплив, а його правильна спрямованість, структура. Слабкі, але правильно організовані (резонансні) впливи на психіку дитини є надзвичайно ефективними. Таке управління розвитком особистості не є сліпим втручанням у цей процес, оскільки воно ґрунтується на знанні меж можливого за певних умов, узгоджується із внутрішніми тенденціями психіки дитини, її внутрішньою позицією.
|
||||||||
|