Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАШИФРУЙ КАЗКУ

Мета: розвивати вміння створювати найпростішу гра­фічну план-схему логічно зв'язаного тексту.

Матеріал: невеликі казки або оповідання, які складаються з 5-7 основних епізодів (краще, якщо ви придумає­те їх самі). Розкажіть дитині, наприклад, історію про те, як од­ного разу черепаха вирішила поласувати бананами. Вона підпо­взла до пальми, але банани дістати не могла. Спробувала розхи­тати пальму — не вдалося. Спробувала вилізти на неї — сили не вистачило. І коли вона вже була у відчаї, з'явилася жирафа.

Завдяки своєму зростові жирафа легко зірвала кілька бананів і дала черепасі. Після цього попросіть малюка переказати текст. Зробити це йому буде непросто. Тому після переказування скажіть дитині, що навчите її записувати казки, щоб потім їх легше було відт­ворювати, а для запису будете використовувати не букви, яких малюк може ще не знати, а картинки.

Тепер візьміть аркуш паперу та олівець і намалюйте зліва вгорі квадратну рамку. Разом з дитиною пригадайте, з чого по­чинається оповідання (наприклад, черепаха підповзла до паль­ми, щоб поласувати бананами). В квадратику намалюйте схема­тичні зображення черепахи й пальми і скажіть дитині, що так можна записати початок оповідання. Потім поряд з першим квадратом справа нарисуйте другий квадрат, а між ними — стрілку. У другому квадраті потрібно зобразити те, що було да­лі. Разом з малюком визначте наступний епізод і нарисуйте йо­го з допомогою умовних позначок. Таким чином слід зобразити і решту епізодів оповідання. В результаті може вийти набір кар­тинок, показаний на малюнку 9, А.

Після того як схема оповідання створена, запропонуйте ди­тині, використовуючи її, переказати текст ще раз. Тепер малюк виконає це завдання краще.

Так само зробіть і з іншими казками або оповіданнями (ще один приклад показаний на малюнку 9, Б). Як тільки дитина навчиться легко "читати" різні умовні позначки, які використо­вуються в план-схемах, перед нею можна буде поставити скла­дніше завдання — робити записи з допомогою картинок само­стійно.

Основні труднощі, пов'язані з цією грою, полягають в ово­лодінні різноманітними умовними позначками, які можна за­стосовувати, створюючи план-схему, а також навчаючи вміння виділяти епізоди казки і відображати їх у потрібній послідовно­сті.

Що стосується умовних позначок, то тут важливо не лише дати дитині готові зразки, які вона у майбутньому могла б за­стосовувати, але й стимулювати її до того, щоб вона придуму­вала їх самостійно. Крім того, корисно поступово переходити від використання конкретних фігурок до абстрактних (від схе­матичних зображень тварин, людей, будиночків, дерев до гео­метричних фігурок різного кольору і розміру).

Для того, щоб навчити дитину правильно виділяти епізоди казки, частіше разом з нею аналізуйте прочитане, звертаючи увагу на ті місця, де відбуваються головні події. Крім того, в кі­нці будь-якої казки намагайтеся одним-двома реченнями сфор­мулювати її основну ідею.

Складність цієї гри залежить, в основному, від складності сюжету казки або оповідання, від кількості епізодів, з яких вони складаються і які необхідно відобразити у план-схемі, щоб не спотворити послідовність розвитку подій

 
 


ЗНАЙДЕ УСІ СТЕЖИНКИ

 

Мета: розвиток комбінаторних здібностей і внутріш­нього плану дій.

Матеріали: ігрове поле, ко­жна клітинка якого має свій номер (див.мал.).

Умови гри такі. У лівому нижньому кутку сидить їжачок, а в правому верхньому кутку знаходиться його будиночок. їжачок зайнятий важливою справою, тому попросив черепаху піти до нього додому і принести йому кілька яблук на обід, але черепа­ха не знала дороги до будиночка, і щоб допомогти їй, їжачок написав у вигляді послідовності цифр усі можливі стежинки до будиночка. Відгадай, які це стежинки, якщо кожна з них має довжину 4 квадратики (не коротша й не довша), а йти по них можна лише вгору або вправо (по косій йти забороняється). Щоб дитині було легше зрозуміти умови гри, напишіть і пока­жіть їй одну стежинку, наприклад: 1-4-5-6.

 
 





Переглядів: 835

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗБЕРИ ЗА СХЕМОЮ | ГРА В ПЕРЕСТАВЛЯННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.