Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна характеристика суб'єкта

Успішність та ефективність навчально-виховного про­цесу забезпечується вивченням психологічних характери­стик індивідуального та групового суб'єктів діяльності.

Індивідуальний суб'єкт — це людина на вищому рівні всебічної зовнішньої і внутрішньої активності, цілісності, автономності. Його активність проявляється у зовнішньо­му і внутрішньому планах (вибір мети, способів її здійснення). Для індивідуального суб'єкта навколишня дій­сність є не тільки системою подразників, сферою задово­лення потреб, а насамперед об'єктом його дій, пізнання творчого перетворення. Інших людей він сприймає як рів­ноцінних суб'єктів.

При аналізі навчання і виховання доводиться мати справу з груповим суб'єктом діяльності — сукупністю особистостей (індивідуальних суб'єктів), які перебувають у певних стосунках та опосередковані спільною життє­діяльністю чи окремими її складовими (метою, мотивами, діями тощо). Характеристиками групового суб'єкта є узго­джена взаємодія індивідів (учнів, педагогів) в умовах спільної життєдіяльності, об'єднувальним центром якої є навчальна, виховна і розвивальна мета, а рівнем суб'єкт-ності — активність, дієвість, інтегрованість, відповідаль­ність, групова рефлексія, національна свідомість і самосві­домість тощо. Динамічними (процесуальними) характери­стиками колективного суб'єкта (шкільного класу, педагогічного колективу) є:

1) цілеспрямованість, яка характеризується спільними інтересами, змістом цілей, груповими соціальними наста­новами, переконаннями, ідеалами;

2)мотивованість — активне, зацікавлене, дієве ста­влення (спонукання) учнів до життя;

3)цілісність (інтегрованість) — внутрішня єдність учнів класу, що виявляється в їх взаємозв'язках і взаємозалежностях;

4)структурованість класу, чіткість його структури, розподілу функцій, завдань, прав, обов'язків і відпові­дальності між мікрогрупами;

5) узгодженість — гармонійна єдність учнів класу, скоординованість їх дій, основних структурних елементів спільної навчальної діяльності: цілей, завдань, мотивів, дій та операцій, проміжних і кінцевих результатів;

6)організованість, що передбачає упорядкованість, зібраність, підпорядкованість певному способу і порядку досягнення цілей, здатність діяти відповідно до мети;

7)результативність — здатність досягати позитивного результату у навчанні і розвитку.

Знання педагогом психологічних і соціально-психоло­гічних характеристик індивідуального і групового суб'єк­тів дає змогу ефективно організовувати навчання, вихо­вання і розвиток школярів, з'ясовувати причини їх досяг­нень чи невдач, сприяти повноцінній життєдіяльності.




Переглядів: 673

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологія особистості | Діяльність як чинник розвитку особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.