МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
ЗАШИФРУЙ КАЗКУМета: розвивати вміння створювати найпростішу графічну план-схему логічно зв'язаного тексту. Матеріал: невеликі казки або оповідання, які складаються з 5-7 основних епізодів (краще, якщо ви придумаєте їх самі). Розкажіть дитині, наприклад, історію про те, як одного разу черепаха вирішила поласувати бананами. Вона підповзла до пальми, але банани дістати не могла. Спробувала розхитати пальму — не вдалося. Спробувала вилізти на неї — сили не вистачило. І коли вона вже була у відчаї, з'явилася жирафа. Завдяки своєму зростові жирафа легко зірвала кілька бананів і дала черепасі. Після цього попросіть малюка переказати текст. Зробити це йому буде непросто. Тому після переказування скажіть дитині, що навчите її записувати казки, щоб потім їх легше було відтворювати, а для запису будете використовувати не букви, яких малюк може ще не знати, а картинки. Тепер візьміть аркуш паперу та олівець і намалюйте зліва вгорі квадратну рамку. Разом з дитиною пригадайте, з чого починається оповідання (наприклад, черепаха підповзла до пальми, щоб поласувати бананами). В квадратику намалюйте схематичні зображення черепахи й пальми і скажіть дитині, що так можна записати початок оповідання. Потім поряд з першим квадратом справа нарисуйте другий квадрат, а між ними — стрілку. У другому квадраті потрібно зобразити те, що було далі. Разом з малюком визначте наступний епізод і нарисуйте його з допомогою умовних позначок. Таким чином слід зобразити і решту епізодів оповідання. В результаті може вийти набір картинок, показаний на малюнку 9, А. Після того як схема оповідання створена, запропонуйте дитині, використовуючи її, переказати текст ще раз. Тепер малюк виконає це завдання краще. Так само зробіть і з іншими казками або оповіданнями (ще один приклад показаний на малюнку 9, Б). Як тільки дитина навчиться легко "читати" різні умовні позначки, які використовуються в план-схемах, перед нею можна буде поставити складніше завдання — робити записи з допомогою картинок самостійно. Основні труднощі, пов'язані з цією грою, полягають в оволодінні різноманітними умовними позначками, які можна застосовувати, створюючи план-схему, а також навчаючи вміння виділяти епізоди казки і відображати їх у потрібній послідовності. Що стосується умовних позначок, то тут важливо не лише дати дитині готові зразки, які вона у майбутньому могла б застосовувати, але й стимулювати її до того, щоб вона придумувала їх самостійно. Крім того, корисно поступово переходити від використання конкретних фігурок до абстрактних (від схематичних зображень тварин, людей, будиночків, дерев до геометричних фігурок різного кольору і розміру). Для того, щоб навчити дитину правильно виділяти епізоди казки, частіше разом з нею аналізуйте прочитане, звертаючи увагу на ті місця, де відбуваються головні події. Крім того, в кінці будь-якої казки намагайтеся одним-двома реченнями сформулювати її основну ідею. Складність цієї гри залежить, в основному, від складності сюжету казки або оповідання, від кількості епізодів, з яких вони складаються і які необхідно відобразити у план-схемі, щоб не спотворити послідовність розвитку подій ЗНАЙДЕ УСІ СТЕЖИНКИ
Мета: розвиток комбінаторних здібностей і внутрішнього плану дій. Матеріали: ігрове поле, кожна клітинка якого має свій номер (див.мал.). Умови гри такі. У лівому нижньому кутку сидить їжачок, а в правому верхньому кутку знаходиться його будиночок. їжачок зайнятий важливою справою, тому попросив черепаху піти до нього додому і принести йому кілька яблук на обід, але черепаха не знала дороги до будиночка, і щоб допомогти їй, їжачок написав у вигляді послідовності цифр усі можливі стежинки до будиночка. Відгадай, які це стежинки, якщо кожна з них має довжину 4 квадратики (не коротша й не довша), а йти по них можна лише вгору або вправо (по косій йти забороняється). Щоб дитині було легше зрозуміти умови гри, напишіть і покажіть їй одну стежинку, наприклад: 1-4-5-6.
|
||||||||||||||
|