Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Цитата.

Мета: систематизувати та узагальнити знання студентів про цитати; формувати вміння відбирати цитатний матеріал, працювати з ним, прищеплювати любов до слова, української мови.

 

Завдання для виконання.

Завдання 1. Наведені цитати введіть в тексти всіма способами. Поставте розділові знаки і поясніть їх.

1. ...Ця посада [вчитель] набагато ваговитіша за най­вищі посади в державі (Платон). 2. Люби вчителя, як батька, і ніде не лишайся з більшим задоволенням, ніж під його опікою (Я. А. Коменський). 3. Як може добре виховати дитину той, хто сам не був добре вихований! (Ж-Ж. Руссо). 4. ...Який важливий, великий і священний сан вихователя: в його руках доля усього життя людини (В. Г. Бєлінський). 5. Виховує все: люди, речі, явища, е насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки і педагоги (А. С. Макаренко). 6. ...Учитель повинен не тільки словами навчання, а й вчинками добрий приклад показувати учням (М. В. Ломоносов). 7. Ви відрізняєте вчителя від вихователя,— нове безглуздя! Хіба ви відрізняєте учня від вихованця? (Ж.-Ж- Руссо). 8. Я вважаю, що виховання є вираз політичного кредо педагога, а його знання є допоміжними (А. С. Макаренко).

Завдання 2. Напишіть невеликий твір на тему «Хліб — наше багатство», використовуючи в тексті цитати. Підберіть до нього епіграф.

 

Завдання 3. Зробіть короткий конспект статті, бажано з журналу «Українська мова і література в школі», використовуючи різні види цитат.

 

Завдання 4. Доберіть з художньої літератури (прози і поезії) ци­тати і введіть їх у речення за допомогою словосполучень як пише.., ...сказав, ... сказав, що.., ...закликає до .., ... висловлює... та ін. Обґрунтуйте постановку розділових знаків.

 

 

Практична робота

Тема: Непряма мова.

Мета: поглибити знання студентів про непряму мову; формувати вміння перебудовувати пряму мову на непряму, визначати непряму мову в текстах, аналізувати речення з непрямою мовою; прищеплювати шану до слова, мови.

 

Завдання для виконання.

Завдання 1. Замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбуваютьсяв реченні.

1. «Яка ти розкішна, земле,— думала Малайка.— Ве­село засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквіт­чати квітками». 2. «Ніде щиріше не співають, як на війні»,— зітхнув Мірошниченко (Ст.). 3. «А що ти сидиш тут, Устинко? — питає вона.— Чи обідала ти?». 4. «Та це ж моя мати!» — радісно скрикнула Югина. 5. Микола спитав у батька: «Нащо то од­ному чоловікові так багато хліба?». 6. «Земля найкраще пахне восени»,— говорив сам до себе Тимофій. 7. «Ти звідки?» — запитав Черниш Козакова.

Завдання 2.Замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбуваютьсяв реченні.

1. «Товаришу хворий, хто вам дозволив порушувати медичний режим?» - спитала санітарка. 2. «Послухай, - каже Клим, - ти справді вже глузуєш?». 3. І не промовив, а прошипів Круп’як: «Щось не пізнаю тебе, Петре». 4. «Опізнився, небораче, - одказав земляк йому, - хто кохав життя ледаче, непереливки тому». 5. «Пора нам, Дмитре Тимофійовичу, в дорогу!» - сказав Марков, оточений людьми. 6. Син сказав: «Клянусь тобі я боронити рідний край!». 7. «Ну така я вже рада, така рада, що й сказати не можу», - кожний раз говорила Марійка. 8.»А ми здавана альпіністи, товаришу Хаєцький, - сказав Воронцов, крокуючи поряд з бійцем. – Ми альпіністи з часів Суворова».

 

Завдання 3. замініть пряму мову непрямою. Поясніть, які зміни при цьому відбувалися в реченні.

1. Дідусь мовляє тихо, урочисто: «Щасливі, дітки, ви, що народились в лагідний час». 2. «Ти любиш вечірню зорю?» — питає Григорій Стратонович. 3. «Чия ти, дівчино? Де ти живеш?» — пита Кармель. «Я наймичка з Ланів. Служу там у хазяїв»,— одказала йому дівчина. 4. «Помилуйте! — йому ягнятко ка­же.— На світі я ще й году не прожив». 5. Чіпка запитав: «Куди зникає вночі сонце?».

Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розді­лові знаки; обґрунтуйте їх постановку.

1. А в тебе коси підросли. Що мої бай­дуже махнула рукою, але враз посміхнулася От у нашої тітки Василини коси! Аж виспівують на плечах і прямо зо­лотом стікають, хоч підставляй жмені під них. 2.Катре, чи ти вже мене зовсім забула Чи не пізнаєш Ру­м'янці одразу збігли з її обличчя; обернула на мене вже безпричасні очі свої і одказала мені Я тебе пам'ятаю. 3. Приходьте ж до нас у п'ятницю! Та приходьте раніше й принесіть ту книжку, про котру ви мені недавно згадували просила Ольга Радюка.

 

Завдання 5. Замініть, де можливо, пряму мову непрямою. Проко­ментуйте заміну.

1. «Все, все ми віддаємо тобі, Батьківщино,— промовив він (Брянський) раптом якимось дивним голосом ні до ко­го.— Все! Навіть наші серця». 2. «Прапор несуть! — не­сподівано залунали з дамби радісні голоси.— Прапор пол­ку!». 3. «Як чудово загриміло!» - всміхаючись, співуче говорила Шура. 4. «Чому ви так дивитесь на мене, Шов­кун?» — пристрасно допитувала Шура свого санітара, ідучи з ним приймати взвод. 5. «Може, мене питатимуть,— попередив Черниш Маковея,— то я буду у Сагайдинім око­пі».

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 1388

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Тема 7. Пунктуація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.