Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Діалог.

Мета: поглибити і систематизувати знання студентів про діалог, його структуру; формувати в студентів вміння усно і письмово будувати діалог; прищеплювати любов до слова, шану до старших.

 

Завдання для виконання:

Завдання 1. Визначте в тексті репліки. Поясніть розділові знаки.

1. Питається: «Люди добрі, де шлях в Московщи­ну?» — «В Московщину? оцей самий. Далеко, небого?» -«В саму Москву». 2. «Іди, доню,— каже мати,— не вік ді­вувати. Він багатий, одинокий — будеш панувати». «Не хочу я панувати, не піду я, мамо». 3. «Вернітеся!» — «Не вернуться! — заграло, сказало Синє море.— Не вернуться, навіки пропали!» 4. А попереду отаман ... підняв шапку - човни стали: «Не в Синопу, отамани, а у Царград, до сул­тана поїдемо в гості!» — «Добре, батьку отамане!» -кругом заревіло.— «Спасибі вам!» — Надів шапку. 5. У старих спитаю: «Чого, батьки, сумуєте?» — «Невесело, сину! Дніпро на нас розсердився».

Завдання 2. Визначте в тексті репліки. Поясніть розділові знаки.

1. «Добривечір в хату!.. Добривечір! а де дочка?» — «Умерла, панове». 2. «Хіба краще є за тебе?» — «Може, й є,— не знаю».— «Гнівиш бога, моє серце: кращої немає...» — «Що се ти говориш? Схаменися!» — «Правду, рибко». 3. «Ходім з нами у Лисянку Ножі гартувати!» — «Ходім, ходім, отамане, ... На край світа, та не найду, не найду Оксани!» — «Може, й найдеш. А як тебе зовуть? я не знаю».— «Яремою». — «А прізвище?» — «Прізвища немає!» — «Хіба байстрюк? Без прізвища—Запиши, Миколо, у реєстр. Нехай буде... Нехай буде Голий. Так і пиши!» — «Ні, погано!» — «Ну, хіба Бідою?» — «І це не так.» — «Стривай лишень, пиши Галайдою» (3 творів Т. Г. Шевченка).

Завдання 3.Текст завдання 2 запишіть так, щоб кожна репліка починалася з нового рядка. Поставте і поясніть розділові знаки. Ви­значте ті репліки, які становлять рему при актуальному членуванні речень. Повторіть тему «Актуальне членування речення».

 

Завдання 4. Запишіть діалог в рядок.

Люба засміялась:

— Михайлику, ходімо собі до веселки.

— А чого ж, це нам по дорозі,— кажу повагом, хоча добре знаю, що до веселки людина ніяк не може дійти.

— Михайлику, а куди веселка дівається взимку?

— Напевне, забирається у якусь оселю на небі і там зимує собі, як твій борсук у землі.

— Ой, тримайте мене, бо впаду,— захиталася Люба від сміху.— Ти довго думав, доки таке зморозив?

— Ні, це я не думавши.

— Воно й видно. Ой, а що тепер твоя Обмінна робить?

— Мабуть забралася в шкоду, як тільки вона уміє,— спохмурнів я.

— То мерщій біжімо до неї! Капосна таки твоя Обмінна (М. Стельмах).

 

Завдання 5. Складіть діалог і запишіть його одним із способів. Поясніть розділові знаки.

П р и м і т к а. За основу для слів автора можна використати діє­слова із завдання 4

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 482

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.