МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||
Основні характеристики ментальності професійних психологів і педагогів
педагогічним колективом, кожним вчителем докорів, повчального тону на їх адресу, а зосереджуватися на конструктивній спільній роботі щодо надання допомоги конкретному школяреві. У співпраці вчителя і шкільного практичного психолога успішно розв'язуються завдання, які стосуються психічного та особистісного розвитку дитини на різних етапах шкільного життя, особливо перехідних, а також проблеми обдарованих, неуспішних, недисциплінованих дітей тощо. Одна з форм взаємодії шкільного практичного психолога і вчителя здійснюється шляхом підготовки і проведення педагогічного консиліуму — колективного методу вивчення учнів з метою їх всебічного дослідження та вибору адекватного шляху подальшої роботи з ними. Його метою є вироблення єдиної позиції всіх учасників, визначення конкретних завдань для кожного з них. Завдання психолога в педагогічному консиліумі полягають у наданні допомоги вчителям щодо оцінювання психічних (інтелектуальних) та особистісних якостей учня, демонстрування складності, неоднозначності проявів його поведінки, стосунків, адекватності самооцінки, мотивації, особливостей пізнавальних інтересів, емоційного настрою та ін. Особливо суттєвим для психолога с аналіз адаптації кожного класу, учня, з'ясування факторів, що сприяють адаптації чи ускладнюють її. Психолог повинен прагнути привертати увагу вчителів до психічного розвитку учня, за необхідності допомогти їм подолати неадекватні установки щодо учнів, класу, пробудити сумніви в доцільності категоричних оцінок, суджень у виборі радикальних методів педагогічного впливу. Довести, що учень не може бути поганим або хорошим, він такий, який є, і всі дорослі, взаємодіючи з ним, повинні його в чомусь підтримати, допомогти щось виправити. Учитель у педагогічному консиліумі повинен повідомити результати своїх спостережень за реальною поведінкою учня, а також про події, що викликають тривогу; переглянути свою категоричну оцінку класу (учня) під впливом психолога; спільно з психологом скласти план поетапної роботи з класом (учнем). Отже, об'єктом педагогічної психології є освіта, яка охоплює процеси навчання, виховання, розвитку дітей, підлітків, юнаків і дорослих. Суб'єктами освітнього процесу є педагоги та учні. Одне із найважливіших її завдань полягає у збереженні психічного здоров'я школярів. Для цього у системі освіти функціонує психологічна служба.
Запитання. Завдання 1.Які основні психологічні характеристики особистості повинен враховувати педагог у своїй освітній діяльності? 2.Охарактеризуйте шкільний клас як суб'єкт навчальної діяльності. 3.Порівняйте біогенетичні і соціогенетичні напрями у психології. 4.У чому полягають основні ідеї теорії розвитку вищих психологічних функцій Л. Виготського? 5.Чому навчання і виховання є головними чинниками розвитку школяра? 6. Порівняйте процеси виховання і соціалізації особистості. 7. Охарактеризуйте біхевіористську концепцію навчання і виховання. 8.Розкрийте психологічні особливості навчання шляхом спостереження. 9.Які існують шляхи формування почуття самоефективності школярів у навчанні? 10.Проаналізуйте психологічні засади формування в учнів здатності до саморегулювання. 11.Дайте характеристику основних тенденцій і принципів сучасної освіти. 12.Як пов'язані між собою культура й освіта? 13.Що означають особистісний і діяльнісний компоненти в особи-стісно-діяльнісному підході? 14.Дайте загальну характеристику особистісного розвитку учня. 15.Розкрийте особливості взаємодії педагога із шкільним психологом. 16.Охарактеризуйте освіту як систему, як процес і як результат. 17.Які є основні психологічно зорієнтовані моделі шкільної освіти? 18.Сформулюйте головні психологічні принципи функціонування сучасної освіти. 19.Назвіть і проаналізуйте основні складові освіти. 20.Доведіть взаємозв'язок процесів навчання, виховання і розвитку? 21.Охарактеризуйте основних суб'єктів освітнього процесу. 22.Чому психічне здоров'я дитини є важливим результатом освіти?
23.Розкрийте основні соціальні чинники психічного нездоров'я дітей, підлітків та юнаків. 24.Сформулюйте основні проблеми педагогічної психогігієни. 25.Які завдання психологічної служби є у системі освіти України? 26.Які існують основні напрями та види у системі діяльності психолога-практика? Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||
|