Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ввод даних

Підвищенню ефективності процедури введення даних сприяють деякі можливості Excel 97:

· Перевірка даних, що вводяться. Щоб активізувати функцію перевірки даних, треба виконати команду ДаніÞПеревірка (Data Þ Validation) і в діалоговому вікні “Перевірка даних, що вводяться” на відповідних вкладках встановити потрібні параметри і повідомлення. При введенні даних буде відбуватись їх перевірка по встановлених критеріях, але, якщо дані будуть вставлені у комірку з буферу, то перевірка відбуватись не буде.

· Автоматичне призначення десяткових ком. Для активізації такої опції при введенні багатьох чисел з фіксованою кількістю десяткових розрядів треба виконати командуСервіс Þ Параметри”. На вкладці “Правка” активізувати прапорець опції“Фіксований десятковий формат при вводі” (Fixed Decimal) і впевнитись, що в полі встановлене потрібне число десяткових розрядів після коми. Якщо опція активізована, то Excelбуде автоматично вставляти кому при наборі цифр числа, яке вводиться у комірку.

· Ввод поточної дати та поточного часу. Для цієї мети в Excelпередбачені два клавіатурних еквіваленти:

®Поточна дата — < Ctrl + ; >.

®Поточний час — < Ctrl + Shift + ; >.

· Введення інформації, що повторюється. Якщо виникає необхідність введення одних і тих же даних в кілька комірок, то, звичайно, можна ввести дане в одну комірку, а потім скопіювати його в потрібні комірки. Але в Excel існують і інші способи:

® виділити всі комірки, які потрібно заповнити даними, ввести числове значення, текст або формулу і натиснути< Ctrl + Enter >;

® щоб скопіювати вміст комірок або автоматично заповнити їх набором даних, треба пересунути маркер автозаповнення по потрібним коміркам;

® ввести у комірку кілька перших букв потрібного тексту і Excel автоматично додасть букви, що залишились, виходячи з уже введених у стовпчик даних. Крім того, можна вибрати в контекстному меню комірки команду “Вибрати із списку”(Pick from List) і в списку вже введених у стовпчик елементів, який при цьому розкривається, клацнути на потрібному;

® за допомогою функції “Автозаміна” (AutoCjrrect) можна створити скорочення для часто використовуваних слів або фраз. Тоді при вводі скорочення Excel введе цей текст повністю без скорочення.

· Переміщення табличного курсора після введення даних може здійснюватися у різні способи:

® клавішею < Enter > в напрямку, який попередньо задається командою СервісÞПараметри”(Tools Þ Options) на вкладці “Правка”(Edit) через опцію “Перехід до іншої комірки після введення”(Move Selection after Enter);

® шляхом використовування будь-яких клавіш керування курсором (, ­, ®, ¯);

® шляхом виділення діапазону комірок і натискання клавіші < Enter > для автоматичного переміщення курсора вниз по стовпчикам. Для пропуску комірки натискається клавіша < Enter > без введення даних. Для повернення в попередню комірку натискаються клавіші < Shift + Enter >. Для введення даних по рядках у виділеному діапазоні замість < Enter > натискається < Tab >.

· Додавання нового рядка у комірку може здійснюватися комбінацією клавіш < Alt + Enter > або через команди “ФорматÞ Комірки”. В останньому випадку на вкладці “Вирівнювання”діалогового вікна“Формат комірок” установити опцію “Переносити по словах”.

· Введення простого дробу. Для введення простого дробу вводиться ціла частина, навіть, якщо вона дорівнює 0, відділяється від дробової пропуском, далі вводиться чисельник, символ “ /” (слеш), знаменник і натискається клавіша < Enter >. Excel помістить у комірку еквівалент введеного дробу згідно встановленого формату.

· Використання форми для введення даних застосовується для даних, організованих по рядках. Для цього в перший рядок діапазону даних, що вводяться, треба ввести заголовки стовпчиків (їх після введення можна знищити). Далі необхідно розташувати курсор у будь-яку комірку рядка заголовка і виконати команду ДаніÞФорма(Data Þ Form). Дані вводяться в діалоговому вікні, що при цьому відкривається.

