МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||
Part III(… адрес интернет-странички с видеороликами…) ANCIENT BRIDGE BUILDING TECHNIQUES (01:50) PRE-LISTENING 1. What is a bridge? 2. Why do people build bridges? 3. When did people begin bridge building? 4. What were ancient bridges made from? 5. What type of bridges do you know? 6. Study the following words and phrases: “to go on”, “practitioner”, “arch bridge”, “nail”, “to cover something with something”, “covering”, “to extend”, “landmark”. WHILE-LISTENING Watch the parts of the video-track and answer the following questions: 00:00 – 00:07 7. What is going on in Beijing? 8. What is being demonstrated? 00:08 – 00:19 9. Fill in the gaps in the following text with the words you hear:
00:20 – 01:18 10. What type of bridge is being constructed? 11. How much time is going to be spent for its construction? 12. What is special about this bridge? 13. When did this technology appear? 14. Where are ‘covered’ bridges popular and why? 15. Why do bridges need the covering? 16. What is the other use of ‘covered’ bridges? 01:19 – end 17. What did ‘covered’ bridges serve as in ancient times? POST-LISTENING 18. Find information about any ancient bridge and present it to your class. THE GREAT HISTORY OF TOWER BRIDGE (02:05) PRE-LISTENING 1. What is a bridge? 2. Why do people build bridges? 3. Where is the Tower Bridge situated? 4. Study the following words and phrases: “contractor”, “jubilee”, “to celebrate”, “centenary”. WHILE-LISTENING Watch the video-track and answer the following questions: 5. What river does this bridge cross? 6. When was it built? 7. Are people allowed to visit towers? 8. What can people do there? 9. How long was the Tower Bridge under construction? 10. How many contractors were involved into the process of construction? 11. How many workers took part in the construction? 12. What are the interesting facts about the Tower Bridge? Complete the following table:
POST-LISTENING 13. Find any other information about the Tower Bridge and get ready to tell about it to your partner.
THE NEW YORK CITY’S BROOKLYN BRIDGE (02:40) PRE-LISTENING 1. What is a bridge? 2. Why do people build bridges? 3. What types of bridges do you know? 4. What are the main dimensions of a bridge? 5. Study the following words and phrases: “to span”, “capacity”, “vehicle”, “to cycle”, “to designate”, “landmark”, “inhabitant”.
|
|||||||||||||||||
|