Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ГРА В ПЕРЕСТАВЛЯННЯ

Мета: сприяти розвиткові здатності планувати свої дії подумки. Для неї необхідно приготувати завдання, аналогічні до тих, що зображені на рисунку.

Матеріали: дві картки по 4 поля. На кожному з 3 полів знаходяться геоме­тричні фігури. Одне поле пусте. Фігури на обидві картках од­накові, але місце їх розташування різне (див. мал.).

Перед початком гри запропонуйте малюкові уважно розди­витися фігури на обидвох картках і сказати, чим верхня картка відрізняється від нижньої. І лише після цього повідомте завдан­ня гри. А воно таке. Необхідно з допомогою певної кількості переставлянь (ходів) розмістити фігури верхньої картки на ті ж місця, які вони займають на нижній. При цьому одним ходом можна переставляти лише яку-небудь одну фігуру і тільки на вільне поле. Кількість ходів вкажіть справа від пари карток.

Наприклад, щоб виконати завдання у першій грі (мал.), потрібно переставити на верхній картці зірочку з поля 1 на поле З (коротко цю відповідь можна записати так: 1-3). Відповіді до решти завдань такі:

 

II: 1)4-1; VI: 1) 1-4, 2) 2-1,3) 3-2;

III: 1) 3-2, 2) 1-3; VII: 1) 4-2, 2) 1-4, 3) 3-1;

IV: 1)2-3, 2)4-2; VIII.:1) 2-4,2) 1-2, 3)3-1;

V: 1)4-1,2)2-4; IX: 1) 2-3, 2) 1-2, 3) 4-1, 4) 2-4.

           
   
   
 
 


Якщо під час виконання завдання виникнуть проблеми, зо­бразіть кожну фігурку на окремій картці і запропонуйте малю­кові попереставляти картки практично (не подумки). Коли у та­кий спосіб завдання буде виконане, нехай він повторить свої дії, не пересуваючи фігури і не вказуючи на них указкою, а лише називаючи фігури і поля, на які вони подумки переміщені. Піс­ля цього знову поверніться до гри із зображеннями фігур. Лише переставляння їх подумки сприяє розвиткові здатності подумки планувати свої дії.

 
 


ТРЕНУВАННЯ ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ

Логічне мислення формується на основі наочно-образного і є вищою стадією розвитку мислення взагалі. Процес досягнення цієї стадії доволі тривалий і складний. Пояснюється це тим, що повноцінний розвиток логічного мислення вимагає не лише ви­сокої розумової активності, але й передбачає наявність у люди­ни певної суми знань про спільні і суттєві ознаки предметів та явищ навколишнього світу.

 

Орієнтовні ігри для тренування логічного мислення

Способи Розвиваючі ігри
Порівняння "Дослідник" "Знайди вирізані клаптики" "Чим схожі і чим відрізняю­ться ?" "Навіщо і чому ?"
Узагальнення "Я знаю" «Один зайвий" "Назви одним словом" "Залізниця" "Універсальний магазин" "Обручі"
Систематизація "Продовж ряд цифр" "Продовж ряд предметів" "Послідовні картинки" "Хто най-най..." "Заповни матрицю"
Змістове співвідношення "Що підходить ?" "Підбери до слова картинку" "Придумай сам" "Все навпаки"

 

ЧИМ СХОЖІ І ЧИМ ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ?

Мета: розвивати вміння виділяти у по­рівнюваних об'єктах ознаки подібності і відмінності.

Матеріал: пари різних картинок або ж пари слів, що позначають зображені на них предмети або явища.

Наприклад:

сукня і кросівки, зошит і книга,
троянда і тюльпан, ключка і ракетка,
заєць і вовк, Риби і птахи,
сосна і каштан, Море і океан,
холодильник і пилосос, людина і мавпа.

 

Назвіть дитині одну з пар і попросіть визначити, чим схожі і чим відрізняються об'єкти, які входять до неї. Необхідно вка­зати якнайбільше ознак (чи властивостей) відмінності і подіб­ності.

Якщо ви проводите гру з групою дітей, можна запропонува­ти їм називати подібні і відмінні ознаки об'єктів за чергою. Хто не може назвати жодної нової ознаки, пропускає хід.

У цій грі завдання тим складніше, чим складніші й менш відомі дитині поняття потрібно порівнювати. Значно легше по­рівнювати реальні предмети, ніж поняття, які їх позначають.




Переглядів: 552

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАШИФРУЙ КАЗКУ | ОДИН ЗАЙВИЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.