Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



WHILE-LISTENING

Listen to the video a part by part without watching and answer the following questions:

00:00 – 00:15

3. What is the main aim of the lecture?

00:16 – 00:53

4. What do engineers do every day?

5. What does Engineering technology improve?

6. What can we call engineers in other words?

00:54 – 03:15

7. What are the attributes of a real engineer? List 10 attributes.

03:25 – 04:22

8. What should an engineer be able to do? (7 items)

04:23 – 05:05

9. What does the word “design” mean? Fill in the gaps in the explanation with the words you hear:

Design is a __________ of going from __________ needs to a __________ that meets those __________ .

05:06 – 05:48

10. What product is it spoken about in this part?

05:50 – 06:37

11. What are important aspects of design? (2 aspects)

12. What are measures of product design? (3 measures)

06:38 – 07:54

13. What are the steps of a design process?

 

Now listen and watch to the parts above again and check your answers.

07:55 – 09:40

Watch the video and answer the question:

14. What is the idea of this part?

POST-LISTENING

Try to summarize this lecture and make a small text (15 – 18 sentences) to comment on the following:

- What is the main aim of the lecture?

- What do engineers do every day?

- What does Engineering technology improve?

- What can we call engineers in other words?

- What are the attributes of a real engineer?

- What should an engineer be able to do?

- What does the word “design” mean?

- What product is it spoken about in this part?

- What are important aspects of design?

- What are measures of product design?

- What are the steps of a design process?

 

TYPES OF ENGINEERING

Part I




Переглядів: 352

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
WHILE-LISTENING | What do engineers do? Use verbs to answer.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.