За горизонтальної інтеграції фірми можуть посилювати вплив на постачальників з метою зниження цін на ресурси.
При інтеграції фірм у горизонтальне об’єднання постачальники ресурсів починають конкурувати за великі замовлення об’єднаного споживача. Для зниження своїх цін та реалізації вже більшого обсягу ресурсів постачальникам необхідно збільшувати власні розміри. Вони можуть робити це або за рахунок розширення власних виробничих потужностей, або через горизонтальну інтеграцію.
У першому випадку, при збереженні кількості постачальників на ринку ресурсів спостерігатиметься мотив монопсонії (рис. 5.5), що значно знизить ціни на ресурси.
P
D1
P0 E0 E1
P1 E AC
D1 MC
Q0 Q1 Q
Рис. 5.5. Визначення обсягу закупівель монопсоніста
Точка Е – місце перетину граничних витрат монопсоніста (об’єднань фірм) (МС) і кривої попиту (D1D1) покупця-монопсоніста. Відповідний рівень ціни знаходимо, проводячи вертикаль до кривої пропозиції АС (до точки Е1). Рівень ціни придбання буде Р1. Ця ціна буде нижчою за ціну Р0, яка встановилася б за умов досконалої конкуренції покупців (без об’єднання фірм). Однак обсяг закупівель монопсонії тепер буде Q1, що перевищує Q0.
У другому випадку, горизонтальний тип об’єднання постачальників (завищена ціна Рu) буде протистояти горизонтальному типу об’єднання фірм-споживачів ресурсів (занижена ціна Рm), що створить ситуацію ціноутворення на ринку двосторонньої монополії, за умов якої ціна залишиться на рівні ціни конкуренції (Рс) (рис. 5.6).