Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 7. Пунктуація

Практична робота

Тема: Синтаксична основа пунктуації. Система розділових знаків.

Мета: узагальнити й систематизувати знання студентів про пунктуацію української мови; формувати вміння розставляти розділові знаки в реченнях, складних синтаксичних конструкціях, текстах; прищеплювати любов до слова, мови.

 

Завдання для виконання.

Завдання 1. Перепишіть речення, уставляючи пропущені слова: особливо, родом, на ймення, переважно, себто, цебто, тобто, на прізвище. Підкресліть відокремлені прикладки. Обґрунтуйте вживання коми при прикладці.

1. Що можеш ти, розгублене дитя, зробити для вселюдського прогресу? 2. Минає час, єдиний секундант. 3. Ні ти, синок, мій колосок, чогось давно не снитесь, тільки привиджуєтеся. 4. Водночас Іспанія захоплює поета Юрія Тарнавського неймовірно, … її архітектура й образотворче мистецтво. 5. У назві збірки Тарнавського «Життя в місті» поєдналися теми життя, …екзистенція, з його протилежністю, … смертю, і місто, …Америка з її культурою.

 

Завдання 2. Поясніть розділові знаки у зв'язку з ужитими елементами, що ускладнюють речення.

1. Панас Мирний надто дорожив рідною мовою, щоб дозволити собі гратися з нею. 2. Він цілком поділяє по­гляд Тургенева на роль і значення мови в житті народу. 3. Одну зі своїх статей Панас Мирний і завершує славноз­вісними тургенівськими словами, звертаючись із ними до читача вкраїнського та закликаючи свято берегти рідну мову - це безцінне-багатство. 4. І змістом, і художньою формою своїх творів Панас Мирний вніс багато нового в українську літературу. 5. Симфоніст, майстер епічного ба­гатоголосся, він уперше заговорив про ритміку прози, її музичність інтонаційну відповідність авторської мови змі­стові, конкретному настроєві. 6. Народився Степан Васильченко (справжнє його прізвище Панасенко) 1879 року на Чернігівщині.

 

Завдання 3. Поставте у тексті розділові знаки. Обґрунтуйте, якими принципами ви керувалися при постановці їх.

І настав довгожданий ранок теплий прозорий щедро об­сипаний позолотою сонця Дніпро що віками гримів бушу­вав на порогах став урочисто-спокійним Він розійшовся як море широким блакитним плесом а над ним високо вся в зна­менах могутня сизокрила гребля Шовком і кумачем зацвіли квартали нового міста 3 вулиць на береги випливали хмари народу Сюди ще звечора спеціальними ешелонами з Москви і з Ташкента з Києва і Хабаровська з усіх республік з усіх куточків неосяжної країни з'їхались будівники на своє ве­лике урочисте свято.

 

Завдання 4. Знайдіть розділові знаки, поставлені за логіко-грама-тичним принципом, і авторські знаки. Обґрунтуйте їх.




Переглядів: 505

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Третє цвітіння

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.