Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАПОВНИ МАТРИЦЮ

НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ

Мета: вміння узагальнювати.

Матеріал: картки з групою слів, не потрібно:

молоток, пила, рубанок -...

(столярні інструменти);

суп, каша, котлета -... (їжа);

компот, сік , чай -... (напої);

дзиґа, пірамідка, лялька -... (іграшки);

рояль, скрипка, сопілка -...

(музичні інструменти);

орел, коршун, сокіл -... (хижі птахи);

сосна, кедр, ялина -... (хвойні дерева);

ковзани, лижі, ракетка -...

(спортивний інвентар);

тюлень, морський котик, морж -... (морські тварини);

персик, абрикос, апельсин -... (фрукти);

акула, меч-риба, ставрида -...

(морські риби);

каструля, ополоник, пательня -... (металевий посуд);

Україна, Німеччина, Канада -... (країни);

жовтий, зелений, синій -... (кольори);

ранець, пенал, ручка -...

(шкільне приладдя);

захід, схід, південь -... (сторони світу);

телевізор, пилосмок, праска -...

(побутові прилади).

Ви називаєте три слова, які стосуються одної групи, а дити­на повинна назвати їх одним узагальнюючим поняттям (прави­льна відповідь вказана в дужках). Зовсім не обов'язково, щоб узагальнюючим було лише одне слово. Дуже часто узагальню­ючі поняття складаються з двох слів, і чим точніше малюк під­бере узагальнююче поняття, тим краще.

Цю гру можна проводити і в групі дітей. Для цього достатньо ввести лише одне правило: узагальнююче слово потрібно назвати якнайшвидше; виграє той, хто зробить це першим.

Гру можна ускладнити, якщо ввести таке доповнення — пе­ред тим як назвати узагальнююче слово, дитина повинна додати до названих трьох слів ще два-три своїх слова, які стосуються цієї групи.

Мета: навчання уміння впорядковувати об'єкти за зовнішніми ознаками (проста та мультиплікативна серіація і класифікація).

Матеріали: рисунок, на якому зображені матриці 2x2 і 3x3. В кожній матриці є предмети (або фігури), розміщені за певною закономірністю. Одного предмета не вистачає, а тому на його місці стоїть знак питання. Запропо­нуйте дитині знайти закономірність розміщення предметів в матриці і вибрати той, якого бракує, з пронумерованих предме­тів, які знаходяться поза матрицею.

Розглянемо для прикладу завдання "А" (мал.). Якщо співставити м'ячі одного ряду, можна побачити, що вони відріз­няються один від одного лише за одною ознакою — величи­ною: один м'ячик маленький, другий — великий. Отже, у дру­гому ряді не вистачає маленького м'ячика такого ж вигляду, як і інші. Він знаходиться під номером 2.

В інших завданнях потрібно враховувати вже більше ознак, а тому вони складніші. Наприклад, у завданні "В" змінюються форма труби паротяга, форма віконця і кількість ліній на корпу­сі. Якщо помітити, що ці ознаки в одному ряді не повторюють­ся, легко визначити, яким повинен бути паротяг на місці знаку питання (паротяг під номером 4).

Правильна відповідь у завданні "Б" — портфель під номе­ром 5, у завданні "Г" — робот під номером 6.

Щоб ускладнити гру, можна дати завдання без варіантів відповіді (наприклад, прикривши їх аркушем паперу). Тоді ди­тина повинна спершу описати словами, яка фігура (чи предмет) повинна знаходитися у незаповненій клітинці матриці, і лише після того знайти цю фігуру серед запропонованих варіантів.

       
 
   
 


5. РОЗВИТОК УЯВИ ТА ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Систематизована добірка ігор даного розділу спрямована на розвиток уяви і удосконалення творчих здібностей малюків, що дозволять не лише виявити, а й розвинути різноманітні природні обдарування дитини.

Допомагайте дитині стати «розумним авантюристом» і часом покладатися в пізнанні на ризик та інтуїцію; найвірогідніше, саме це допоможе зробити справжнє відкриття.

Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення, зменшити соціальні тертя і подолати негативну реакцію однолітків. Чим більше ви надаєте можливостей для конструктивної творчості, тим щільніше закриваються клапани деструктивної поведінки. Дитина, позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію у зовсім небажаному напрямку.




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОДИН ЗАЙВИЙ | ТРЕНУВАННЯ УЯВИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.