Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Матеріал до практичного заняття за темою № 6

Методика «Рівень співвідношення «цінності» і «доступності» в різних життєвих сферах»[50]

Методика О.Б. Фанталової спрямована для розрізнення внутрішніх конфліктів, викликаних розходженням бажаного і доступного. Система діагностики внутрішнього конфлікту допомагає провести диференціацію психологічних індивідуальностей за цінностями, конфліктами. Методика використовується при діагностиці у дорослих людей в стані посттравматичного стресу, у підлітків, які переживають конфлікти в соціальній діяльності та в сім’ї, при проявах девіантної поведінки, для тих хто потребує компетентної соціально-психологічної допомоги і адаптації.

Основною психометричною характеристикою методики є показник «Цінність-Доступність» («Ц-Д»), що відображає міру розрізненості, дезінтеграції в мотиваційно-особистісній сфері. Остання, свідчить про міру невдоволення життєвою ситуацією, внутрішньою конфліктністю та про рівень самореалізації, внутрішньої ідентичності, інтегрованості. Таким чином, інтегральний показник методики індекс розходження «Ц-Д» може бути індикатором блокади функціонуючих в мотиваційно-особистісній сфері ціннісно-змістовних утворень. У зв’язку з цим індекс «Ц-Д» може бути індикатором внутрішніх конфліктів в мотиваційно-особистісній сфері людини, оскільки їх величина завжди указує на міру розходження між тим, що є, і тим, що повинно бути, між хочу і маю, між хочу і можу.

 

ТЕКСТ МЕТОДИКИ

 

Інструкція:

До заповнення приступайте тільки після того, як прочитаєте інструкцію до кінця!

Перед вами список із дванадцяти понять, кожне з яких означає одну із загальнолюдських цінностей:

 

1. Активне, діяльне життя;

2. Здоров’я (фізичне і психічне);

3. Цікава робота;

4. Краса природи і мистецтва;

5. Кохання (духовна і фізична близькість з коханою людиною);

6. Матеріально-забезпечене життя (відсутність матеріальних ускладнень);

7. Наявність добрих та вірних друзів;

8. Впевненість в собі (свобода від внутрішніх протиріч, сумнівів);

9. Пізнання (можливість розширення своєї освіти, світогляду, загальної культури, інтелектуальний розвиток);

10. Свобода як незалежність у вчинках і діях;

11. Щасливе сімейне життя;

 

Вам необхідно порівняти всі ці поняття-цінності попарно між собою на спеціальному бланку. Необхідно провести два порівняння (за двома різними критеріями).

Ділі дивитися бланк:

На бланку дві матриці В ній записано пари цифр, кожній цифрі відповідає поняття-цінність, яке стоїть під цим номером у списку. Заповнення розпочинається з матриці 1. Порівняння в першій матриці здійснюється на основі того, що представлені в цьому списку цінності мають для Вас різну значущість, різну міру привабливості. Ви проглядаєте кожну пару і обираєте з двох цінностей ту, яка здається Вам більш важливою у цій парі. Її ви обводите в кружок.

ПРИКЛАД: Вам дана пара 2 3. Під цифрою 2 позначено здоров’я, під цифрою 3 - цікава робота. Якщо ви обвели 2, то це означає, що здоров’я для Вас важливіше, ніж цікава робота.

Обводити тільки одну цифру з пари! Пропускати пари не можна!

Відповідайте швидко, першим враженням. Закінчивши заповнення першої матриці, переходьте до другої.

У другій матриці порівняння здійснюється на основі того, що деякі з представлених цінностей є для вас більш доступними, легше досягнутими в житті у порівнянні з рештою. Ви обираєте ту з пари цінностей, котра легше вами досягається.

ПРИКЛАД: Пара 2 3. Якщо ви обвели3, то це означає, що цікава робота більш доступна для Вас, ніж наявність хорошого здоров’я.

ПРИСТУПАЙТЕ ДО ВИКОНАННЯ.




Переглядів: 618

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Показники норми креативності для різних вікових груп | РЕЄСТРАЦІЙНИЙ БЛАНК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.