 

 

Робочий листок та робота з ним

Основні операції з робочим листком

Коли відкривається нова робоча книга в Excel, то в ній вже є кілька робочих листків (по умовчанню — три). Хоча чисті робочі листки не займають багато місця в оперативній пам’яті, все ж зайві листки заважають роботі. Тому є рекомендація встановити стандартне значення — один. Для цього необхідно вжити команду СервісÞПараметри” і на вкладці “Загальні” змінити значення параметра “Листків в новій книзі“(Sheets in New Workbook).

До операцій з робочим листком відносяться такі дії: відкриття(активізація), додаванняабовилучення певної кількості робочих листків, копіювання листків та інш.

· Активізація робочих листків. В активній робочій книзі активним може бути тільки один робочий листок. Для активізації іншого треба клацнути на ярличку потрібного листка. Крім того, в Excel можна використовувати комбінації клавіш:

® < Ctrl + PgUp > — активізує попередній листок, якщо він існує.;

® < Ctrl + PgDn > — активізує наступний листок, якщо він існує.

· Додавання нового робочого листка. В Excel існує три способи додавання нового робочого листка:

® Вжити команду “Вставка ÞЛисток”(Insert Þ Worksheet).

® Натиснути комбінацію клавіш < Shift + F11 >.

® Клацнути правою кнопкою мишки на ярличку листка і в контекстному меню, що з’явиться, вибрати команду “Додати”(Insert). На екрані з’явиться діалогове вікно “Вставка”(Insert), в якому треба клацнути на піктограмі “Листок”(Worksheet).

Для того, щоб одразу повторити вставку, існує комбінація клавіш < Ctrl + Y > — клавіатурний еквівалент команди ПравкаÞПовторити вставку робочого листка”(Edit Þ Repeat Insert Worksheet).

Після будь-якої з наведених дій програма вставить в робочу книгу новий листок перед поточним активним і зробить активним новий листок.

· Вилучення листка з робочої книги. Це можна зробити двома способами:

® Залучити команду ПравкаÞВилучити листок”(Edit Þ Delete Sheet).

® Клацнути правою кнопкою мишки на ярличку листка і в контекстному меню, що з’явиться, обрати команду “Вилучити”(Delete).

Для того, щоб вилучити кілька листків, їх треба виділити. Для цього треба, утримуючи натиснутою клавішу < Ctrl >, клацнути на ярличках листків, що вилучаються. А далі застосувати один з наведених способів. Для виділення кількох сусідніх листків, треба клацнути на ярличку першого листка, натиснути клавішу < Shift > і клацнути на ярличку останнього листка.

Операція вилучення листка з робочої книги є необратною. її дію не можна відмінити.

· Зміна імені робочого листка. По умовчанню робочі листки називаються Лист 1, Лист 2, …(Sheet 1, Sheet 2, …). Щоб дати робочим листкам більш змістовні імена, можна:

® Залучити команду “ФорматÞЛистокÞПерейменувати”(Format Þ Sheet Þ Rename).

® Двічі клацнути на ярличку листка.

® Клацнути правою кнопкою мишки на ярличку листка і обрати з контекстного меню команду ”Перейменувати”(Rename).

Ім’я може складатись максимум з 31 символа. Можна вживати всі символи, включаючи “пропуск”, крім “]”, “:”, “/”, “\”, “?”, “*”.

· Пересування робочого листка. Для зміни порядку розташування робочих листків в межах однієї робочої книги або перемістити робочий листок з однієї книги в іншу в Excel існують два способи:

® Залучити команду ПравкаÞПеремістити / скопіювати листок”(Edit Þ Move or Copy Sheet).

® Клацнути на ярличку листка і перемістити його на потрібне місце тієї ж або іншої книги.

· Копіювання робочого листка. Процедура аналогічна пересуванню робочого листка:

® Залучити команду ПравкаÞПеремістити / скопіювати листок”(Edit Þ Move or Copy Sheet) і встановити прапорець опції “Створити копію”(Create a Copy).

® Клацнути на ярличку листка і, утримуючи клавішу < Ctrl >, перемістити його на потрібне місце тієї ж або іншої книги.

