Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практична робота

Тема: Розділові знаки при прямій мові.

Мета: систематизувати й узагальнити знання студентів про розділові знаки при прямій мові, будову речень; формувати вміння аналізувати речення здійснювати повний синтаксичний аналіз таких речень.

Завдання для виконання:

Завдання 1.Спишіть речення. Поставте розділові знаки при прямій мові. Поясніть їх вживання.

1. Мамо питаю то льони цвітуть А мати сміються То кажуть Дніпро А чого він та­кий синій Від неба кажуть (О. Гончар). 2. Хлопчик під муром на ринку — хто б не проходив — гука Пане купуйте ялинку, гляньте-но, гарна яка... (Д. Павличко). 3. Здоров гукаю де ти взявся Та ще в зеленому брилі Козак тихенько засміявся Я каже виріс із землі (Л. Глібов).

 

Завдання 2. Складіть або випишіть з художніх творів десять ре­чень з прямою мовою і словами автора в препозиції, постпозиції та інтерпозиції. Для слів автора використайте такі дієслова (на вибір): сказати, відповісти, запитати, подумати, заперечити, запропонува­ти, заявити, доповісти; відзначити, зауважити, додати, пояснити, вигукнути, звернутися, скаржитися, запросити, підтвердити, мір­кувати.

Поясніть розділові знаки при прямій мові.

 

Завдання 3. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розді­лові знаки; обґрунтуйте їх постановку.

1. Я думала Весна для всіх настала, дарунки всім несе вона ясна (Л. Укр.). 2. Походжає дівчина по лугу, до сест­ри словами промовляє Сестро, сестро, ти зелена руто, ти, зозуле в гаї, на калині (Рил.). 3. Прощай, Павлусю! Вір в людей і мати, добра од природи, заплакала (Тич.). 4. І дівчина сказала Гляньте, гарно як! Немов облита снігом кожна гілка. І друга Справді, весело, дівчата, хоч трохи й пізно, а лягла зима (Рил.). 5. Вставай, вставай, дитино виважує мати зі сну Вже вікна посивіли, вже прокидаєть­ся сонце (Стельм.).

Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розді­лові знаки; обґрунтуйте їх постановку.

1. А в тебе коси підросли. Що мої бай­дуже махнула рукою, але враз посміхнулася От у нашої тітки Василини коси! Аж виспівують на плечах і прямо зо­лотом стікають, хоч підставляй жмені під них (Стельм.). 2. Катре, чи ти вже мене зовсім забула Чи не пізнаєш Ру­м'янці одразу збігли з її обличчя; обернула на мене вже безпричасні очі свої і одказала мені Я тебе пам'ятаю (М. Вовч.). 3. Приходьте ж до нас у п'ятницю! Та приходьте раніше й принесіть ту книжку, про котру ви мені недавно згадували просила Ольга Радюка (Н.-Лев.)

 

Завдання 5. Складіть речення за такими схемами; поясніть розді­лові знаки.

Примітка. А, а — слова автора; П, п — пряма мова.

1) А: «П»; А: «П?»; А: «П».

2) «П»,— а; «П?» — а; «П.» — а.

3) «П,— а — п»; «П,— а.— П»; «П?» — а.— П?»; «П! — а.— П!».

4) «П,— а: — П»; «П? — а: — П!».

 

 

Тема 6. Складне синтаксичне ціле


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. III. Практична частина.
  4. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  5. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  6. IV. Науково-дослідницька робота.
  7. IV. Практична робота.
  8. IV. Практична частина
  9. IV. Робота над темою уроку
  10. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  11. V. Робота з підручником
  12. V. Робота з підручником. с. 59-60




Переглядів: 1027

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Не для себе | Практична робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.