Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



THE ROLE OF MUSEUMS

1. What is more, people can learn about the history and culture of other countries. 2. Moreover, many have laboratories for preserving ancient objects. 3. In order todo this, historians and archaeologists have to do extensive re­search. The primary function of any museum is to educate the general public by exhibiting histori­cal objects which have been found. Museums provide clear description of these objects. They explain where they are from, when and how they were made, and what they were used for. _____ (A). Museums help us to understand our history. _____ (B). The exhibition of Tutankhamen’s tomb is a good example of this. The number of gold objects and other artefacts found in the tomb was extremely impressive. This exhibition travelled the world and taught people about an­cient Egypt. Museums are important centres for educa­tion and research. _____ (C).

4.5Grammar for revision. Put the verbs into the correct passive tense, then use the prompts 1-4 to ask and answer questions in pairs.

The Louvre is the national museum and art gallery of France. In 1546, work on the Louvre 1) __ (start) by King Francis I. The Louvre 2) __ (use) as a royal palace until 1682. It 3) __ (open) to the public as a museum and art gallery in 1793.

Today many of the world’s most famous paintings 4) __ (keep) in the Louvre, as well as sculptures, jewellery and other forms of art. It 5) __ (visit) by millions of people every year.

Model:When/work/the Louvre/start?

SA: When was work on the Louvre started?

SB: Work on the Louvre was started in 1546.

1. What/ the Louvre /use as/until 1682?

2. When / the Louvre / open/ to the public?

3. What /keep/in the Louvre?

4. How many people /it /visit by / every year?

4.6 In pairs, ask and answer questions ( Model 1), then talk about each place, as in Model 2.

Name: the Eiffel Tower, Paris, France Designer: Gustave Eiffel Completed: 1889 Material: iron Built as: memorial to the French Revolution   Name: Arch of Triumph, Paris, France Designer:Jean Chalgrin Completed:1835 Material:stone blocks Built as: memorial to Napoleon’s victorious battles Name: the Parthenon, Athens, Greece Designer: Ictinus & Callicrates Completed: 423 BC Material: marble Built as: temple of goddess Athena   Name: the Leaning Tower of Pisa, Italy Designer: Bonnano Pisano Completed: 14 century Material: white marble Built as: bell tower of Pisa Cathedral



Переглядів: 460

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
RUSSIAN NOBEL PRIZE WINNERS | Model 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.