Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТРЕНУВАННЯ УЯВИ

Уява— це процес побудови образу продукту діяльності ще до його виникнення, а також ство­рення програми поведінки у тих випадках, коли проблемна ситуація характеризується невизначе­ністю.

Розрізняють пасивну і активну уяву.

Пасивноюназивають уяву, яка виникає "сама по собі", без встановлення спеціальної мети.

Активнауява спрямована на вирішення певних завдань. Залежно від характеру цих завдань вона поділяється на репродуктивну (або відтворюючу) і продук­тивну (або творчу).

Репродуктивнауява відзначається тим, що створює образи, які відповідають описові. Наприклад, під час читання літерату­ри, під час вивчення карти місцевості чи історичних описів уява відтворює те, що відображене в цих книгах, картах, оповідан­нях. Коли відтворюються образи об'єктів, для яких важливе значення мають просторові характеристики, говорять про прос­торову уяву.

Продуктивнауява, на відміну від відтворюючої, передба­чає самостійне створення нових образів, які реалізуються в ори­гінальних і вартісних продуктах діяльності. Продуктивна уява є невід'ємним елементом творчої діяльності.

Орієнтовні ігри для розвитку уяви

Здібності Розвиваючі ігри
Використання замінників предметів "Живі фігурки" "Водій таксі" "Вивіски" "Скринька з казками"
"Опредмечування" "Чарівні кола" "Домалюй фігурку"
Створення образу за словесним описом "Торбинки з подарунками" "Чи таке буває?" "Відгадай загадку"
Відтворення цілого з частин "Збери картинку" "Звідки клаптик?"
Оперування образом об'єкта у просторі "Серветки з орнаментом" "Кубики-невидимки" "Розгортки"
Створення і реалізація плану задуму "Розшифруй казку" "Казкар" "Архітектор"

ВОДІЙ ТАКСІ

Мета: навчити використовувати замінники, закріпляти знання дітей про різноманітну символіку, яка використовуєть­ся на дорожніх знаках.

Матеріал: 5-10 карток з дорожніми знаками, які повідом­ляють, що на шляху автомобіля йому зустрінуться: (див. мал. ): відрізок, на якому рух на велосипедах заборонений; виїзд на набережну; нерівна дорога; діти; лікарня; попередження, що в'їзд заборонений; питна вода; автозаправна станція; пункт хар­чування; пішохідний перехід.

Скажіть малюкові, що зараз він буде водієм таксі. Ця про­фесія дуже цікава. Водієві доводиться дуже багато їздити, і в дорозі йому можуть трапитися різні несподіванки. Наприклад, пасажирові може стати погано і його потрібно буде терміново відвезти в лікарню; або шлях проходитиме повз школу чи дитя­чий садок, і маленькі діти можуть випадково вибігти на дорогу; або в машині закінчуватиметься бензин, і її терміново потрібно буде заправити і т. п. Щоб допомогти водієві швидко зорієнту­ватися на дорозі, люди придумали дорожні знаки. На них зо­бражені графічні символи, зображення, які підказують водієві, що де знаходиться, що його може чекати попереду, попереджу­ють про небезпеку і т. п.

Нехай дитина уявить собі, що вона їде машиною, і їй зу­стрічається перший знак. Що він означає? Запропонуйте малю­кові подумати і висловити свої припущення. Потім "їдемо" далі і визначаємо призначення другого знака і т. д.

Якщо в малюка будуть виникати труднощі, підкажіть йому і детально розтлумачте, чому цей знак позначає саме це, а не щось інше. Скажіть дитині, що ці знаки вона може зустріти на вулиці, коли буде кудись йти чи їхати в автобусі, трамваї чи тролейбусі. Нехай звертає увагу на ці знаки і підказує доросло­му, що вони означають.

 
 



Читайте також:

  1. Біохімічне обґрунтування принципів спортивного тренування
  2. Використання особливостей протікання відновних процесів при побудові спортивного тренування
  3. Послідовність залучення енергосистем при різних фізичних навантаженнях і її адаптація в процесі тренування
  4. Тема. 6 Оздоровче тренування дітей і підлітків як шлях формування і зміцнення фізичного здоров’я.
  5. Тренування сечового міхура




Переглядів: 709

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАПОВНИ МАТРИЦЮ | РОЗГОРТКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.