Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз умов праці на робочому місці ___________________________

найменування робочого місця

 

Аналіз умов праці необхідно проводити з точки зору виявлення можливих (потенційних) небезпечних і шкідливих виробничих чинників, створюваних технічними засобами, технологічними процесами, неправильною організацією праці у виробничих приміщеннях та на робочих місцях.

Аналіз умов праці починається з опису виробничого приміщення. Необхідно вказати найменування приміщення, кількість робочих місць, яке є обладнання. Вказати розміри приміщення. Виходячи з норм на окремі робочі місця та наявності основного й допоміжного обладнання, необхідно оцінити площу та об’єм виробничого приміщення (див. ДСан ПиН 3.3.2-007-98).

Далі необхідно виділити систему «Людина - Машина - Середовище»

(Л-М-С), вказати її межі та провести опис системи з точки зору задач охорони праці.

Ділимо елемент «людина» на три функціональні частини. Позначимо:

Л1 – це людина, яка виконує управління «машиною», переважно для виконання основної задачі системи — виробництва кінцевого продукту, а також забезпечення можливості цього виробництва, цей елемент є об'єктом вивчення інженерною психологією та іншими ергономічними дисциплінами;

Л2 – це людина, яка розглядається з точки зору безпосереднього впливу на навколишнє середовище (за рахунок тепло - та вологовиділення, споживання кисню та ін.);

ЛЗ – це людина, яка розглядається з точки зору її фізіологічного стану під впливом чинників, що впливають на неї у виробничому процесі, цей елемент вивчається з позиції охорони праці та суміжних з нею дисциплін, стан цього елемента системи є вхідним пунктом процесу декомпозиції, що проводиться.

Елемент «машина» виконує основну технологічну функцію – вплив
на предмет праці, допоміжну – формування параметрів навколишнього середовища. В елементі «машина» закладена функція аварійного самоконтролю. Отже, елемент «машина» можна поділити на три елементи:

МІ – елемент, який виконує основну технологічну функцію;

М2 – елемент функції аварійного захисту;

МЗ – елемент впливу на навколишнє середовище та людину.

Загальна структура розроблена для абстрактного виробництва та в цьому сенсі вона універсальна (рис. 3.1). Напрямки та зміст зв'язків зведені в таблицю 3.1.

 

Рисунок 3.1 – Загальна структура системи Л-М-С

 

Отже, ми провели декомпозицію системи Л-М-С на сім елементів та виділили зв'язки між ними. Слід зважати на те, що тут наведено приклад узагальненої системи Л-М-С, а в роботі необхідно аналізувати систему Л-М-С для вибраного конкретного робочого місця.

Далі необхідно виділити небезпечні та шкідливі виробничі чинники (НШВЧ), які діють у системі Л-М-С.

Розгляд НШВЧ починають з аналізу санітарно-гігієнічних умов у виробничому приміщенні та на робочих місцях: мікроклімату, освітленості робочих поверхонь, шумів, випромінювань тощо.

Після цього аналізуються умови праці відповідно до конкретного обладнання робочого місця, в результаті чого формулюються згідно з
ГОСТ 12.0.003-74 окремо небезпечні виробничі чинники (НВЧ) та шкідливі виробничі чинники (ШВЧ) та визначається домінуючий НШВЧ.

 

Таблиця 3.1 – Перелік зв’язків у загальній системі Л-М-С

Номер зв'язку Напрямки зв'язку Зміст зв'язку
Л1-М1   Вплив людини на управління технікою та її налаштування
М1-Л1 Інформація про стан машини, що обробляється людиною
М1-ПП Вплив машини на предмет праці
ПП-Л3 Вплив предмета праці на психо­фізіологічний стан людини
ЛЗ-Л1 Вплив стану організму людини на якість його роботи
М3-Л3 Людина під впливом небезпечних виробничих чинників
МЗ-С Цілеспрямований вплив машини на середовище
С-Л3 Вплив середовища на стан організму людини
С-М1 Вплив середовища на роботу машини
Л1-М2 Вплив людини на аварійний стан машини

 

Продовження табл.. 3.1

 

Л2-С Вплив людини як біологічного об'єкта на середовище
ЛЗ-Л2 Вплив психофізіологічного стану на ступінь інтенсивності обміну речовин між організмом, середовищем та енерговиділенням людини
М1-М2 Інформація, необхідна для ви­роблення аварійного керуючого впливу
М2-М1 Аварійні керуючі впливи
А Зовнішня система управління - ЛІ Керуюча інформація про технологіч­ний процес з зовнішньої системи управління

Читайте також:

  1. A bag of sweets had spilled out of Fred’s pocket and the contents were now rolling in every direction—big, fat toffees in brightly colored wrappers.
  2. A black blindfold appeared over Phineas Nigellus’s clever, dark eyes, causing him to bump into the frame and shriek with pain.
  3. A blank silence greeted Hermione’s words. She looked around at all the faces upturned to her, rather disconcerted.
  4. A BREACH IN LANGUAGE BARRIERS
  5. A BRIEF HISTORY OF NUMBERS AND COUNTING
  6. A bright silver light appeared right ahead of him, moving through the trees. Whatever the source, it was moving soundlessly. The light seemed simply to drift toward him.
  7. A bundle of walking sticks was floating in midair ahead of them, and as Percy took a step toward them they started throwing themselves at him.
  8. A case of transformation of heat into work
  9. A chill that had nothing to do with the iced champagne was stealing through Harry’s chest.
  10. A cold male voice rang across the courtroom.
  11. A dark figure came bustling toward them, and Harry saw a glint of silver to the light of their wands. They had found Gryffindor’s sword.
  12. A definition of communication




Переглядів: 1708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Промислова безпека у виробничому приміщенні __________________

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.