Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Перерва (30 хв.)

Сесія 2

9. Розвиваюча гра "Не все те золото, що блищить" (10 хв.)

Мета:створення умов, які наочно показують залежність сприймання і асоціацій від психологічних особливостей особистості; відпрацювання навиків безконфліктного сприйняття альтернативної думки співбесідника.

Інструкція учасникам:ви отримаєте аркуші з невеликою діалоговою інформацією. Спробуйте визначити, в якому емоційному стані знаходилися люди, які брали участь у діалозі, хто ці люди, їх стать, професія, вік.

На листку відповіді позначте це так:

Аркуш №1:

Ч. – стан радості.

Ж. – стан невпевненості.

Обговорення результатів роботи: пригадайте ситуацію, коли ви залишилися незадоволеними думкою, поведінкою співбесідника. Враховуючи те, що ваших знань та інтуїції не завжди достатньо для правильного розуміння емоційного стану співбесідника, спробуйте припустити, що ваш співбесідник відноситься до вас доброзичливо, і під цим кутом переосмисліть те, що відбувалося.

10. Інтелектуальна розминка "Запитання на кмітливість" (5 хв.)

Відповідати можна командно або індивідуально.

1. Чи може чоловік одружитися із сестрою своєї вдови? (Ні, вдова – та, в якої помер чоловік).

2. У фермера було 10 овець. Усі, крім 9, померли. Скільки залишилося овець? (Дев’ять).

3. Ви – пілот літака, що летить із Гавани до Москви із двома посадками в Алжирі. Скільки років пілотові? (Стільки ж, скільки й вам).

4. Ви заходите в темну малознайому кімнату. У ній є дві лампи: гасова і бензинова. Що ви запалите в першу чергу? (Сірник).

5. Палицю треба розпиляти на 12 частин. Скільки ви зробите розпилів? (11).

6. Самотній нічний сторож помер удень. Чи дадуть йому пенсію? (Ні, він помер).

7. У 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе двоє, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується удвічі. Яку кнопку в ліфті цього будинку натискають найчастіше? (Кнопку «1»).

8. Назвіть п’ять днів, не називаючи чисел (наприклад, 1, 2, 3) і днів тижня (понеділок, вівторок, середа). (Позавчора, учора, сьогодні, завтра, післязавтра).

9. О 12-й годині ночі падає дощ. Чи можна очікувати, що через 72 години буде сонячна погода? (Ні, через 72 години буде знову північ).

10. Коли чорній кішці найкраще пробратися до темного будинку? (Коли відчинені вхідні двері будинку).

11. Вправа "Квота творчих ідей"

Мета:стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.

Звучить музика Ф. Шопена "Фантазія".

Час: 5 хв.

Інструкція: подумайте, обговоріть у групі і запишіть, якомога більше способів використання звичайного предмету (наприклад, ручки, зошита тощо) і його нових призначень. Оцінюються: продуктивність використання завдань шляхом підрахування кількості відповідей за певний інтервал часу; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність – за частотою такої відповіді в однорідній групі.

Обговорення:

- Чи складно було виконувати вправу? Що заважало?

- Як швидко виникали оригінальні ідеї?

- У кого у вашій групі було найбільше пропозицій?

12. Психологічна гра "Золота рибка" (10 хв.)

Мета:показати її учасникам недостатність інформаційної частини висловлювань, що часто проявляються в міжособистісному спілкуванні; неоднозначність сприйняття, розуміння інформації; різноманітність способів (у тому числі не завжди бажаних) вирішення поставлених задач.

Група за власним бажанням ділиться на гравців (2 людини) та експертів. Інструкції гравцям та експертам даються окремо.

Інструкція експертам:вам у грі відводиться найбільш складна роль. Ви будете спостерігати за тим, як "Золота рибка" виконає три бажання людини, яка її спіймала. Ваше завдання – безпристрасно, не піддаючись власним емоціям та почуттям, оцінити законність чи незаконність того, що відбувається.

Законно для людини:

- почергово загадувати три бажання;

- загадувати перше бажання не більше 3-х секунд з моменту початку гри;

- емоційно переживати з приводу виконання бажання і загадувати наступне не більше 10-ти секунд.

Моральний кодекс людини вважає недостойним (незаконним):

- засмучуватися, якщо бажання виконане (людині властиво радіти);

- висловлювати незадоволення "Золотою рибкою" з приводу способів виконання бажань.

Законно для "Золотої рибки":

- після того, як людина загадає бажання, впродовж 10 секунд встигнути «створити» чудо, надавши спосіб його виконання усно.

Незаконно для "Золотої рибки":

- виконувати бажання без врахування законів природи, тобто чудеса повинні мати реальний спосіб реалізації.

Інструкція "Золотій рибці":зараз ви "Золота рибка", яку спіймала людина. Для отримання свободи ви повинні виконати три бажання рибака, викликавши у нього при цьому найбільші сильні емоційні переживання (не позитивні чи негативні, а саме сильні; що для людини добре, а що погано, вирішувати не вам, а їй). За вашою роботою будуть слідкувати незалежні експерти, які визначатимуть законність чи незаконність ваших дій (зачитуються вищеназвані закони для "Золотої рибки"). Головне – не порушувати Законів гри і природи. Якщо при цьому людина залишиться чимось незадоволеною, хоча її бажання в точності виконане, – це проблема людини. Наприклад, якщо людина хоче, щоб "мені не заважали": а) її можна відправити по виграному лотерейному білету в морську подорож, у результаті якої вона потрапить на безлюдний острів, де їй ніхто не буде заважати, тому що там немає ні флори, ні фауни; б) її можна покласти в закритий психоневрологічний диспансер по невірному діагнозу або посадити в одиночну камеру за фальшивим звинуваченням і т.д. Емоції при цьому, напевно, будуть сильними.