· Приховування або відображення робочого листка. Залучити команду “ФорматÞЛистокÞСховати”(Format Þ Sheet Þ Hide) або “ФорматÞЛистокÞВідобразити”(Format Þ Sheet Þ Unhide) відповідно.

 

Зображення робочого листка

Кілька зображень. Інколи зручно мати в полі зору одночасно кілька різних частин робочої таблиці або кілька листків однієї і тієї ж робочої книги. Для цього треба відкрити одне або кілька додаткових вікон для поточної робочої книги через команду “Вікно ÞНове”(Window Þ New Window). В результаті Excelвідкриє незалежне від існуючого нове вікно і помістить туди активну робочу книгу. При цьому в рядки заголовка вікон Excel додасть символ “:” і номер вікна, щоб не було плутанини.

Щоб закрити додаткові вікна, можна скористатись звичайними способами (наприклад, клацнути на кнопці “Закриття”).

Розділення листка. В одному вікні можна відобразити дві або чотири частини одного листка. Для розділення листка може застосовуватись команда “Вікно ÞРозділити”(Window ÞSplit) або пересування вертикальної та горизонтальної смужок розділення, які розташовані на смугах прокрутки.

Щоб позбавитись розділення, можна виконати команду “Вікно ÞЗняти розділення”(Window Þ Remove Split), або пересунути смужки розділення до країв вікна, або двічі клацнути на смужці.

Закріплення областей. Щоб при прокрутці рядки та стовпчики з заголовками не зникали з поля зору, їх можна закріпити. Для цього треба помістити табличний курсор у комірку нижче рядка або праворуч стовпчика, що закріпляються, і виконати команду “Вікно ÞЗакріпити області“(Window Þ Freeze Panes). Щоб відмінити закріплення областей треба виконати команду “Вікно ÞЗняти закріплення областей”(Window Þ Гтаreeze Panes).

Вставка рядків та стовпчиків. Так як розмір таблиці в Excel фіксований (65 536 ´ 256 для Excel 97), то вставка нового рядка або стовпчика зведена до зсуву інших рядків або інших стовпчиків вниз або вправо відповідно. При цьому останній рядок (або стовпчик) вилучається, якщо він пустий. В іншому разі процедура вставки неможлива.

Щоб вставити новий рядок або рядки, необхідно виділити таку кількість рядків, яку необхідно вставити. Вставка рядків відбудеться над виділеними рядками. Далі слід скористатись одним із таких способів:

® виконати команду “Вставка ÞРядки”(Insert Þ Rows) або “Вставка ÞКомірка ”(Insert Þ Sells);

® клацнути правою кнопкою мишки і в контекстному меню, що з’являється, вибрати команду “Додати комірки ”(Insert);

® натиснути клавіші <Ctrl++”>.

Вставка нового стовпчика або кількох стовпчиків виконується аналогічно, тільки для цього використовується команда “Вставка ÞСтовпчики”.

Існує можливість вставляти окремі комірки через команди“Вставка ÞКомірки” (Insert Þ Sells), але це може викликати проблеми з адресацією в інших комірках.

Вилучення рядків та стовпчиків. Для цього необхідно виділити стовпчики або рядки, що вилучаються, і застосувати один із способів:

* виконати команду “Правка ÞВилучити” (Edit Þ Delete);

® клацнути правою кнопкою мишки і в контекстному меню, що з’являється, обрати команду “Вилучити” (Delete);

® натиснути клавіші <Ctrl+-”>.

Вилучення стовпчиків виконується аналогічно.

Якщо одразу з’ясовується, що сталося помилкове вилучення, то його можна відмінити і повернутись до початкового стану одним із способів:

* за командою “Правка ÞВідмінити” (Edit Þ Undo);

* комбінацією клавіш < Ctrl + Z >;

* кнопкою “Відміна”, розташованій на стандартній панелі інструментів.

