МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Взаємодія педагога і психологаПсихологічна служба є необхідною складовою сучасної системи освіти, що забезпечує розвиток особистого, інтелектуального і професійного потенціалу суспільства. Вона покликана сприяти становленню індивідуальності, її творчого ставлення до життя, розвитку здібностей і нахилів дітей, вивченню особливостей їх психічного розвитку, з'ясуванню психологічних причин порушень особистості та їх профілактиці. Досягнення цього забезпечується створенням сприятливих психолого-педагогічних умов для психологічного комфорту, повноцінної життєдіяльності дитини, реалізації можливостей розвитку її індивідуальності, творчості, духовності. Усі ці умови психолог створює разом з учителями і батьками учнів. Робота практичного психолога в системі освіти здійснюється за такими напрямами: а) психологічна просвіта. Вона полягає у поширенні психологічних знань серед педагогів, учнів та їх батьків; б) психопрофілактична робота. Ця робота спрямована на формування у педагогів, дітей, батьків або осіб, що їх заміня ють, загальної психологічної культури, бажання використа ти психологічні знання в роботі з дітьми, в інтересах власно го розвитку; створення умов для повноцінного розвитку дитини на кожному віковому етапі; своєчасне попередження порушень у психологічному та особистісному розвитку; в) психодіагностична робота. Суть її полягає в психолого-педагогічному дослідженні дітей упродовж дошкільного і шкільного дитинства, виявленні індивідуальних особливостей їх розвитку, з'ясуванні причин виявлених пору шень психічного, особистісного розвитку; г) розвивальна і психокорекційна робота. її метою є активний вплив практичного психолога на психічний розвиток, становлення особистості дитини; ґ) консультативна робота. Завданням її є надання допомоги людині у розв'язанні її особистих проблем. Здійснюється консультування за такими напрямами: —консультування адміністрації, педагогів, батьків, осіб, які їх заміняють, з проблем навчання, виховання і розвитку дітей; —консультування дітей, батьків, осіб, що їх заміняють, з питань вибору освітнього закладу і програми навчання при вступі до школи тощо; —консультування працівників установ інтернатного типу для дітей-сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків, з питань соціально-психологічної реабілітації; —взаємні консультування спільно з працівниками виховних установ для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків (школи-інтернати, дитячі будинки), педагогів шкіл, у яких вони навчаються, представників шефських організацій з метою забезпечення наступності в роботі з дітьми; —індивідуальні та групові консультації дітей з проблем навчання, розвитку, життєвого і професійного самовизначення, стосунків з дорослими та однолітками, самовиховання тощо; —консультування адміністрації установи при складанні плану навчально-виховних заходів з урахуванням вікових особливостей дітей, особливостей організації життя, навчання і виховання у конкретній установі. Ментальність професійних психологів і педагогів має суттєві відмінності (табл. 2.1) Усі ці відмінності сприяють розумінню причин труднощів у спілкуванні педагогів і психологів. Багато педагогів не можуть відразу визнати роль психолога. їм необхідні терпіння, тактовність, доброзичливість у спілкуванні, визнання за кожним фахівцем (вчителем, класним керівником, директором школи) права на сумнів. Для цього психолог повинен позбутися у спілкуванні з
Таблиця 2.1 Читайте також:
|
||||||||
|