Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАМАСКОВАНЕ СЛОВО

Мета: закріпити в пам'яті дитини візуальний образ букв і їх сполучень. Вона активізує розвиток і вдоскона­лення вторинної зони потиличної кори лівої півкулі. Вважаєть­ся, що нормальне функціонування саме цієї частини мозку є нейрофізіологічною основою сприйняття словесного матеріалу.

Матеріали: картки із словами, прочитати які важко через різноманітні лінії, штрихи і прості рисунки, що перетинають букви (див. рис.).

 
 

 

 


Гру можна супроводжувати, наприклад, такою історією: "Один злий король писав свої секретні укази так, щоб ніхто не міг їх прочитати. І викрити цього короля зможе лише той, хто навчиться читати замасковані ним слова. Спробуй, може ти зможеш це зробити."

Коли гра відбувається в групі дітей, ведучий за чергою роз­дає дітям "замасковані" картки. Якщо вони прочитають картку правильно, то отримують фант. Наприкінці гри за кількістю за­роблених фантів визначають переможця.

 

Література:

1. «Розвиток сенсорних здібностей і пам’яті» - Барташнікова І.А, Барташнікова О.О. – Тернопіль: «Богдан», 2010.

 

2. «Розвиток уваги та навиків навчальної діяльності» - Барташнікова І.А, Барташнікова О.О. – Тернопіль: «Богдан», 2008.

 

3. «Розвиток наочно-образного та логічного мислення » - Барташнікова І.А, Барташнікова О.О. – Тернопіль: «Богдан», 2009.

 

4. «Розвиток уяви та творчих здібностей» - Барташнікова І.А, Барташнікова О.О. – Тернопіль: «Богдан», 2010.

 

5. «Як навчити малюка читати» - Барташнікова І.А, Барташнікова О.О. – Тернопіль: «Богдан», 2011.

 

Розвиваючий тренінг для учнів на тему "На шляху до творчості"

 

Розвиваючий тренінг для учнів учасника І Всеукраїнського конкурсу "Творчий вчитель - обдарований учень".

Мета: максимально сприяти психічному й особистісному розвитку кожної дитини; допомогти учням розкрити свій життєтворчий потенціал, навчитися бачити проблему й шукати її різностороннє вирішення; розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навики спілкування у навчально-ігровій діяльності, вміння знаходити шляхи попередження конфліктів.

Умови проведення: класна аудиторія або будь-яке інше просторе приміщення.

Матеріали:папір, маркери, клей, ножиці, набір кольорових стікерів, дидактичні матеріали для виконання тренінгових вправ під час роботи в групах.

Час: 120 хв. 2 сесії з перервою 30 хв.

Хід тренінгу

Сесія 1

1. Вступ. Повідомлення теми тренінгу, його мети (5 хв.)

2. Вправа на знайомство "Ім’я + якості"

Мета: розвиток відчуття приналежності до групи; зближення один з одним.

Умова: учасникам тренінгу пропонується написати своє ім’я і на кожну літеру імені придумати слова, що характеризують ваші найкращі якості (наприклад, Іра – індивідуальність, розумна, активна).

Час: 10 хв.

3. Вправа "Дерево очікувань"

Мета: усвідомити і визначити, що кожен учасник сподівається від тренінгу та порівняти своє очікування з іншими.

Час: 10 хв.

Інструкція. Учасникам роздаються різнокольорові стікери, на яких кожен робить записи, чого саме він чекає від тренінгу. Після цього папірці прикріплюються на плакаті із зображенням дерева.

4. Правила роботи групи

Мета:формування єдиного робочого простору й створення правил поведінки в групі упродовж усього тренінгу.

Група визначає для себе умови, за якими спілкування в групі буде найбільш продуктивним та комфортним. Пропозиції учасників записуються на аркуші і прикріплюються на видному місці.

Час: 5 хв.

5. Інформаційне повідомлення на тему "Обдаровані діти. Хто вони?" (5 хв.)

Численні дослідження, проведені як у нашій країні, так і за кордоном, свідчать, що завжди народжується однакова кількість обдарованих, талановитих і геніальних людей. Обдаровані діти – унікальні. Їм нелегко в цьому неспокійному світі. Вони надзвичайно вразливі, тому потребують особливої уваги.

Обдарованих дітей, а особливо геніальних чи талановитих, які виділяються з-поміж своїх однолітків високим потенціалом, інтелектуальною розкутістю, схильністю до нестандартного розв’язання проблем, неординарністю сприйняття світу, – небагато. Вони завжди виділяються і запам’ятовуються, бо вимагають від більшості вчителів напруження усіх зусиль, уміння піднятися до розуміння своєї незвичайності, спонукають розвивати особистість учня, бажання довести його індивідуальні досягнення до максимального рівня. Є різні рівні обдарованості.

Вправа "Різні поняття" (5 хв.)

Мета:встановити значення понять "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність", продемонструвати відмінності у сприйнятті людьми того самого поняття

Умова:учасники об’єднуються у робочі групи за кольором картки, на якій вони робили запис своїх очікувань від тренінгу (жовта, червона, синя, зелена). Колір відповідає одному з понять: "здібність", "обдарованість", "талант", "геніальність". Кожна група записує (згідно поняття на картці) 5 характеристик людини, яку можна назвати здібною, обдарованою, талановитою, геніальною особистістю, презентує записи.

