Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Взаємодія педагога і психолога

Психологічна служба є необхідною складовою сучасної системи освіти, що забезпечує розвиток особистого, інте­лектуального і професійного потенціалу суспільства. Вона покликана сприяти становленню індивідуальності, її твор­чого ставлення до життя, розвитку здібностей і нахилів дітей, вивченню особливостей їх психічного розвитку, з'ясуванню психологічних причин порушень особистості та їх профілактиці.

Досягнення цього забезпечується створенням сприят­ливих психолого-педагогічних умов для психологічного комфорту, повноцінної життєдіяльності дитини, реаліза­ції можливостей розвитку її індивідуальності, творчості, духовності. Усі ці умови психолог створює разом з учите­лями і батьками учнів.

Робота практичного психолога в системі освіти здій­снюється за такими напрямами:

а) психологічна просвіта. Вона полягає у поширенні психологічних знань серед педагогів, учнів та їх батьків;

б) психопрофілактична робота. Ця робота спрямована на формування у педагогів, дітей, батьків або осіб, що їх заміня­ ють, загальної психологічної культури, бажання використа­ ти психологічні знання в роботі з дітьми, в інтересах власно­ го розвитку; створення умов для повноцінного розвитку дитини на кожному віковому етапі; своєчасне попередження порушень у психологічному та особистісному розвитку;

в) психодіагностична робота. Суть її полягає в психолого-педагогічному дослідженні дітей упродовж дошкільного і шкільного дитинства, виявленні індивідуальних осо­бливостей їх розвитку, з'ясуванні причин виявлених пору­ шень психічного, особистісного розвитку;

г) розвивальна і психокорекційна робота. її метою є активний вплив практичного психолога на психічний розвиток, становлення особистості дитини;

ґ) консультативна робота. Завданням її є надання допо­моги людині у розв'язанні її особистих проблем. Здійсню­ється консультування за такими напрямами:

—консультування адміністрації, педагогів, батьків, осіб, які їх заміняють, з проблем навчання, виховання і розвитку дітей;

—консультування дітей, батьків, осіб, що їх заміня­ють, з питань вибору освітнього закладу і програми на­вчання при вступі до школи тощо;

—консультування працівників установ інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклуван­ня батьків, з питань соціально-психологічної реабілітації;

—взаємні консультування спільно з працівниками виховних установ для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків (школи-інтернати, дитячі будин­ки), педагогів шкіл, у яких вони навчаються, представни­ків шефських організацій з метою забезпечення наступно­сті в роботі з дітьми;

—індивідуальні та групові консультації дітей з про­блем навчання, розвитку, життєвого і професійного само­визначення, стосунків з дорослими та однолітками, само­виховання тощо;

—консультування адміністрації установи при скла­данні плану навчально-виховних заходів з урахуванням вікових особливостей дітей, особливостей організації життя, навчання і виховання у конкретній установі.

Ментальність професійних психологів і педагогів має суттєві відмінності (табл. 2.1)

Усі ці відмінності сприяють розумінню причин труд­нощів у спілкуванні педагогів і психологів. Багато педа­гогів не можуть відразу визнати роль психолога. їм необхідні терпіння, тактовність, доброзичливість у спіл­куванні, визнання за кожним фахівцем (вчителем, клас­ним керівником, директором школи) права на сумнів. Для цього психолог повинен позбутися у спілкуванні з

 

Таблиця 2.1


Читайте також:

  1. Активно взаємодіяти з навколишнім світом
  2. Багатоманітність і взаємодія культур
  3. Взаємодія
  4. Взаємодія +Це єдність В. і в-ця.
  5. Взаємодія адміністративного права з іншими галузями права
  6. Взаємодія алельних генів
  7. Взаємодія безрецептурних ЛП для для лікування простуди з їжею й алкоголем
  8. Взаємодія безрецептурних ЛП для симптоматичного
  9. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.
  10. Взаємодія гамма квантів з речовиною
  11. Взаємодія гамма-квантів з речовиною
  12. Взаємодія ДСМК з іншими аварійно-рятувальними службами.




Переглядів: 1174

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психічне здоров'я школярів як результат освіти | Основні характеристики ментальності професійних психологів і педагогів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.