МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психологічна характеристика суб'єктаУспішність та ефективність навчально-виховного процесу забезпечується вивченням психологічних характеристик індивідуального та групового суб'єктів діяльності. Індивідуальний суб'єкт — це людина на вищому рівні всебічної зовнішньої і внутрішньої активності, цілісності, автономності. Його активність проявляється у зовнішньому і внутрішньому планах (вибір мети, способів її здійснення). Для індивідуального суб'єкта навколишня дійсність є не тільки системою подразників, сферою задоволення потреб, а насамперед об'єктом його дій, пізнання творчого перетворення. Інших людей він сприймає як рівноцінних суб'єктів. При аналізі навчання і виховання доводиться мати справу з груповим суб'єктом діяльності — сукупністю особистостей (індивідуальних суб'єктів), які перебувають у певних стосунках та опосередковані спільною життєдіяльністю чи окремими її складовими (метою, мотивами, діями тощо). Характеристиками групового суб'єкта є узгоджена взаємодія індивідів (учнів, педагогів) в умовах спільної життєдіяльності, об'єднувальним центром якої є навчальна, виховна і розвивальна мета, а рівнем суб'єкт-ності — активність, дієвість, інтегрованість, відповідальність, групова рефлексія, національна свідомість і самосвідомість тощо. Динамічними (процесуальними) характеристиками колективного суб'єкта (шкільного класу, педагогічного колективу) є: 1) цілеспрямованість, яка характеризується спільними інтересами, змістом цілей, груповими соціальними настановами, переконаннями, ідеалами; 2)мотивованість — активне, зацікавлене, дієве ставлення (спонукання) учнів до життя; 3)цілісність (інтегрованість) — внутрішня єдність учнів класу, що виявляється в їх взаємозв'язках і взаємозалежностях; 4)структурованість класу, чіткість його структури, розподілу функцій, завдань, прав, обов'язків і відповідальності між мікрогрупами; 5) узгодженість — гармонійна єдність учнів класу, скоординованість їх дій, основних структурних елементів спільної навчальної діяльності: цілей, завдань, мотивів, дій та операцій, проміжних і кінцевих результатів; 6)організованість, що передбачає упорядкованість, зібраність, підпорядкованість певному способу і порядку досягнення цілей, здатність діяти відповідно до мети; 7)результативність — здатність досягати позитивного результату у навчанні і розвитку. Знання педагогом психологічних і соціально-психологічних характеристик індивідуального і групового суб'єктів дає змогу ефективно організовувати навчання, виховання і розвиток школярів, з'ясовувати причини їх досягнень чи невдач, сприяти повноцінній життєдіяльності.
|
||||||||
|