Обговорення:

- Які риси схожі, а які відмінні в здібної, обдарованої, талановитої, геніальної особистості?

- Чи можна одночасно бути здібним, творчим і обдарованим?

Після цього кожна група отримує конверт, у якому міститься 4 картки з написами "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність". Завдання учнів – розкласти картки з написами у порядку зростання.

Обговорення результатів роботи робочих груп, коментар і інформаційне повідомлення тренера.

· здібності – індивідуальні риси особистості, які дають змогу за рівних умов успішніше опанувати певну діяльність, розв’язувати завдання, проблеми; характерні практично для кожної людини;

· обдарованість– специфічне поєднання здібностей, інтересів, потреб, яке дає змогу виконувати певну діяльність на якісно високому рівні; характерна для невеликого кола людей;

· творча обдарованість дає змогу успішно розв’язувати завдання, виконувати діяльність творчим, оригінальним шляхом, тобто нетрадиційно, не так, як інші; таких людей ще менше;

· талант– система рис, які дають змогу особистості досягати значного успіху в оригінальному виконанні творчої діяльності; таких людей дуже і дуже небагато, декілька тисяч на покоління;

· геніальність– найвища форма таланту, системна характеристика особистості, яка свідчить про її надоригінальні досягнення, що суттєво переважають «звичайну» і навіть творчу діяльність; винятковий випадок, таких людей народжується не більше 30 на рік.

6. Вправа «Загадка семи мудреців» (10 хв.)

Мета: формувати самостійність мислення, уміння відстоювати власну точку зору на основі авторитетних думок та гармонійно поєднувати елементи системи.

Кожна робоча група отримує набір карток із записаними на них висловлюваннями відомих давньогрецьких філософів:

Ніколи не перебільшуй (Солон).

Усьому знай міру (Клеобул).

Важкий тягар – невігластво (Фалес).

Усе своє носи з собою (Біант).

Обмірковуй усе заздалегідь (Періандр).

Не поспішай у дорозі (Хілон).

Важко людині бути хорошою (Піттак).

Інструкція:перед вами – висловлювання семи видатних мудреців світу. Вони були їхнім життєвим кредо, в якому кожен намагався викласти своє бачення сенсу життя. Ці сім мудреців жили приблизно в один час – у ІV ст. до РХ. Можливо, логічне й гармонійне об’єднання таких висловлювань у єдину максиму і є розгадкою сенсу життя. Спробуйте їх скласти! При потребі можна використати й інші слова, але мінімально.

Не переставляйте місцями слова у фразах, можна лише змінювати відтінки й порядок самих висловлювань.

Обговорення:

- Що означає для людини "бути гарною"?

- У чому проявляється самовиховання?

- Чи є дорога єдиною метафорою життєвого шляху людини?

- У чому сенс життя людини, відповідно до використаних вами висловів і створених історій?

7. Розвиваюча гра "Агент 007" (5 хв.)

Мета: розвиток уваги і зорової пам’яті.

Хід гри:з числа учасників тренер призначає "Агента 007". Іншим дітям пропонує, тримаючи в руках іграшки, предмети, здійснювати довільні рухи по аудиторії. "Агент 007" намагається запам’ятати, який предмет знаходиться в руках кожного учасника. За сигналом: "Зв’язковий, на зустріч!", всі повинні стати в коло, тримаючи іграшки в руках за спиною. "Агент" стоїть у колі і на слова: "Ваш зв’язковий тримає в руках прапорець (кубик, ручку та ін.), назвіть його ім’я", виконує завдання тренера.

Час на обдумування 10-20 секунд. У випадку правильної відповіді "007" йде на "підвищення" – стає ведучим. Якщо ж "Агент" не відгадав, то стає "зв’язковим", а "зв’язковий" – "агентом". Учасники групи обмінюються розпізнавальними предметами і гра продовжується.

8. Художня розминка. Вправа "Сніговик" (5 хв.)

Мета:формування чіткості рухів, тренування стійкості та міцності пам’яті.

Завдання: сформувати нові групи.

Учасники тренінгу (четверо чоловік на вибір тренера) малюють із зав’язаними очима Сніговика. Той, чий малюнок найбільш точно передає зображення на зразку, визначається лідером і формує команду із чотирьох чоловік. Послідовність вибору визначається якістю малюнка.


Читайте також:

  1. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  2. Аналіз словосполучення
  3. Аналізоване слово.
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Безруслового стоку
  6. Будова системи синхронічного словотворення
  7. Варіанти проведення промислової політики для України
  8. Вибір тривалості бюджетного періоду. Типи бюджетів по ступеню тривалості. Поточне і стратегічне бюджетування в промисловості
  9. Види виробничої структури промислового підприємства
  10. Види молочнокислих бактерій, які мають важливе значення для промисловості
  11. Визначення права промислової власності та його основні поняття
  12. Визначте пріоритетні напрями освітньої, наукової і промослової політики України після проголошення її незалежності.




Переглядів: 783

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРОДОВЖ СКЛАД | Перерва (30 хв.)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.