МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психічне здоров'я школярів як результат освітиОсвіті належить провідна роль у забезпеченні людського здоров'я. Психічне здоров'я залежить від якості, її повноти та відповідності природним потребам дитини, підлітка, юнака, вираженості освітньої процесуальності протягом усього їх життя. Психічне здоров'я — збалансованість внутрішнього (духовні, моральні, когнітивні, емоційні, фізіологічні, фізичні потенції) і зовнішнього (вимоги соціального оточення, відповідність стилю навчання і виховання дітей особливостям розвитку їх особистості) у життєдіяльності індивіда. Психічне нездоров'я означає незбалансованість, асин-хронність внутрішніх і зовнішніх характеристик особи-стісних змін. Освіта є сферою, де внаслідок помилок взаємодії дорослих з дітьми виникають психічні травми — негативні переживання з приводу невдач, неподоланих психологічних бар'єрів. Невдачі, що переживаються, залишають слід. Чим значущішою була діяльність, чим більше перешкод і труднощів доводилось долати, тим сильніша травма, якщо не було задоволення результатом діяльності. Такі травми негативно впливають на формування емоційно-ціннісної структури особистості школяра, свідчать про неблагополуччя освітнього процесу. Освітній процес нерідко супроводжують дидактогенїі — психічні травми, одержані дітьми у процесі або в результаті навчання. Вони породжують очікування невдач і покарання за незадовільні показники у навчанні. За таких обставин учень не очікує від школи нічого доброго («Те, чому мене навчають у школі, мені у житті не згодиться», «Хлопці, які не вчилися, часто живуть краще, ніж ті, хто вчився», «Мені вчитися дуже важко»). Він боїться перевірки знань, переживає тривожність від перебування у школі, страх самовираження, невідповідності своїх результатів очікуванням учителів, батьків. Негативне застрявання на невдачах і пов'язані з ними переживання зумовлюють страждання дитини, які емоційно виражаються у побоюванні («Як би це зробити, щоб мене не лаяли», — думає школяр біля дошки, не наважуючись виконувати завдання); неспокої («Що буде, якщо викличуть відповідати?»); незадоволеності («Усе відповів, а вчителька знову поставила низький бал»); засмученні («Трохи не дотяг до високого балу, бо не там поставив кому»); боязні і нервозності (не написав домашній твір і боїться, що нічого здавати вчителю); гніві і роздратованості (на несправедливе, на думку учня, зауваження вчителя); горі і печалі (розлучення батьків, переведення приятеля в іншу школу; улюблена дівчина не відповідає взаємністю); страху і паніці (після здійснення непристойного вчинку хлопець боїться, що класний керівник при всіх учнях з'ясовуватиме причини того, що трапилося, викличе батьків); люті і злості (хулігани відібрали гроші, які збирав для придбання мобільного телефону); відчаї і депресії (у табелі за чверть буде 1 бал, немає настрою, нічого не хочеться робити). Навчально-виховний процес відбувається ефективніше, якщо фонова психогенність знижується за рахунок якомога ширшого охоплення педагогом навчально-виховної діяльності учнів, вихованців. У такому разі зменшуються енергетичні витрати учнів, необхідні для адаптації До особистісно-професійної діяльності кожного з багатьох педагогів, кількість яких у старших класах сягає 14—23 осіб. Збережені при зменшенні кількості міжособистісних пристосувань зусилля спрямовуються на оволодіння сутністю навчання, а не на пристосування до інших осіб. Дотримання принципу особистісної цілісності у психогігієнічному забезпеченні навчання і виховання дає змогу обмежити прояви предметного егоїзму та егоцентризму, які нерідко трапляються в освітній практиці. Концептуальною основою психогігієни освітнього процесу є розвиток творчого потенціалу особистості учня, який ґрунтується на вираженій її індивідуалізації, активності та здатності до саморегулювання. Психогігієнічна спрямованість освіти полягає не тільки у зниженні інтенсивності психогенних чинників, захисті особистості від психотравматичних впливів, а й у цілеспрямованій підготовці дітей до напружень, вихованні у них культури психологічної самооцінки і самоконтролю, формуванні взаємоузгодженості сенсоутворення і самоздійснення, особистісної самодостатності.
|
||||||||
|