МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Цитата. Мета: систематизувати та узагальнити знання студентів про цитати; формувати вміння відбирати цитатний матеріал, працювати з ним, прищеплювати любов до слова, української мови.
Завдання для виконання. Завдання 1. Наведені цитати введіть в тексти всіма способами. Поставте розділові знаки і поясніть їх. 1. ...Ця посада [вчитель] набагато ваговитіша за найвищі посади в державі (Платон). 2. Люби вчителя, як батька, і ніде не лишайся з більшим задоволенням, ніж під його опікою (Я. А. Коменський). 3. Як може добре виховати дитину той, хто сам не був добре вихований! (Ж-Ж. Руссо). 4. ...Який важливий, великий і священний сан вихователя: в його руках доля усього життя людини (В. Г. Бєлінський). 5. Виховує все: люди, речі, явища, е насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки і педагоги (А. С. Макаренко). 6. ...Учитель повинен не тільки словами навчання, а й вчинками добрий приклад показувати учням (М. В. Ломоносов). 7. Ви відрізняєте вчителя від вихователя,— нове безглуздя! Хіба ви відрізняєте учня від вихованця? (Ж.-Ж- Руссо). 8. Я вважаю, що виховання є вираз політичного кредо педагога, а його знання є допоміжними (А. С. Макаренко). Завдання 2. Напишіть невеликий твір на тему «Хліб — наше багатство», використовуючи в тексті цитати. Підберіть до нього епіграф.
Завдання 3. Зробіть короткий конспект статті, бажано з журналу «Українська мова і література в школі», використовуючи різні види цитат.
Завдання 4. Доберіть з художньої літератури (прози і поезії) цитати і введіть їх у речення за допомогою словосполучень як пише.., ...сказав, ... сказав, що.., ...закликає до .., ... висловлює... та ін. Обґрунтуйте постановку розділових знаків.
Практична робота Тема: Непряма мова. Мета: поглибити знання студентів про непряму мову; формувати вміння перебудовувати пряму мову на непряму, визначати непряму мову в текстах, аналізувати речення з непрямою мовою; прищеплювати шану до слова, мови.
Завдання для виконання. Завдання 1. Замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбуваютьсяв реченні. 1. «Яка ти розкішна, земле,— думала Малайка.— Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками». 2. «Ніде щиріше не співають, як на війні»,— зітхнув Мірошниченко (Ст.). 3. «А що ти сидиш тут, Устинко? — питає вона.— Чи обідала ти?». 4. «Та це ж моя мати!» — радісно скрикнула Югина. 5. Микола спитав у батька: «Нащо то одному чоловікові так багато хліба?». 6. «Земля найкраще пахне восени»,— говорив сам до себе Тимофій. 7. «Ти звідки?» — запитав Черниш Козакова. Завдання 2.Замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбуваютьсяв реченні. 1. «Товаришу хворий, хто вам дозволив порушувати медичний режим?» - спитала санітарка. 2. «Послухай, - каже Клим, - ти справді вже глузуєш?». 3. І не промовив, а прошипів Круп’як: «Щось не пізнаю тебе, Петре». 4. «Опізнився, небораче, - одказав земляк йому, - хто кохав життя ледаче, непереливки тому». 5. «Пора нам, Дмитре Тимофійовичу, в дорогу!» - сказав Марков, оточений людьми. 6. Син сказав: «Клянусь тобі я боронити рідний край!». 7. «Ну така я вже рада, така рада, що й сказати не можу», - кожний раз говорила Марійка. 8.»А ми здавана альпіністи, товаришу Хаєцький, - сказав Воронцов, крокуючи поряд з бійцем. – Ми альпіністи з часів Суворова».
Завдання 3. замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбувалися в реченні. 1. Дідусь мовляє тихо, урочисто: «Щасливі, дітки, ви, що народились в лагідний час». 2. «Ти любиш вечірню зорю?» — питає Григорій Стратонович. 3. «Чия ти, дівчино? Де ти живеш?» — пита Кармель. «Я наймичка з Ланів. Служу там у хазяїв»,— одказала йому дівчина. 4. «Помилуйте! — йому ягнятко каже.— На світі я ще й году не прожив». 5. Чіпка запитав: «Куди зникає вночі сонце?». Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розділові знаки; обґрунтуйте їх постановку. 1. А в тебе коси підросли. Що мої байдуже махнула рукою, але враз посміхнулася От у нашої тітки Василини коси! Аж виспівують на плечах і прямо золотом стікають, хоч підставляй жмені під них. 2.Катре, чи ти вже мене зовсім забула Чи не пізнаєш Рум'янці одразу збігли з її обличчя; обернула на мене вже безпричасні очі свої і одказала мені Я тебе пам'ятаю. 3. Приходьте ж до нас у п'ятницю! Та приходьте раніше й принесіть ту книжку, про котру ви мені недавно згадували просила Ольга Радюка.
Завдання 5. Замініть, де можливо, пряму мову непрямою. Прокоментуйте заміну. 1. «Все, все ми віддаємо тобі, Батьківщино,— промовив він (Брянський) раптом якимось дивним голосом ні до кого.— Все! Навіть наші серця». 2. «Прапор несуть! — несподівано залунали з дамби радісні голоси.— Прапор полку!». 3. «Як чудово загриміло!» - всміхаючись, співуче говорила Шура. 4. «Чому ви так дивитесь на мене, Шовкун?» — пристрасно допитувала Шура свого санітара, ідучи з ним приймати взвод. 5. «Може, мене питатимуть,— попередив Черниш Маковея,— то я буду у Сагайдинім окопі».
Читайте також:
|
||||||||
|