Зміна ширини стовпчиків. Ширина стовпчиків умовно вимірюється максимальним числом символів, які відображуються у комірці цього стовпчика. По умовчанню ширина стовпчика дорівнює 8,43 символа (командою “Формат ÞСтовпчикÞСтандартна ширина” можна ввести нове значення стандартної ширини). Щоб змінити ширину стовпчиків, їх треба виділити і виконати одну з таких дій:

® пересунути мишкою ліву або праву границю стовпчика в полі заголовка;

® залучити команду “Формат ÞСтовпчикÞШирина” (Format Þ Column Þ Width) і ввести потрібне значення ширини у відповідне поле діалогового вікна “Ширина стовпчика”(Column Width);

® виділити заголовки потрібних стовпців, клацнути їх правою кнопкою мишки, в контекстному меню вибрати команду “Ширина стовпця”і у вікні діалогу, що при цьому відкриється, задати ширину стовпця;

® залучити команду “Формат ÞСтовпчикÞАвтопідбір ширини” (Format Þ Column Þ Autofit Selection). При цьому ширина виділених стовпчиків автоматично встановлюється відповідно найдовшому елементу у комірках стовпчиків;

® двічі клацнути на правій границі стовпчика, щоб автоматично встановити його ширину по найдовшому елементу у комірках стовпчиків.

Зміна висоти рядків. Висота рядка вимірюється в пунктах (так як і розмір шрифту). Програма Excel автоматично регулює висоту рядка так, щоб вона вміщувала найкрупніший шрифт у рядку. Можна самостійно змінювати висоту, наприклад, для створення інтервалів між рядками. Це доцільніше, ніж вставляти пусті рядки у комірках рядка (комбінацією клавіш < Alt + Enter >). Зміну висоти рядків можна здійснити так:

® пересунути мишкою верхню або нижню границю рядка в полі заголовка;

® виділити заголовки потрібних рядків, виконати команду “ФорматÞРядокÞВисота” (Format Þ Row Þ Height) і у вікні діалогу, що при цьому відкриється, задати висоту рядка;

® виділити заголовки потрібних рядків, клацнути їх правою кнопкою мишки, в контекстному меню вибрати команду “Висота рядка”і у вікні діалогу, що при цьому відкриється, задати висоту рядка.

Приховування рядків та стовпчиків. Для приховування рядків або стовпчиків їх треба спочатку виділити та залучити один із способів:

® виконати команду “ФорматÞРядокÞСховати”(Format Þ Row Þ Hide) або “ФорматÞСтовпчикÞСховати”(Format Þ Column Þ Hide);

® мишкою пересунути границю: для рядків нижню границю — вгору, а для стовпчиків праву границю — вліво;

® у вікні діалогу ”Висота рядка”або”Ширина стовпця”увести нуль.

Повернення схованих рядків та стовпчиків. Для повернення на екран схованих раніше рядків або стовпчиків треба виділити рядки або стовпчики, що межують з схованими, та виконати команду “ФорматÞРядокÞВідобразити”(Format Þ Row Þ Unhide) або “ФорматÞСтовпчикÞВідобразити”(Format Þ ColumnрUnhide).

Інший спосіб — виконати команду “ПравкаÞПерейти”(Edit Þ Go To) або її клавіатурний еквівалент < F5 >, вказати адресу будь-якої схованої комірки, а далі застосувати відповідну команду для відміни приховування рядків чи стовпчиків.

 

Операції над комірками та діапазонами комірок

 

 

Комірка(Cell)— це одиничний адресований елемент в робочому листку, який може містити значення, текст або формулу. Комірка визначається адресою, яка складається з імені стовпчика та номера рядка.

Діапазоном(range) називається прямокутна група комірок. Щоб задати діапазон, треба вказати адреси його лівої верхньої та правої нижньої комірок, відокремивши їх двокрапкою.

Вибір діапазонів. Щоб виконати над діапазоном комірок робочого листка деяку операцію, треба спочатку виділити цей діапазон. Способи виділення діапазону:

® клацнути і, не відпускаючи кнопку мишки, пересунути вказівник мишки по діапазону комірок;

® при натиснутій клавіші < Shift > виділити діапазон клавішами керування курсором;

® натиснути клавішу < F8 > і виділити діапазон клавішами керування курсором. Для повернення клавіш керування курсором в нормальний режим — знов натиснути клавішу < F8 >;

® виконати команду “ПравкаÞПерейти”(Edit Þ Go To) або її клавіатурний еквівалент < F5 >, вказати адресу діапазону в діалоговому вікні “Перехід”(Go To) і клацнути на кнопці “ОК”.

