МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Діалог. Мета: поглибити і систематизувати знання студентів про діалог, його структуру; формувати в студентів вміння усно і письмово будувати діалог; прищеплювати любов до слова, шану до старших.
Завдання для виконання: Завдання 1. Визначте в тексті репліки. Поясніть розділові знаки. 1. Питається: «Люди добрі, де шлях в Московщину?» — «В Московщину? оцей самий. Далеко, небого?» -«В саму Москву». 2. «Іди, доню,— каже мати,— не вік дівувати. Він багатий, одинокий — будеш панувати». «Не хочу я панувати, не піду я, мамо». 3. «Вернітеся!» — «Не вернуться! — заграло, сказало Синє море.— Не вернуться, навіки пропали!» 4. А попереду отаман ... підняв шапку - човни стали: «Не в Синопу, отамани, а у Царград, до султана поїдемо в гості!» — «Добре, батьку отамане!» -кругом заревіло.— «Спасибі вам!» — Надів шапку. 5. У старих спитаю: «Чого, батьки, сумуєте?» — «Невесело, сину! Дніпро на нас розсердився». Завдання 2. Визначте в тексті репліки. Поясніть розділові знаки. 1. «Добривечір в хату!.. Добривечір! а де дочка?» — «Умерла, панове». 2. «Хіба краще є за тебе?» — «Може, й є,— не знаю».— «Гнівиш бога, моє серце: кращої немає...» — «Що се ти говориш? Схаменися!» — «Правду, рибко». 3. «Ходім з нами у Лисянку Ножі гартувати!» — «Ходім, ходім, отамане, ... На край світа, та не найду, не найду Оксани!» — «Може, й найдеш. А як тебе зовуть? я не знаю».— «Яремою». — «А прізвище?» — «Прізвища немає!» — «Хіба байстрюк? Без прізвища—Запиши, Миколо, у реєстр. Нехай буде... Нехай буде Голий. Так і пиши!» — «Ні, погано!» — «Ну, хіба Бідою?» — «І це не так.» — «Стривай лишень, пиши Галайдою» (3 творів Т. Г. Шевченка). Завдання 3.Текст завдання 2 запишіть так, щоб кожна репліка починалася з нового рядка. Поставте і поясніть розділові знаки. Визначте ті репліки, які становлять рему при актуальному членуванні речень. Повторіть тему «Актуальне членування речення».
Завдання 4. Запишіть діалог в рядок. Люба засміялась: — Михайлику, ходімо собі до веселки. — А чого ж, це нам по дорозі,— кажу повагом, хоча добре знаю, що до веселки людина ніяк не може дійти. — Михайлику, а куди веселка дівається взимку? — Напевне, забирається у якусь оселю на небі і там зимує собі, як твій борсук у землі. — Ой, тримайте мене, бо впаду,— захиталася Люба від сміху.— Ти довго думав, доки таке зморозив? — Ні, це я не думавши. — Воно й видно. Ой, а що тепер твоя Обмінна робить? — Мабуть забралася в шкоду, як тільки вона уміє,— спохмурнів я. — То мерщій біжімо до неї! Капосна таки твоя Обмінна (М. Стельмах).
Завдання 5. Складіть діалог і запишіть його одним із способів. Поясніть розділові знаки. П р и м і т к а. За основу для слів автора можна використати дієслова із завдання 4
Читайте також:
|
||||||||
|