Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РИСОЧКИ-ПАЛИЧКИ

Мета: тренувати вміння приймати навчальне за­вдання, розвити дрібну моторику руки і самоконтролю.

Матеріал: зошит в клітинку з полями і ручка (або олівець).

У вас буде аркуш із зошита, щоб ви могли не лише пояснити, але й показати те, що буде вимагатися за умовами гри. Скажіть малюкові, що у цій грі він буде писати ручкою, як справжній школяр. Після цього ознайомте його з правилами гри.

Дитина повинна креслити в зошиті рисочки і палички таким чином: спершу одна рисочка, потім — одна паличка, далі — одна рисочка — дві палички і, нарешті, одна рисочка — три па­лички (як показано на малюнку).

 
 

 

 


 

При цьому важливо обов'язково дотримуватися таких пра­вил: 1) потрібно весь час рахувати палички, щоб не помилитися; 2) в рядку можна писати лише до поля ("бо школярі на полях не пишуть"); 3) слід правильно переходити із попереднього рядка на новий: на новому рядку продовжувати писати те, що не по­містилося у попередньому; 4) між рядками повинна бути від­стань в одну клітинку ("щоб було гарно"). Ці правила можна повторити дитині декілька разів. Покажіть на своєму аркушику, як їх слід виконувати. Щоб переконатися, що дитина правильно вас зрозуміла, попросіть її показати пальчиком спершу перший рядок, потім поля і третій рядок. Коли ви будете впевнені, що дитина усі правила зрозуміла правильно і добре орієнтується на аркуші зошита, можна починати виконувати завдання.

Після закінчення роботи запропонуйте малюкові пригадати усі правила, про які ви говорили, і перевірити, чи немає якихось помилок. Якщо він знайде помилки, похваліть його за це і до­звольте акуратно їх виправити.

Якщо дитині сподобається ця гра, завдання можна дещо змінити, запропонувавши, наприклад, замість рисочок і паличок рисувати "намет" і "деревце" (див. мал.). Окрім того, можна змінити правила і збільшити їх кількість, Від кількості правил залежить і складність завдання: чим їх більше, тим воно важче.

 
 

 


ХИТРІ ШАШКИ

Мета:вміння стати на місце свого партнера та подиви­тися на ситуацію "іншими очима",

Матеріал: ігрове поле, за зразком частини шахової до­шки (3x3 клітини), смужку паперу (довжиною, яка дорівнює трьом клітинам поля) і три шашки (див. мал.).

Вона повинна розмістити шашки на дошці так, щоб дорослий не зміг покласти смужку паперу на жодні три клітини підряд — ні горизонталь­но, ні вертикально, ні діагонально.

Це завдання можна успішно виконати, якщо з самого поча­тку весь час пам'ятати не лише своє завдання, але й завдання дорослого.

Правильне вирішення: шашки слід розмістити на будь-якій з двох діагоналей.

 
 


ПРАПОРЦІ

Мета: навчити дитину діяти за зразком і оцінювати результати своїх дій на основі порівняння їх з цим зразком. Сприяти на розвиток дрібної моторики руки і вміння слідкувати за виконанням умов завдання.

Матеріал: зразок завдання, аркуш паперу в клітинку, олівець

Приготуйте зразок завдання (див.мал.) — прапорці, зображені за такими правилами: 1) ніжка прапорця займає три клітинки, прапорець – дві; 2) відстань між двома сусідами прапорцями – дві клітинки; 3) відстань між рядками - дві клітинки; 4) на прапорцях почергово зображений або трикутник, або кружечок; 5) один прапорець з підставкою, другий – без неї.

Запропонуйте малюкові роздивитися зразок завдання. Після того попросіть його нарисувати на своєму аркуші точнісінько такі самі прапорці. Зверніть увагу дитини на те, що зразок буде лежати поряд і що під час рисування на нього можна дивитися. На виконання завдання відводиться близько 15 хвилин. Коли дитина закінчить роботу, запропонуйте їй перевірити, чи немає в її рисунках помилок. Якщо їй вдасться виявити неточності, похваліть за це і дозвольте їх виправити.

 
 

 

 


4. РОЗВИТОК НАОЧНО-ОБРАЗНОГО ТА ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ

Інтелектуальні ігри вміщенні у цьому розділі спрямованні на розвиток образного і логічного мислення дітей старшого дошкільного віку. Які дозволяють непомітно для себе засвоїти мисленнєві операції - порівняння, узагальнення, класифікація, систематизація та змістовне співвідношення.




Переглядів: 1136

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ШЕРЛОК ХОЛМС | ЛОМИГОЛОВКА З ПАЛИЧКАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.