МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 7. ПунктуаціяПрактична робота Тема: Синтаксична основа пунктуації. Система розділових знаків. Мета: узагальнити й систематизувати знання студентів про пунктуацію української мови; формувати вміння розставляти розділові знаки в реченнях, складних синтаксичних конструкціях, текстах; прищеплювати любов до слова, мови.
Завдання для виконання. Завдання 1. Перепишіть речення, уставляючи пропущені слова: особливо, родом, на ймення, переважно, себто, цебто, тобто, на прізвище. Підкресліть відокремлені прикладки. Обґрунтуйте вживання коми при прикладці. 1. Що можеш ти, розгублене дитя, зробити для вселюдського прогресу? 2. Минає час, єдиний секундант. 3. Ні ти, синок, мій колосок, чогось давно не снитесь, тільки привиджуєтеся. 4. Водночас Іспанія захоплює поета Юрія Тарнавського неймовірно, … її архітектура й образотворче мистецтво. 5. У назві збірки Тарнавського «Життя в місті» поєдналися теми життя, …екзистенція, з його протилежністю, … смертю, і місто, …Америка з її культурою.
Завдання 2. Поясніть розділові знаки у зв'язку з ужитими елементами, що ускладнюють речення. 1. Панас Мирний надто дорожив рідною мовою, щоб дозволити собі гратися з нею. 2. Він цілком поділяє погляд Тургенева на роль і значення мови в житті народу. 3. Одну зі своїх статей Панас Мирний і завершує славнозвісними тургенівськими словами, звертаючись із ними до читача вкраїнського та закликаючи свято берегти рідну мову - це безцінне-багатство. 4. І змістом, і художньою формою своїх творів Панас Мирний вніс багато нового в українську літературу. 5. Симфоніст, майстер епічного багатоголосся, він уперше заговорив про ритміку прози, її музичність інтонаційну відповідність авторської мови змістові, конкретному настроєві. 6. Народився Степан Васильченко (справжнє його прізвище Панасенко) 1879 року на Чернігівщині.
Завдання 3. Поставте у тексті розділові знаки. Обґрунтуйте, якими принципами ви керувалися при постановці їх. І настав довгожданий ранок теплий прозорий щедро обсипаний позолотою сонця Дніпро що віками гримів бушував на порогах став урочисто-спокійним Він розійшовся як море широким блакитним плесом а над ним високо вся в знаменах могутня сизокрила гребля Шовком і кумачем зацвіли квартали нового міста 3 вулиць на береги випливали хмари народу Сюди ще звечора спеціальними ешелонами з Москви і з Ташкента з Києва і Хабаровська з усіх республік з усіх куточків неосяжної країни з'їхались будівники на своє велике урочисте свято.
Завдання 4. Знайдіть розділові знаки, поставлені за логіко-грама-тичним принципом, і авторські знаки. Обґрунтуйте їх.
|
||||||||
|