1) тести досягнень—тип методик, спрямованих на діагностику досягнутого рівня розвитку здібностей, навичок, знань;
2) тести інтелекту - тести загальних здібностей. Тести, які виявляють ступінь оволодіння діями з вербальним, числовим чи графічним матеріалом;
3) тести креативності - (лат. слово - створення). Сукупність методик спрямованих на вивчення і оцінку творчих здібностей людини. Креативність визначають на таких рівнях:
- особистісному - як на творчість людини впливає сама людина;
- пізнавальному - як на творчі здібності впливають інтелектуальні можливості;
4) тести критеріально-орієнтовані - сукупність методів
психодіагностики, які діагностують степінь оволодіння певними діями,
певними видами задач;
5) тести особистості - група методик, спрямованих на вимірювання проявів особистості;
6) тести спеціальних здібностей - група методик, спрямованих на діагностику окремих аспектів інтелекту.
ІІ. Тести за формою процедури дослідження.
1) тести групові - коли проводиться одночасне обстеження групи людей;
2) індивідуальні - діагностика окремої особи, проводиться з однією людиною.
ІІІ. За особливостями тестових завдань.
1) вербальні — матеріал подано в словесній формі;
2) практичні - невербапьні завдання.
IV. Тести в залежності від часових обмежень.
1) тести швидкості:
а) коли ми задаємо певний час і визначаємо скільки за цей час людина виконала завдань;
б) коли ми визначаємо об'єм завдань і фіксуємо час, за який людина ці завдання виконала;
2) тести результативності
а) орієнтовані на констатацію досягнутого результату.
V. Тести за наочністю.
1) апаратурні - проведення яких вимагає необхідної апаратури;