МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||
ЗАПОВНИ МАТРИЦЮНАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ Мета: вміння узагальнювати. Матеріал: картки з групою слів, не потрібно: молоток, пила, рубанок -... (столярні інструменти); суп, каша, котлета -... (їжа); компот, сік , чай -... (напої); дзиґа, пірамідка, лялька -... (іграшки); рояль, скрипка, сопілка -... (музичні інструменти); орел, коршун, сокіл -... (хижі птахи); сосна, кедр, ялина -... (хвойні дерева); ковзани, лижі, ракетка -... (спортивний інвентар); тюлень, морський котик, морж -... (морські тварини); персик, абрикос, апельсин -... (фрукти); акула, меч-риба, ставрида -... (морські риби); каструля, ополоник, пательня -... (металевий посуд); Україна, Німеччина, Канада -... (країни); жовтий, зелений, синій -... (кольори); ранець, пенал, ручка -... (шкільне приладдя); захід, схід, південь -... (сторони світу); телевізор, пилосмок, праска -... (побутові прилади). Ви називаєте три слова, які стосуються одної групи, а дитина повинна назвати їх одним узагальнюючим поняттям (правильна відповідь вказана в дужках). Зовсім не обов'язково, щоб узагальнюючим було лише одне слово. Дуже часто узагальнюючі поняття складаються з двох слів, і чим точніше малюк підбере узагальнююче поняття, тим краще. Цю гру можна проводити і в групі дітей. Для цього достатньо ввести лише одне правило: узагальнююче слово потрібно назвати якнайшвидше; виграє той, хто зробить це першим. Гру можна ускладнити, якщо ввести таке доповнення — перед тим як назвати узагальнююче слово, дитина повинна додати до названих трьох слів ще два-три своїх слова, які стосуються цієї групи. Мета: навчання уміння впорядковувати об'єкти за зовнішніми ознаками (проста та мультиплікативна серіація і класифікація). Матеріали: рисунок, на якому зображені матриці 2x2 і 3x3. В кожній матриці є предмети (або фігури), розміщені за певною закономірністю. Одного предмета не вистачає, а тому на його місці стоїть знак питання. Запропонуйте дитині знайти закономірність розміщення предметів в матриці і вибрати той, якого бракує, з пронумерованих предметів, які знаходяться поза матрицею. Розглянемо для прикладу завдання "А" (мал.). Якщо співставити м'ячі одного ряду, можна побачити, що вони відрізняються один від одного лише за одною ознакою — величиною: один м'ячик маленький, другий — великий. Отже, у другому ряді не вистачає маленького м'ячика такого ж вигляду, як і інші. Він знаходиться під номером 2. В інших завданнях потрібно враховувати вже більше ознак, а тому вони складніші. Наприклад, у завданні "В" змінюються форма труби паротяга, форма віконця і кількість ліній на корпусі. Якщо помітити, що ці ознаки в одному ряді не повторюються, легко визначити, яким повинен бути паротяг на місці знаку питання (паротяг під номером 4). Правильна відповідь у завданні "Б" — портфель під номером 5, у завданні "Г" — робот під номером 6. Щоб ускладнити гру, можна дати завдання без варіантів відповіді (наприклад, прикривши їх аркушем паперу). Тоді дитина повинна спершу описати словами, яка фігура (чи предмет) повинна знаходитися у незаповненій клітинці матриці, і лише після того знайти цю фігуру серед запропонованих варіантів. 5. РОЗВИТОК УЯВИ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ Систематизована добірка ігор даного розділу спрямована на розвиток уяви і удосконалення творчих здібностей малюків, що дозволять не лише виявити, а й розвинути різноманітні природні обдарування дитини. Допомагайте дитині стати «розумним авантюристом» і часом покладатися в пізнанні на ризик та інтуїцію; найвірогідніше, саме це допоможе зробити справжнє відкриття. Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення, зменшити соціальні тертя і подолати негативну реакцію однолітків. Чим більше ви надаєте можливостей для конструктивної творчості, тим щільніше закриваються клапани деструктивної поведінки. Дитина, позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію у зовсім небажаному напрямку.
|
||||||||||||||||||
|