Виділення рядків та стовпчиків цілком. Нагадаємо способи, як це зробити:

® клацнути на номері рядка або на букві стовпчика;

® для виділення кількох суміжних рядків (стовпчиків) необхідно клацнути на номері рядка (букві стовпчика) і, не відпускаючи кнопку мишки, пересунути вказівник мишки, виділяючи потрібні рядки (стовпчики);

® для виділення кількох несуміжних рядків (стовпчиків) необхідно, утримуючи натиснутою клавішу < Ctrl >, клацнути на номерах потрібних рядків (буквах потрібних стовпчиків);

® для виділення стовпчика (рядка), в якому знаходиться активна комірка натиснути комбінацію клавіш < Ctri + пропуск > (< Shift + пропуск >);

® для виділення всієї таблиці — клацнути на кнопці “Виділити все”(Select All), яка розташована на перехресті заголовків рядків та стовпчиків, або натиснути клавіші < Ctri + Shift + пропуск >.

Виділення несуміжних діапазонів. В більшості випадків виникає необхідність виділення суміжних або безперервних діапазонів. Однак в Excel є можливість працювати з несуміжними діапазонами, тобто діапазонами, що складаються з кількох прямокутних областей комірок або одиночних комірок, розташованих на відстані одна від одної. Такий діапазон ще називається кратною множиною(multiple selection). Способи виділення несуміжних діапазонів:

* утримуючи натиснутою клавішу < Ctri >, клацнути на потрібних комірках (діапазонах);

* виділивши один діапазон за допомогою клавіші < F8 > або < Shift >, натиснути клавіші < Shift + F8 >, щоб вибрати ще один діапазон, не відміняючи виділення попереднього;

* скористатись командою “ПравкаÞПерейти”і вручну ввести в діалоговому вікні “Перехід” адреси діапазонів, відокремлюючи один від одного комою з крапкою;

* щоб виділити несуміжні діапазони, що мають однакові адреси, але розташовані на різних листках (так званий багатолистний діапазон), треба виділити діапазон на одному з потрібних листків, натиснути клавішу < Shift > і вибрати групу сусідніх робочих листків або, утримуючи натиснутою клавішу < Ctrl >, вибрати потрібні робочі листки.

Спеціальні види виділення. Якщо для виділеного діапазону застосувати команду “ПравкаÞПерейти”і у діалоговому вікні “Перехід”клацнути на кнопці “Виділити”(Special), то з’явиться нове діалогове вікно “Виділення групи комірок ”(Go To Special). Якщо вибрати в цьому діалоговому вікні потрібні опції (потрібні признаки відбору), то Excel виділить підмножину комірок в даному діапазоні.

Примітка до комірки. Примітки (коментар) корисні для опису конкретних значень у комірках або для нагадування користувачеві, які розрахунки виконуються за формулами у комірках. Щоб додати у комірку примітку, треба її виділити та виконати команду “ВставкаÞПримітка”(Insert Þ Comment) або використати комбінацію клавіш < Shift + F2 >. Далі треба ввести текст примітки і клацнути в будь-якому місці робочого листка, щоб примітку сховати. Комірка з приміткою в правому верхньому кутку має червоний трикутник — індикатор примітки. Якщо помістити вказівник мишки на цю комірку, то примітка стане видимою.

Вилучення вмісту комірки виконується так: виділити комірку або діапазон і натиснути клавішу < Delete > або залучити команду “ПравкаÞОчистити”(Edit Þ Clear).

Копіювання коміркиабо діапазону. Копіювання — одна з найрозповсюдніших операцій. Існує кілька видів копіювання:

· копіювання вмісту комірки в іншу комірку;

· копіювання вмісту однієї комірки в діапазон комірок;

· копіювання вмісту діапазону в інший діапазон такого ж розміру (!).

При копіюванні комірки відбувається копіювання її вмісту, застосованих до неї атрибутів форматування і примітки (якщо вона є). При копіюванні комірки з формулою посилання на комірку в скопійованих формулах автоматично змінюються у відповідності з новим положенням формули.