Інструкція людині: надається в останню чергу при всіх і вголос. Після закінчення інструкції дається команда: "Почали!" – і людина протягом 3-х секунд повинна вимовити своє перше бажання.

За вами слідкують незалежні експерти. Ви можете загадати "Золотій рибці" три бажання, дотримуючись Законів (зачитуються Закони для людини). По шкалі від –100 до +100 ви повинні оцінити і записати на аркуші, яку емоцію викликало у вас виконання бажання.

Після виконання (не виконання) трьох бажань людина і експерти відкривають свої бланки, виносять рішення про законність виконання бажання і про їх емоційну оцінку. Якщо всі бажання виконано без порушення законів природи, "Золота рибка" отримує свободу.

Якщо під час виконанні бажань вона витратила більше 10 секунд на обдумування способів реалізації, їй вказується на недостатність професіоналізму. При отриманні "Рибкою" високої бальної оцінки (по модулю) за шкалою "емоцій", вона отримує звання "Заслужений чарівник".

Якщо людина під час загадування бажання використала більше часу, ніж передбачено Законом, їй вказується на те, що необхідно навчитися бути людиною. Якщо ж рибаком було порушено моральний кодекс, то він оголошується "не достойним носити ім’я Людина".

Гра закінчується обговоренням. Групова дискусія з приводу гри, взаємна оцінка і самооцінка гравців є обов’язковим її етапом.

13. Образна розминка "Асоціації" (5 хв.)

Після короткого пояснення групі, що таке асоціації, тренер пропонує слова-стимули в такому порядку, щоб шаблонні (установчі) асоціації чергувалися зі словами-стимулами, здатними викликати різноманітні нестандартні асоціації.

Наприклад:

1. Квітка (частіше за все: троянда).

2. Дитинство.

3. Пора року (зима, весна, літо, осінь).

4. Радість.

5. Сонце (найчастіше: тепло, світло).

6. Любов.

7. Домашня тварина (найчастіше: собака, кішка).

8. Страх.

Інструкція групі:я буду називати вам пронумеровані слова, наприклад: "Один – квітка, два – дитинство і т.д.". Ви повинні якомога швидше записувати в стовпчик першу думку, яка вам прийшла. Прочитане слово записувати не треба, ставте тільки його номер.

Після того, як кожен запише свої вільні асоціації, тренер називає слово-стимул і кожен з учасників почергово повідомляє, яку асоціацію у нього викликало це слово.

Дискусія за результатами гри є обов’язковим елементом комплексу психопрофілактичних заходів по попередженню конфліктів.

Запитання, які пропонуються учасникам тренінгу:

1. Чи вважаєте ви, що відмінності асоціацій викликані тим, що не всі мене правильно зрозуміли?

2. Чи думаєте ви, що асоціації залежать від того, як людина налаштована емоційно – "позитивно", "негативно" чи "нейтрально"?

3. Чи вважаєте ви, що асоціації можуть бути "правильними" і "неправильними"?

4. Чи можете ви оцінити людину, "погана" вона чи "хороша" по її асоціаціях?

14. Вправа "Картинна галерея"

Мета:розвивати навички творчого самовираження, креативне мислення, вміння співпраці та конструктивну взаємодію в малих групах.

Час: 10 хв.

Матеріали: крупи: рис, манка, гречка; фарби, маркери, нитки, клей, кольоровий папір.

Кожна група отримує однаковий набір матеріалів для роботи.

Інструкція:учасникам групи потрібно створити за допомогою наявних матеріалів картину, на якій буде зображено креативність усієї групи в образах та символах (груповий автопортрет). Дати назву своєму груповому портрету. Після завершення відбувається презентація картин і розміщення їх в імпровізованій картинній галереї.

Інформаційне повідомлення тренера:поняття"креативність" походить від слова "create" (створювати) – створювати нове. Цим новим може бути новий продукт, нова властивість, нове рішення, новий напрямок, нове бачення.

Обговорення:

- Які були відчуття під час роботи?

- Чи складно було працювати у групі?

- Які виникали образи та символи?

15. Вправа "Коло вражень"

Мета:зворотній зв’язок, завершення тренінгу.

Час: 10 хв.

Процедура проведення:всі учасники сідають у коло, згадують "Дерево сподівання", де кожен написав на листочках сподівання від тренінгу, кожен по черзі висловлює свої враження від тренінгу.

Обговорення:

- Що нового я відкрив для себе, чого навчився?

- Які почуття викликала в мене співпраця з іншими учасниками заняття?

- Які висновки про обдарованість ви для себе зробили?

Заключні слова тренера (5 хв.)

 


Читайте також:

  1. Перерва протягом робочого дня
  2. Перервати висновок листа
  3. Початок перебігу строків позовної давності. Зупинення, перерва та поновлення строків позовної давності
  4. Рухова перерва.




Переглядів: 779

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАМАСКОВАНЕ СЛОВО | Організаційно-правові засади державного регулювання у сфері торгівлі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.