МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Практична роботаТема: Розділові знаки при прямій мові. Мета: систематизувати й узагальнити знання студентів про розділові знаки при прямій мові, будову речень; формувати вміння аналізувати речення здійснювати повний синтаксичний аналіз таких речень. Завдання для виконання: Завдання 1.Спишіть речення. Поставте розділові знаки при прямій мові. Поясніть їх вживання. 1. Мамо питаю то льони цвітуть А мати сміються То кажуть Дніпро А чого він такий синій Від неба кажуть (О. Гончар). 2. Хлопчик під муром на ринку — хто б не проходив — гука Пане купуйте ялинку, гляньте-но, гарна яка... (Д. Павличко). 3. Здоров гукаю де ти взявся Та ще в зеленому брилі Козак тихенько засміявся Я каже виріс із землі (Л. Глібов).
Завдання 2. Складіть або випишіть з художніх творів десять речень з прямою мовою і словами автора в препозиції, постпозиції та інтерпозиції. Для слів автора використайте такі дієслова (на вибір): сказати, відповісти, запитати, подумати, заперечити, запропонувати, заявити, доповісти; відзначити, зауважити, додати, пояснити, вигукнути, звернутися, скаржитися, запросити, підтвердити, міркувати. Поясніть розділові знаки при прямій мові.
Завдання 3. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розділові знаки; обґрунтуйте їх постановку. 1. Я думала Весна для всіх настала, дарунки всім несе вона ясна (Л. Укр.). 2. Походжає дівчина по лугу, до сестри словами промовляє Сестро, сестро, ти зелена руто, ти, зозуле в гаї, на калині (Рил.). 3. Прощай, Павлусю! Вір в людей і мати, добра од природи, заплакала (Тич.). 4. І дівчина сказала Гляньте, гарно як! Немов облита снігом кожна гілка. І друга Справді, весело, дівчата, хоч трохи й пізно, а лягла зима (Рил.). 5. Вставай, вставай, дитино виважує мати зі сну Вже вікна посивіли, вже прокидається сонце (Стельм.). Завдання 4. Перепишіть речення, вставляючи пропущені розділові знаки; обґрунтуйте їх постановку. 1. А в тебе коси підросли. Що мої байдуже махнула рукою, але враз посміхнулася От у нашої тітки Василини коси! Аж виспівують на плечах і прямо золотом стікають, хоч підставляй жмені під них (Стельм.). 2. Катре, чи ти вже мене зовсім забула Чи не пізнаєш Рум'янці одразу збігли з її обличчя; обернула на мене вже безпричасні очі свої і одказала мені Я тебе пам'ятаю (М. Вовч.). 3. Приходьте ж до нас у п'ятницю! Та приходьте раніше й принесіть ту книжку, про котру ви мені недавно згадували просила Ольга Радюка (Н.-Лев.)
Завдання 5. Складіть речення за такими схемами; поясніть розділові знаки. Примітка. А, а — слова автора; П, п — пряма мова. 1) А: «П»; А: «П?»; А: «П». 2) «П»,— а; «П?» — а; «П.» — а. 3) «П,— а — п»; «П,— а.— П»; «П?» — а.— П?»; «П! — а.— П!». 4) «П,— а: — П»; «П? — а: — П!».
Тема 6. Складне синтаксичне ціле Читайте також:
|
||||||||
|