Процедура копіювання, як правило, складається з двох етапів:

a) виділення комірки (або діапазону комірок) для копіювання (вихідний діапазон) і копіювання її вмісту в буфер обміну.

b) переміщення табличного курсора в комірку призначення або в лівий верхній кут діапазону, в який буде копіюватись інформація (діапазон призначення), і вставлення в нього вмісту буфера обміну. Діапазон призначення може належати як даному робочому листку, так і іншому листку або іншій робочій книзі.

Вставляючи інформацію, Excel знищує без попередження будь-яку інформацію, що знаходиться в комірках діапазону призначення. Якщо з’ясовується, що при цьому знищена важлива інформація, то одразу треба виконати відміну операції вставлення командою “ПравкаÞВідмінити вставлення”(Edit Þ Undo Paste), або комбінацією клавіш < Ctrl + Z >, або кнопкою “Відміна” на стандартній панелі інструментів.

 

Про буфер обміну Windows. Це область оперативної пам’яті, де зберігається інформація, яка була вирізана або скопійована з програми, написаної для Windows. В буфері обміну можуть зберігатись дані різних форматів.Оскільки це здійснюється під керуванням операційної системи Windows, інформація з буфера обміну може бути вставлена в будь-які інші Windows-додатки, незалежно від її джерела.

 

Існує кілька способів копіювання:

® за допомогою кнопок панелі інструментів. На панелі інструментів “Стандартна”є кнопки “Копіювати” (Copy) і ”Вставити” (Paste). Клацання на кнопці “Копіювати” забезпечує копіювання вмісту виділеної комірки (або діапазону — вихідний діапазон) в буфер обміну, а клацання на кнопці ”Вставити” — копіює вміст буфера обміну в активізовану комірку (комірку призначення). При копіюванні діапазону на другому кроці достатньо активізувати ліву верхню комірку діапазону.

® за допомогою команд меню. На першому кроці виконати команду “ПравкаÞКопіювати”(Edit Þ Copy), а на другому — команду “ПравкаÞВставити”(Edit Þ Paste).

® за допомогою команд контекстного меню. Перший крок — на обраній вихідній комірці (діапазоні) клацнути правою кнопкою мишки і в контекстному меню, що з’являється, вибрати команду “Копіювати” (Copy). Другий крок — у контекстному меню активізованої комірки (виділеного діапазону) призначення вибрати команду ”Вставити” (Paste).

® за допомогою клавіатурних еквівалентів. Перший крок — < Ctrl + C >, другий крок — < Ctrl + V >.

® за допомогою операції перетаскування. Вибрати вихідну комірку (діапазон), пересунути вказівник мишки на одну з її границь (вказівник повинен перетворитись на стрілку) і, утримуючи натиснутими клавішу < Ctrl > і кнопку мишки, пересунути вказівник мишки на місце призначення (комірку або діапазон) .

® копіювання в сусідні комірки. Ця потреба часто виникає при розповсюдженні формули на сусідні комірки (діапазон). Для виконання такої процедури в Excel передбачено кілька команд в меню “Правка”. Для їх використання потрібно виділити вихідну комірку та комірку (діапазон) призначення і застосувати одну із наведених нижче команд:

à “ПравкаÞЗаповнитиÞВниз”(Edit Þ Fill Þ Down) — копіює вміст комірки у вибраний діапазон знизу. Еквівалент — < Ctrl + D >;

à “ПравкаÞЗаповнитиÞВправо”(Edit Þ Fill Þ Right) — копіює вміст комірки у вибраний діапазон справа. Еквівалент — < Ctrl + R >;

à “ПравкаÞЗаповнитиÞУверх”(Edit Þ Fill Þ Up) — копіює вміст комірки у вибраний діапазон угорі;

à “ПравкаÞЗаповнитиÞВліво”(Edit Þ Fill Þ Left) — копіює вміст комірки у вибраний діапазон зліва.

Ще один спосіб копіювання — перетаскування маркера заповнення вихідної комірки по виділеним коміркам призначення.

