МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||
ЛОМИГОЛОВКА З ПАЛИЧКАМИТРЕНУВАННЯ ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ Мислення — це активний пошук зв'язків і відношень між різними подіями, явищами, предметами. Спрямованість на відображення зв'язків і відношень, які не спостерігаються прямо (наприклад, причинно-наслідкових та ін.), на виділення в предметах і явищах суттєвого, важливого і несуттєвого, неважливого, а також загального і окремого відрізняє мислення від інших пізнавальних процесів. Наочно-дієве мислення — це виділення зв'язків і відношень шляхом реальної дії з предметами. Цей вид мислення є первинним і, у порівнянні з іншими видами мислення, значно переважає у дітей 4-5 років. Дитина 5-7 років вдається до цього виду мислення, як правило, тоді, коли перед нею постає завдання, для виконання якого у неї немає досвіду і знань, або ж їх дуже мало. В інших випадках починають домінувати дії з образами. Діючи з образами подумки, дитина уявляє собі реальну дію з предметами та її результат і таким чином виконує завдання, яке постало перед нею. Забезпечує цей процес образне мислення. Дитина все більше починає діяти із знаками. Такі дії вимагають відволікатися від реальних предметів. Як замінники цих предметів використовуються слова і числа. Мислення, яке оперує знаками, називається логічним мисленням. Образне мислення - основний вид мислення дітей старшого дошкільного віку. Як свідчать дослідження психологів, вже в цьому віці з допомогою спеціального тренування діти можуть оволодіти багатьма можливостями, пов’язаними з цим видом мислення, тренування образного мислення слід спрямувати на розвиток таких здатностей: Здійснюватиоперування образом подумки Орієнтуватися в просторі з допомогою простої план-схеми, а також самостійно її створювати. «Читати» і створювати прості схематичні зображення різноманітних об’єктів. Планувати свої дії подумки. Орієнтовні ігри для тренування образного мислення
Мета:розвити у дитини здатності подумки перегруповувати елементи об'єкта і планувати свої дії подумки. Матеріал: кілька паличок або сірників Складіть з них схематичне зображення якого-небудь предмета. Після цього запропонуйте малюкові подумки перекласти один або кілька сірників так, щоб перетворити це зображення на інше або якось його змінити. На малюнку 1показані декілька таких завдань. Умови завдань такі: (А) перекласти один сірник так, щоб "повернути" будиночок в інший бік; (Б) перекласти один сірник так, щоб вишенька "випала" із склянки; (В) перекласти два сірники так, щоб олень озирнувся; (Г) перекласти три сірники так, щоб з трьох квадратів утворити чотири. За правилами гри реально перекладати сірники не можна. Усі дії потрібно робити подумки. Проте, якщо дитина не може виконати завдання подумки, нехай спробує це зробити практично, реально перекладаючи сірники. Одночасно, слід всіляко подбати про те, щоб малюк навчився здійснювати перетворення предмета подумки. Тільки така форма гри сприятиме формуванню вміння планувати і перевіряти свої дії подумки, не вдаючись до практичних спроб. Ускладнити ломиголовку можна, збільшивши кількість сірників, які необхідно перекласти, щоб отримати інший предмет. Відповіді до завдань показані на рисунку . ДЕ СИДИТЬ ПАПУГА? Мета: розвити здатності орієнтуватися у простій план-схемі простору. Матеріал: макет іграшкової кімнати. Із сірникових коробочок чи елементів конструктора зробіть 10-12 різних предметів меблів і розмістіть їх на обмеженій частині простору. Це може бути місце на підлозі або на столі, відгороджене мотузочкою або ниткою. Коли ви все розставите, зобразіть загальний вигляд, нарисувавши план-схему. Якщо вам не захочеться робити іграшкову кімнату, зобразіть на аркуші паперу план-схему тої кімнати, у якій ви живете (або кімнати, яку малюк добре знає). Можливий варіант такої схеми наведений на рисунку . На план-схемі показані такі предмети: вазон з квіткою (1), книжкова шафа (2), телевізор (3), стіл (4), стілець (5), тумбочка (6), диван (7), крісло (8), двері (9), вікна (10). Перед початком гри скажіть малюкові, щоб він уявив собі, що в цій кімнаті живуть ведмежатко Мишко і папуга Кеша. Одного разу, коли ведмежатко Мишко пішло в ліс за ягодами, папуга придумала нову гру і вирішила погратися в неї з Мишком. Вона заховалася в цій кімнаті і відзначила на схемі, де її шукати (на схемі це місце позначене хрестиком). Але ведмежатко повернулося і ніяк не може знайти свою подругу, бо не вміє читати план-схеми. Запропонуйте малюкові знайти папугу (на тому місці, де заховалася Кеша, вже повинен лежати предмет, який її заміняє, наприклад, картка із зображенням папуги). Якщо малюкові важко зрозуміти схему, поясніть йому, що означають ті чи інші зображення та фігурки, і де в кімнаті знаходяться відповідні їм предмети. Для орієнтації в план-схемі важливо також визначити місце, де стоїть сама дитина. Якщо з цим виникає проблема, не поспішайте підказувати. Запропонуйте малюкові подивитися навколо і вибрати найближчі орієнтири зліва, справа, попереду і позаду. Можливо, він сам поступово "намацає" точку, в якій знаходиться. Якщо в грі беруть участь кілька дітей, можна організувати між ними змагання: хто швидше знайде папугу, яка заховалася; або нехай одна дитина ховає Кешу, а друга шукає її. Складність гри залежить від розміру простору, на якому ховається папуга, а також від кількості об'єктів, розміщених у цьому просторі і відображених на план-схемі. Щоб урізноманітнити гру, змініть "інтер'єр" кімнати або замість кімнати виберіть якесь інше знайоме дитині місце, наприклад, дитячий майданчик, на якому вона звичайно грається.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|