Пам΄ятайте: якщо ви вирішили відкрити власну справу, то перш за все, повинні визначити обсяг збуту. Важко помилитись при розрахунку витрат, їх можна перевірити і по бухгалтерських книгах того, з ким ви здійснюєте угоду. Виручка- куди більш складна проблема-адже мова йде про наявність грошей ( про готівку). Тут не можна довіряти бухгалтерській звітності- в ній можуть бути неточності, і явний обман. Це не просто риба і картопля, які можна засмажити і з΄їсти. Це- ваші гроші, ваш доход, ваш добробут! По підрахунках деяких зарубіжних авторів, більш ніж 20% доходів малого бізнесу в розвинутих країнах не враховуються в жодних бухгалтерських книгах. Така ж картина і у нас!
Ось чому, перш ніж прийняти остаточне рішення, а по можливості, навіть до того, як власник ларька дізнається про ваш намір його купити, рекомендувати:
· підрахувати, скільки людей проходять мимо і який з них відсоток заходить у ларьок. Зробивши такі розрахунки, ти визначив, що якщо в день у ларьок заходить 125 чоловік і кожний покупець в середньому візьме по 2 порції, то він буде продавати 5000 порцій на місяць (125x2 порції x 20 робочих днів);
· визначити тип людей, які ходять поруч. Наприклад, якщо ви купуєте магазин спорттоварів, а основна маса прохожих песіонери-будьте насторожі;
· перевірте, чи залежить інтенсивность торгівлі від сезону;
· оцінити добробут проживаючих поблизу людей; підрахувати, скільки відвідувачів в магазину що-небудь в ньому купили. Ця цифра залежить від профілю магазину. Наприклад, цілком логічно припустити, що кожний відвідувач ларька, у якому торгують рибою з смаженою картоплею,-потенційний покупець, чого не скажеш про відвідувача антикварного чи ювелірного магазину.