Переміщення коміркиабо діапазону. Операція виконується аналогічно операції копіювання, тільки на першому кроці замість команди “Копіювання” застосовується команда “Вирізати”.

Вибіркова вставка. Команда “ПравкаÞСпеціальна вставка”(Edit Þ Paste Special) дозволяє у комірку призначення скопіювати з буфера обміну не все підряд (значення, формати, формули, примітки та інш.), а те, що визначено опціями, встановленими у діалоговому вікні “Спеціальна вставка”. Крім цього, кнопки опцій з групи “Операція”діалогового вікна “Спеціальна вставка”дозволяють виконувати математичні операції над вмістом комірок призначення та вмістом буфера обміну без використання формул. Результати операцій заносяться у комірки призначення.

 

Іменування комірок та діапазонів

 

Комірці, діапазону комірок, формулі або константі можна привласнити ім’я. В подальшому це ім’я можна використовувати в формулах.

В Excel є можливість ідентифікувати комірки і діапазони, привласнюючи їм змістовні імена. Імена мають деякі переваги в порівнянні з адресами комірок. Вони, наприклад, зручніші при написанні формул, при переміщенні до потрібних областей робочої таблиці та в інших випадках.

Як ім’я може використовуватись набір букв, цифр і символів“_”, ”.”, ”\”, ”?”.Ім’я повинно починатись з букви, не бути схожим на адресу, не містити символів “пропуск” і складатись з не більш як 255 символів.

Існує кілька способів утворення імені:

*для вибраної комірки або діапазону застосувати команду “ВставкаÞІм’яÞПривласнити”(Insert Þ Name Þ Define) і в полі “Ім’я” діалогового вікна “Привласнювання імені” набрати надумане ім’я. Впевнитись, що в полі “Формула”знаходиться вірна адреса вибраної комірки. Далі треба клацнути на кнопці “ОК” або на кнопці “Додати”(Add), якщо є потреба іменувати ще кілька комірок. В останньому випадку необхідно в полі “Формула”ввести символ “=“ і адресу нової комірки. Клацнути на кнопці “ОК” і натиснути клавішу < Enter > для реєстрації нововведених імен.

*виділити комірку або діапазон, клацнути на полі імен, ввести уподобане ім’я і натиснути клавішу < Enter > для реєстрації нововведеного імені.

 

Формули в Excel

 

Загальні уявлення

 

Формули в Excelдозволяють вираховувати результати (вираховувані дані у комірках) на основі даних, що зберігаються в інших комірках робочої таблиці. Щоб додати формулу до робочої таблиці, її треба ввести у комірку. Формули у комірках можна вилучати, переміщувати і копіювати так, як і інші дані (числові значення, текст). Формула складається з операндів, які поєднуються операторами. Як операнди в формулах можуть бути числові значення, посилання на комірки (включаючи адреси та імена комірок або діапазонів), текст, функції робочого листка, а також інші формули. При зміні даних, що входять до формули, автоматично перераховується і результат. Отже, багато разів змінюючи початкові дані в робочій таблиці, можна побачити, як ці зміни впливають на результат розрахунку.

Довжина формули повинна не перевищувати 1 024 символи. Якщо ввести формулу у комірку, то у комірці відобразиться результат розрахунку по цій формулі. При активізації комірки сама формула з’являється в рядку формул. Формула завжди починається із знаку “=”. По цьому признаку Excel відрізняє формулу від тексту.

 


Читайте також:

  1. EEPROM пам'ять даних
  2. Git виконує перевірку цілісності даних
  3. IV етап. Практичне застосування одержаних даних.
  4. Автоматизований банк даних (АБД).
  5. Адреси даних. Вказівники.
  6. Аксіоматика простих типів даних
  7. Аксіоматика структурних і складних типів даних. Структурні типи даних.
  8. Аналіз вихідних даних і постановка задач на курсове проектування
  9. Аналіз вихідних даних і розробка конструкції пристрою, його робота
  10. Аналіз даних засобами Excel
  11. Аналіз отриманих даних
  12. Аналіз отриманих даних




Переглядів: 1053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стилістичне форматування комірок | Оператори

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.032 сек.