Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОДИН ЗАЙВИЙ

Матеріал: предмети або картинки, які мають відно­шення до таких груп, як іграшки, посуд, інструменти, риби, фрукти, овочі, ягоди, напої, продукти, одяг, взуття, головні убо­ри, меблі, транспорт, дерева, звірі, птахи, електроприлади.

Виберіть 4 картинки одної групи і одну картинку з будь-якої іншої групи. Розкладіть їх в ряд на столі. Отже, вийде, що основна частина картинок має одну спільну ознаку, яка дозво­ляє об'єднати їх в одну групу. Одна картинка цієї ознаки не має і тому відрізняється від решти. Вона є зайвою.

Дитині слід уважно роздивитися усі картинки, знайти зайву і пояснити свій вибір. На рисунку наведені декілька завдань до цієї гри. Запропонуйте малюкові визначити, який предмет чи фігура зайві в кожному ряді.

Правильні відповіді: А-2, Б-5, В-4, Г-4, Д-3, Е-2.

Після того як дитина зробила вибір, попросіть її пояснити, чому саме ця картинка є зайвою. Вирішення можна вважати правильним лише тоді, коли буде правильно названа узагаль­нюючим словом більшість зображених предметів і вказана ознака, за якою зайвий предмет відрізняється від решти.

Найбільш поширеною помилкою в іграх цього типу є об'єд­нання предметів в групи за якимись зовнішніми ознаками. На­приклад, в одну групу можуть потрапити предмети, які мають подібну форму. Такі помилки можуть бути зумовлені двома причинами: або недостатнім ознайомленням з предметами чи незнанням узагальнюючого слова, яким можна позначити їх; або імпульсивністю, "поспішними" узагальненнями, коли дити­на ще недостатньо ознайомилася з усіма предметами. У першо­му випадку потрібно попросити дитину розповісти про предме­ти, зображені на рисунку, про те, для чого вони призначені, які їх особливості, а після того, застосовуючи навідні запитання, допомогти їй знайти узагальнююче слово.

У другому випадку інколи буває достатньо нагадати малю­кові, щоб він був уважнішим, не поспішав з відповіддю і послі­довно вивчав усі предмети. Якщо такі нагадування не вирішу­ють проблему, то бажано більш цілеспрямовано попрацювати з "імпульсивністю". Для цього можна використати ігри, спрямовані на тренування довільних процесів, наприклад, довільності і сталості уваги. Перевірте також, наскільки успішно малюк грає в ігри на порівняння і виділення різноманітних властивостей предметів, адже ці вміння також дуже важливі для виконання таких завдань.

 
 





Переглядів: 503

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ГРА В ПЕРЕСТАВЛЯННЯ | ЗАПОВНИ МАТРИЦЮ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.