Зворотний зв'язок надає клієнтові інформацію, яка може: повідомити йому щось нове і важливе щодо його організації; дозволити йому зрозуміти, який метод застосовує консультант і як він просувається у своєму дослідженні; підвищити ступінь участі клієнта у виконанні завдання; допомогти консультанту залишатися на вірному шляху або, якщо необхідно, змінити напрямок досліджень. " Поняття зворотного зв'язку має на увазі, що до клієнта йде не просто будь-яка корисна інформація, але зібрана, проаналізована і відібрана консультантом при роботі з клієнтом.
Тема № 10 Планування та впровадження
З плануванням дій, процес консультування вступає у свою третю фазу. Вона включає вироблення одного або декількох рішень проблеми, вибір одного з альтернативних варіантів рішень, представлення пропозицій клієнтові і підготовку до здійснення рішення, прийнятого клієнтом.
У зв'язку з ростом масштабів задач що вирішуються, їх складності все частіше виникає необхідність вирішувати задачі оптимального управління "складними системами", які включають велику кількість елементів і підсистем й організовані, як правило, по ієрархічному принципу. Оптимізуючи роботу однієї ланки складної системи, неможливо забувати про зв'язки між різними ланками цієї системи, між різними рівнями ієрархії. Не можна виривати з ланцюга одну ланку і розглядати її забувши про всі інші. Для цього застосовується метод "декомпозиції" великих систем на автономні елементи - підсистеми (аналіз) і навпаки, метод "композиційної" побудови більш складної системи з автономних блоків підсистем за допомогою загального блоку управління (синтез).