Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАВДАННЯ

Прочитайте два наведені нижче висловлювання. Вкажіть — яке з них є богословським, а яке — світським? Поясніть свій вибір.

«Поява ідеї Бога в людській свідомості і виникнення релігії обумовлене тим, що є Бог, який діє особливим образом на людину, і що людина здатна за певних умов сприймати ці дії Божі. Отже, на попереднє і загальне питання: «Як можлива релігія?» — відповідаємо: «Релігія є безпосереднє упізнання Божества і живого зв’язку з Ним, вона можлива завдяки релігійній обдарованості людини, існуванню релігійного органа, що сприймає Божество і Його вплив. Без такого органа був би, звичайно, неможливий той пишний і багатобарвний розвиток релігії і релігій, який ми спостерігаємо в історії людства, а також вся її своєрідність» (1).

«Релігія є священним предметом та в її найдосконалішій або найнедосконалішій формі вона заслуговує на найвищу повагу... Але справжня повага полягає не в тому, щоб оголосити дорогий для нас предмет недоступним для вільного і чесного дослідження: аж ніяк ні! Справжня повага до предмета, яким би священним, яким би дорогим для нас він ні був, виявляється в підході до нього з повною повагою; без страху і без упередження; безумовно, з ніжністю і любов’ю, але насамперед з неухильним і безкомпромісним прагненням до істини» (2).

 

3. ПЕРВІСНІ ФОРМИ РЕЛІГІЇ

ОСОБЛИВОСТІ ПЕРВІСНИХ ФОРМ РЕЛІГІЇ

Перші сліди релігії простежуються на досить ранніх етапах людської історії — кілька десятків тисяч років до н.е.

Первісні форми релігії помітно відрізнялися від сучасних нам релігійних проявів (у першу чергу світових релігій), оскільки в них були відсутні сформоване віровчення, регулярний культ і стійка організація. Єдине, що поєднує них, — це наявність віри.

У первісних формах релігії були закладені основні тенденції для подальшого релігійного розвитку людства.

Відбувається формування віровчення. Це стосується головним чином уявлень про надприродне, які стають все більш абстрактними, точніше, абстрагованими від звичайного земного життя, і виникнення уявлення про безсмертя людської душі.

Ускладнюється і стає більш масовим культ. Крім того, у розвитку культу простежується виразна тенденція до його символізації, коли, наприклад, криваве жертвопринесення людей або тварин заміняються різними знаками — зменшеними копіями, ляльками або простими зображеннями.




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Богословсько-теологічний підхід у широкому розумінні розглядає релігію «зсередини» — як зустріч і постійне переживання людиною присутності Бога в житті людей і оточуючому світі. | Шамани є зародком жрецтва (духівництва) — особливої соціальної групи професійних служителів культу, свого роду посередників між людським і надприродним світом.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.