МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Третє цвітінняТак лагідний той час садівники зовуть, Коли збираються у понадморську путь Лелеки й ластівки — ці бистрі, ті ліниві, Коли сузір'я кіп золотяться на ниві, І ллється дзвін коси серед густих отав, І коник на гачку спадає в тихий став, Краснопір надячи на пліть червонооку. В цю пору нашого задумливого року Троянди, гріючись на сонці нескупім, Нам серце радують відродженням своїм, І спраглий погляд наш у чистих барвах тоне. Ще звечора були лише самі бутони,— На тій коронці сім, там дев'ять, там лиш п'ять. А вранці — тільки глянь! — квітки уже горять: Червоні, палеві, і білі, й майже чорні, І пахощі пливуть над ними неповторні. (До речі, знаю я в Москві садівника, «Розиста» — так їх звуть,— що праця копітка Дала йому таке, що й не сягнути далі: Троянди вивів він із запахом конвалій!) Отож подивишся — і серце аж замре, А надто як воно уже, на жаль, старе — Чи то підтоптане... Держімо у секреті, Чому ми, друже мій, цвітіння любим третє! (М. Рильський)
Запитання для самостійної роботи за модулем 4 1. Яке речення називається складним? 2. Як речення називається складним двокомпонентним і складним багатокомпонентним? 3. Чим відрізняються частини складного речення від простих речень? 4. Перерахуйте основні засоби зв’язків між частинами складного речення? 5. Які речення називаються складносурядними, складнопідрядними, безсполучниковими? 6. Перерахуйте складні випадки між сурядністю і підрядністю. 7. Яке речення називається складносурядним? 8. Чому одні сполучники називаються єднальними, інші - протиставними і розділовими? 9. Яка інтонація складносурядних речень? 10. Які розділові знаки вживаються в складносурядних реченнях? 11. Коли ставиться кома? 12. Коли кома не ставиться? 13. Коли ставиться крапка з комою? 14. Коли ставиться тире? 15. Яке речення називається складнопідрядним? 16. Перерахуйте особливості структурно-семантичного принципу класифікації складнопідрядних речень. 17. За допомогою яких сполучників і сполучних слів з’єднуються частини у складнопідрядному реченні? 18. Чим відрізняється головна частина від підрядної у складнопідрядному реченні? 19. Які є види складнопідрядних речень? 20. Яку роль відіграють у складнопідрядному реченні співвідносні слова? 21. Які складнопідрядні речення називаються означальними, з’ясувальними, обставинними? 22. Чому тип складнопідрядного речення не можна визначити лише за сполучником і сполучним словом? 23. Коли можлива заміна підрядних обставинних частин дієприслівниковим зворотом? 24. Коли можлива заміна підрядних означальних частин дієприкметниковим зворотом? 25. Які речення називаються безсполучниковими? 26. На які групи поділяються безсполучникові складні речення? 27. Які відтінки у значенні мають перелічувальні і зіставні безсполучникові складні речення? 28. Які відтінки у значенні мають зумовлені і пояснювальні безсполучникові складні речення? 29. Розкажіть правила вживання розділових знаків у безсполучникових складних реченнях? 30. Які складні речення називаються багатокомпонентними? 31. Які речення називаються багатокомпонентними складнопідрядними, багатокомпонентними безсполучниковими, багатокомпонентними змішаного типу? 32. Які багатокомпонентні речення належать до складнопідрядних з послідовною підрядністю, з супідрядністю (однорідною і неоднорідною)? 33. Назвіть основні види багатокомпонентних речень змішаного типу. 34. Назвіть основні способи передачі чужої мови. 35. Назвіть що таке пряма мова. 36. Назвіть пунктуаційні знаки при прямій мові. 37. Що таке непряма мова? 38. Чим відрізняється непряма мова від прямої? 39. Що називається цитатою? 40. Що таке діалог? 41. Як передається діалог при письмі? Читайте також:
|
||||||||
|