МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Дошкільне дитинствоСоціальна ситуація розвитку.У відносинах з батьками проявляються нові форми поведінки: з’являється коло елементарних обов’язків, спільна діяльність змінюється самостійним виконанням вказівок дорослого. Прагнення до спільного життя з дорослими діти починають задовольняти у грі. Розширюється коло спілкування з представниками «соціального дорослого» (вихователі, лікарі, представники інших професій). Поглиблення контактів з однолітками у зв’язку з включенням в групу. Провідна діяльність – рольова гра. Граючи діти вчаться людській здатності до співпраці. В умовах гри діти зосереджуються і запам’ятовують краще та більше. Ситуація гри вимагає певної здатності до комунікації. Негативні емоції в цьому випадку стимулюють розвиток мовлення. У грі дитина навчається узагальнювати предмети і дії, використовувати узагальнене значення слова, встановлювати просторово-часові і причинно-наслідкові зв’язки між предметами і явищами. Уява починає розвиватися в умовах гри і під її впливом. Гра за правилом розвиває волю. Формуються естетичні переживання і творчі здібності. Діти навчаються виконувати окремі трудові завдання: формуються уміння підкорювати свою діяльність суспільним мотивам, керуючись тим, яку користь приносить дана діяльність людям. Основні психологічні новоутворенняформуються в умовах зазначеної провідної діяльності. Розвиток сприйняття: зростає гострота зору, розрізнення кольорів, фонематичний і звуковисотний слух, рука – орган активного дотику. Проявляється здатність розрізняти відношення між предметами (праворуч, ліворуч), засвоюють основні часові параметри, але орієнтація в часі низька. Спостерігається динаміка розвитку пам’ятівід мимовільного її характеру до довільного і формується завдяки мотивації та бажанню запам’ятати і виконати мнемічні дій. Добре розвинена механічна пам’ять. Легко відтворюють побачене, почуте, якщо викликає інтерес, цікаві події, якщо вони викликають емоційний відгук. Мислення. Дошкільник мислить, тому що пам’ятає. Найбільш характерне наочно-образне мислення. У дошкільному віці починають формуватися поняття, мислення стає образно-словесним (посилається на образи уяви і здійснюється за допомогою слів). Особливістю мислення є наочність, що проявляється у конкретності мислення. Дитина мислить, опираючись на поодинокі факти, що відомі з особистого досвіду чи спостерігаючи за іншими. У мислительній діяльності відбувається об’єднання в єдиний процес наочно-дієвого, наочно-образного і словесно-логічного способів рішення практичних задач. Спостерігається прогрес від молодшого до старшого дошкільного віку у розвитку довільності уваги. Уявадошкільника розвивається в ігровій діяльності. У першій половині переважає репродуктивний вид уяви та бере початок творчий процес, що виражається у здатності перетворювати навколишню дійсність, створювати щось нове. Виявляється в конструктивних іграх, технічній і художній творчості. Розвиток мовлення. Дошкільники опановують фонетичною будовою, артикуляцією, граматикою, структурою простих і складних речень. Формується внутрішня мова, яка у зовнішній, словесній формі фіксує результати діяльності, сприяючи збереженню уваги на окремих моментах діяльності, є ознакою розвитку словесно-логічного мислення. Егоцентричні мовні висловлювання поступово переносяться на діяльність і починають виконувати функцію планування. Словниковий запас до 6 років нараховує 3500-4000 слів. Розвиваються комунікативні здатності. Особистісна сфера. Найважливішим особистісним механізмом, що формується в цьому періоді, вважається супідрядність мотивів. Вже в молодшому дошкільному віці дитина порівняно легко може ухвалити рішення в ситуації вибору. Найбільш сильний мотив для дошкільника – заохочення, отримання нагороди, слабкіший – покарання, ще слабший – власна обіцянка дитини. Для цього періоду характерна статева ідентифікація (дитина усвідомлює себе як хлопчика або дівчинку). Діти набувають уявлень про відповідні стилі поведінки. Найбільшу тривожність діти можуть відчувати у відносинах з вихователем, найменшу з батьками. Анатомо-фізіологічні особливості дитини шестирічного віку створюють передумови до системного, регламентованого навчання в школі. Закінчується перший період в розвитку черепа з формуванням кісток і швів (далі ріст черепа іде за рахунок збільшення з’єднувальної тканини в області швів), вага мозку наближається до 90% маси мозку дорослої людини. Відбувається морфологічне дозрівання лобного відділу великих півкуль головного мозку, що створює можливості для довільності пізнавальних процесів і цілеспрямованої поведінки, планування дій. На основі електроенцефалографічних (ЕЕГ) даних у дітей асиметрія мозку стає чіткішою, фаза парадоксального сну займає 25% загального, що наближується до показників дорослої людини (20%), порівняно у немовлят – 50% тривалості сну. Підвищується рухливість нервових процесів. Зростає роль мови в аналізі та синтезі вражень, утворенні тимчасових нервових зв’язків. Криза семи років – здобуття соціального «Я», дитина прагне пристосуватися до нових вимог і обов’язків. Основними ознаками якої є втрата безпосередності, між бажанням і вчинком вклинюється інтелектуальний момент, манірність, капризність поведінки. Розвивається здатність орієнтуватися свідомо у власних переживаннях, виникає афективне узагальнення та логіка почуттів. На цій стадії відбувається засвоєння ролей формуються ефективні моделі взаємовідносин з представниками протилежної статі. Невдале проходження кризи призводить до підвищеної тривожності, дифузності образу «Я» та нестійкої самооцінки. Готовність до навчання в школі – комплекс психічних якостей, необхідних дитині для успішного початку навчання в школі. Включає: - позитивне ставлення до школи (мотиваційна готовність); - досить високий рівень розвитку довільності поведінки (вольова готовність); - наявність певного запасу знань, умінь, навичок, рівень розвитку пізнавальних процесів (інтелектуальна готовність); - сформованість якостей, які забезпечують встановлення взаємовідносин з дорослими і однолітками, входження в життя класного колективу, виконання спільної діяльності (соціальна готовність).
|
||||||||
|