Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні характеристики ментальності професійних психологів і педагогів

 

Психологи Педагоги
1. Часова перспектива
Мотивація зорієнтована на теперішній час і найближче майбутнє Стосується періодів близького і віддаленого майбутнього
2. Зміст мотивації
Виражена пізнавальна мотива­ція та мотивація, пов'язана із власною особистістю, зокрема Я-концепцією, високий рівень потреб; очікують допомоги від інших, сподіваються на успіх Виражена орієнтація на спіл­кування, роботу за спеціальні­стю, самореалізацію у профе­сійній сфері, на певний рівень досягнень; альтруїстична мо­тивація; від інших очікують любові, поваги, визнання
3. Ціннісні орієнтації (термінальні цінності-цілі)
Щасливе сімейне життя, щастя інших Свобода, пізнання
4. Настанови щодо дитини. Рівень контролю
Широта поглядів, ефективність у справах, високі запити. незалежність, раціоналізм. Мінімальний контроль, перевага ліберального стилю спілкування з дитиною Вихованість, акуратність, не­примиренність до недоліків у собі та в інших. Високий рівень контролю, схильність до авторитаризму щодо дитини
5. Уявлення про учня
Висока когнітивна складність приймання, безоцінність Низька когнітивна складність сприймання, оцінність

педагогічним колективом, кожним вчителем докорів, повчального тону на їх адресу, а зосереджуватися на кон­структивній спільній роботі щодо надання допомоги кон­кретному школяреві.

У співпраці вчителя і шкільного практичного психоло­га успішно розв'язуються завдання, які стосуються пси­хічного та особистісного розвитку дитини на різних етапах шкільного життя, особливо перехідних, а також проблеми обдарованих, неуспішних, недисциплінованих дітей тощо.

Одна з форм взаємодії шкільного практичного психоло­га і вчителя здійснюється шляхом підготовки і проведення педагогічного консиліуму — колективного методу вивчення учнів з метою їх всебічного дослідження та вибору аде­кватного шляху подальшої роботи з ними. Його метою є вироблення єдиної позиції всіх учасників, визначення конкретних завдань для кожного з них.

Завдання психолога в педагогічному консиліумі поля­гають у наданні допомоги вчителям щодо оцінювання пси­хічних (інтелектуальних) та особистісних якостей учня, демонстрування складності, неоднозначності проявів його поведінки, стосунків, адекватності самооцінки, мотивації, особливостей пізнавальних інтересів, емоційного настрою та ін. Особливо суттєвим для психолога с аналіз адаптації кожного класу, учня, з'ясування факторів, що сприяють адаптації чи ускладнюють її. Психолог повинен прагнути привертати увагу вчителів до психічного розвитку учня, за необхідності допомогти їм подолати неадекватні установ­ки щодо учнів, класу, пробудити сумніви в доцільності категоричних оцінок, суджень у виборі радикальних мето­дів педагогічного впливу. Довести, що учень не може бути поганим або хорошим, він такий, який є, і всі дорослі, взаємодіючи з ним, повинні його в чомусь підтримати, допомогти щось виправити.

Учитель у педагогічному консиліумі повинен повідо­мити результати своїх спостережень за реальною поведін­кою учня, а також про події, що викликають тривогу; переглянути свою категоричну оцінку класу (учня) під впливом психолога; спільно з психологом скласти план поетапної роботи з класом (учнем).

Отже, об'єктом педагогічної психології є освіта, яка охоплює процеси навчання, виховання, розвитку дітей, підлітків, юнаків і дорослих. Суб'єктами освітнього про­цесу є педагоги та учні. Одне із найважливіших її зав­дань полягає у збереженні психічного здоров'я школя­рів. Для цього у системі освіти функціонує психологічна служба.

 

Запитання. Завдання

1.Які основні психологічні характеристики особистості повинен враховувати педагог у своїй освітній діяльності?

2.Охарактеризуйте шкільний клас як суб'єкт навчальної діяльності.

3.Порівняйте біогенетичні і соціогенетичні напрями у психології.

4.У чому полягають основні ідеї теорії розвитку вищих психологіч­них функцій Л. Виготського?

5.Чому навчання і виховання є головними чинниками розвитку школяра?

6. Порівняйте процеси виховання і соціалізації особистості.

7. Охарактеризуйте біхевіористську концепцію навчання і вихо­вання.

8.Розкрийте психологічні особливості навчання шляхом спосте­реження.

9.Які існують шляхи формування почуття самоефективності шко­лярів у навчанні?

10.Проаналізуйте психологічні засади формування в учнів здатно­сті до саморегулювання.

11.Дайте характеристику основних тенденцій і принципів сучасної освіти.

12.Як пов'язані між собою культура й освіта?

13.Що означають особистісний і діяльнісний компоненти в особи-стісно-діяльнісному підході?

14.Дайте загальну характеристику особистісного розвитку учня.

15.Розкрийте особливості взаємодії педагога із шкільним психо­логом.

16.Охарактеризуйте освіту як систему, як процес і як результат.

17.Які є основні психологічно зорієнтовані моделі шкільної освіти?

18.Сформулюйте головні психологічні принципи функціонування сучасної освіти.

19.Назвіть і проаналізуйте основні складові освіти.

20.Доведіть взаємозв'язок процесів навчання, виховання і роз­витку?

21.Охарактеризуйте основних суб'єктів освітнього процесу.

22.Чому психічне здоров'я дитини є важливим результатом освіти?

 

23.Розкрийте основні соціальні чинники психічного нездоров'я дітей, підлітків та юнаків.

24.Сформулюйте основні проблеми педагогічної психогігієни.

25.Які завдання психологічної служби є у системі освіти України?

26.Які існують основні напрями та види у системі діяльності психо­лога-практика?


Читайте також:

  1. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Основні засоби
  4. II. ОСНОВНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВИХ КОЛЕКТИВІВ
  5. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  6. III. Основні обов'язки робітників та службовців
  7. III. Ризики виробничого травмування та професійних захворювань механізаторів, допоміжного персоналу та сторонніх осіб при експлуатації сільськогосподарської техніки
  8. IV. Основні обов'язки адміністрації
  9. V. ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  10. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  11. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  12. VII. ФОРМИ КОЛЕКТИВНОГО ОБГОВОРЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПРОБЛЕМ




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємодія педагога і психолога | Этап КОНСТРУИРОВАНИЕ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.