Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Системний підхід

 

На практиці "системний підхід" в дослідженні операцій зводиться до того, що кожну ланку, робота якої оптимізується, слід розглядати як частину більш великої і складної системи, і виявити як її робота впливає на роботу більш складної системи.

Методологія системного підходу орієнтує дослідника на виявлення різноманіття зв'язків і взаємовідношень зовнішніх властивостей.

Системний підхід виступає як одне з загальнонаукових методологічних спрямувань особливого типу, призначених забезпечити інтеграцію наукових знань з метою підвищення їх практичної ефективності. Це означає, що дані спеціальних наук та їх теоретичні побудови переглядаються по-іншому та об'єднуються способом системних методів досліджень.

Системний підхід вирішує такі задачі: розробка концептуальних змістовних та формалізованих засобів представлення досліджуваних об'єктів як систем; побудова різного рівня і класу моделей систем; дослідження методологічних системних теорій.

Вважається, що даний підхід допомагає формалізувати процеси, послідовно застосовувати аналітичні і модельні методи при вивченні систем з великою кількістю змінних різного рівня дослідження.

Дослідження систем можна розбити на такі етапи:

1. Постановка задачі - визначення об'єкту досліджень, визначення мети, а також критеріїв для вивчення цього об'єкту і управління ним.

2. Визначення меж системи яку вивчаємо і її первісна структуризація.

3. Створення математичної моделі:

а) параметризація;

б) встановлення залежностей між параметрами;

в) розгалуження на підсистеми.

4. Прогноз розвитку системи.

5. Імітаційне моделювання - для вивчення поведінки системи в загальному вигляді:

а) аналіз результатів;

б) вибір варіантів.

У відповідності з методологією системного підходу вивчення починають з виявлення загальної мети досліджуваної системи. Загальна мета системи визначається її призначенням. Призначення визначає основну функцію системи. Можлива наявність у системи кількох функцій, при чому деякі з них по значенню близькі до основної (використання дощувальних агрегатів для внесення добрив з поливною водою). При вивченні системи слід виявити всі функції, які вона може виконувати, розподілити їх по пріоритету, та встановити взаємозв'язки між ними.

Черговим кроком є вивчення структури системи.

Далі йде вивчення самого процесу функціонування системи, технології її діяльності, що зручно представити у вигляді графічної блок-схеми.

В результаті вивчення системи в цілому, формують мету, критерії ефективності її функціонування і розвитку, встановлюють обмеження. Складність визначення мети і критеріїв ефективності для системи пов'язана з тим, що складні системи, як правило, багатоцільові і багатокритеріальні. В сучасних умовах найбільш ефективним, якщо не єдиним, є метод експертних оцінок, який дозволяє визначити набір цілей та їх пріоритети, а також перелік критеріїв і вагових оцінок для них.

Сучасні умови сільськогосподарського виробництва вимагають підвищення ефективності прийняття управлінських рішень, що можливо лише при створенні автоматизованих систем управління технологічними процесами вирощування сільськогосподарських культур.

 


Читайте також:

  1. III етап. Системний підхід
  2. IV етап. Ситуаційний підхід
  3. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності. Системний підхід в БЖД
  5. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  6. Асимптотичний підхід до порівняння оцінок
  7. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  8. Багаторівневий підхід. Протокол. Інтерфейс. Стек протоколів.
  9. Богословсько-теологічний підхід у широкому розумінні розглядає релігію «зсередини» — як зустріч і постійне переживання людиною присутності Бога в житті людей і оточуючому світі.
  10. Витратний підхід
  11. Віковий підхід і взаємодія різних рівнів соціального досвіду в діяльності різновікових дитячих об’єднань. Функції різновікової групи.
  12. Гібридний підхід




Переглядів: 398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Що означає зворотний зв'язок | Інформаційне забезпечення (БД; БЗ)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.