Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ситуація

СЕМІНАРСЬКІ ЗАНЯТТЯ

 

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №1

Тема: Загальні закономірності розвитку людської особистості (2 год.)

План:

1. Сутність поняття «особистість», «розвиток» та «формування».

2. Провідні чинники розвитку та формування особистості.

3. Активна діяльність у процесі формування особистості.

4. Вікова періодизація та особливості розвитку дітей різних вікових періодів.

Реферат:

1. Народна педагогіка про розвиток особистості.

Огляд педагогічної преси.

Питання для обговорення:

1. З’ясуйте співвідношення поняття «особистість» з поняттями «індивід», «індивідуальність».

2. Що можна віднести до власне людських якостей, які відрізняють людину від вищих тварин? Які умови їх прояву та розвитку?

3. Від чого головним чином залежить розвиток здібностей, інтересів і обдарувань школярів?

4. За якими критеріями можна визначити ступінь особистісного розвитку особистості?

5. Чи можна вихованням повністю змінити людину?

6. Які особливості фізичного, духовного та соціального розвитку характерні для молодших школярів? учнів середнього шкільного віку? учнів старшого шкільного віку?

Ситуація

Педагог Щетінін М.П. роздумує над своїм життям: "Хто в юності збирається стати сірістю? Ніхто. Хто з нас не мріє прожити так, щоб, розвинувши до максимальних рівнів здібності в обраній справі, здійснити ще до тебе не здійснене, відкрити не відкрите? І ось я кидаюсь у працю, наполегливо ганяю гами, граю етюди по 8—10, інколи по 12 годин на добу. Працювати, працювати і працювати, терпіння і праця все подолають — твердив я собі щоранку, просинаючись часто о 3—4 годині, аби на свіжу голову, щоб ніхто не заважав, щоб було нас лише двоє: я і музика. Головне, я вірив: усе можу!

У класі сольфеджіо молода учителька винесла вердикт: — У вас надзвичайно слабкий слух (я частенько писав музичні диктанти на двійки). Важко вам буде.

Слабкий? А як його зробити сильним? Праця? Це я можу. І знову безнадійні заняття біля рояля. На кінець другого курсу у мене виявлять... абсолютний слух. Не може бути, у мене — абсолютний?! Ні, все правильно, я почав чути без настроювання точну висоту будь-якого звука. У серці ще один радісний факт: я і це можу! Праця, праця, праця...".

1. Проаналізуйте пропоновану ситуацію з позиції генетичної концепції розвитку людини.

2. Який чинник став вирішальним у розвитку певних якостей автора?

Література:

Основна:

1. Зайченко І.В. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – Чернігів, 2003.

2. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка: Навчальний посібник. – К., 2002.

3. Фіцула М.М. Педагогіка: Посібник. – К., 2000.

4. Ягупов В.В. Педагогіка: Навчальний посібник. – К.:Либідь, 2002.

Додаткова:

1. Авдеева Н Развитие личности в раннем детстве // Дошкольное воспитание. – 2006. - №3. – С.103-110.

2. Вікова та педагогічна психологія: Навчальний посібник / Скрипченко О.В., Волинська Л.В. та ін. – К.: Просвіта, 2001.

3. Главник О. Її величність дитина: Психологія дитини // Шкільний світ. – 2002. – 48. – С.1-2.

4. Єгонська Н Криза підліткового віку // Завуч. – 2002. - №34. – С.13-16.

5. Іванюк Г. Специфічні чинники впливу на розвиток особистості учня в освітньому середовищі сільської школи // Рідна школа. – 2006. - № 5. – С. 28-30

6. Лавренчук Л.В. Особливості соціально-психологічного розвитку дитини // Психологічна газета. – 2004. - №14. – С.10-23.

7. Лемешева Л. Телебачення у житті дитини // Бібліотечка «Шкільного світу». – 2003. - №3. – С.98-102.

8. Радул В. Соціальна зрілість особистості // Рідна школа. – 2007. - №4. – С.3-6

9. Репнова Т.П. Особистісний розвиток дитини // Психологічна газета. – 2004. - №9. – С.21-23.

10. Шмаргун В. Рухова активність і психічний розвиток дитини // Початкова школа. – 2003. – №5. – С.38-40.

 


Читайте також:

  1. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  2. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  3. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  4. Безпека в надзвичайних ситуаціях
  5. БЖД у надзвичайних ситуаціях.
  6. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  7. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  8. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ
  9. ВИМОГИ ДО ЗМІСТУ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ РОЗДІЛУ «ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ» У ДИПЛОМНИХ ПРОЕКТАХ (РОБОТАХ)
  10. Втома породжує у працівника стан, який призводить до помилок в роботі, небезпечним ситуаціям і нещасним випадкам.
  11. Головні визначення – безпека, загроза, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.
  12. Головні визначення – безпека, загроза, небезпека, надзвичайна ситуація, ризик.




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ №2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.