Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Part III

(… адрес интернет-странички с видеороликами…)

ANCIENT BRIDGE BUILDING TECHNIQUES

(01:50)

PRE-LISTENING

1. What is a bridge?

2. Why do people build bridges?

3. When did people begin bridge building?

4. What were ancient bridges made from?

5. What type of bridges do you know?

6. Study the following words and phrases:

“to go on”, “practitioner”, “arch bridge”, “nail”, “to cover something with something”, “covering”, “to extend”, “landmark”.

WHILE-LISTENING

Watch the parts of the video-track and answer the following questions:

00:00 – 00:07

7. What is going on in Beijing?

8. What is being demonstrated?

00:08 – 00:19

9. Fill in the gaps in the following text with the words you hear:

  The (1) __________ of various art forms are in the (2) __________ capital to (3) __________ the (4) __________ . And (5) __________ let’s take a look at a (6) __________of bridge (7) __________ .  

00:20 – 01:18

10. What type of bridge is being constructed?

11. How much time is going to be spent for its construction?

12. What is special about this bridge?

13. When did this technology appear?

14. Where are ‘covered’ bridges popular and why?

15. Why do bridges need the covering?

16. What is the other use of ‘covered’ bridges?

01:19 – end

17. What did ‘covered’ bridges serve as in ancient times?

POST-LISTENING

18. Find information about any ancient bridge and present it to your class.

THE GREAT HISTORY OF TOWER BRIDGE

(02:05)

PRE-LISTENING

1. What is a bridge?

2. Why do people build bridges?

3. Where is the Tower Bridge situated?

4. Study the following words and phrases:

“contractor”, “jubilee”, “to celebrate”, “centenary”.

WHILE-LISTENING

Watch the video-track and answer the following questions:

5. What river does this bridge cross?

6. When was it built?

7. Are people allowed to visit towers?

8. What can people do there?

9. How long was the Tower Bridge under construction?

10. How many contractors were involved into the process of construction?

11. How many workers took part in the construction?

12. What are the interesting facts about the Tower Bridge? Complete the following table:

1977
The Tower Bridge was opened to the public for the first time.
1993
The Tower Bridge celebrates 35 years of welcoming visitors to its exhibition.

POST-LISTENING

13. Find any other information about the Tower Bridge and get ready to tell about it to your partner.

 

 

THE NEW YORK CITY’S BROOKLYN BRIDGE

(02:40)

PRE-LISTENING

1. What is a bridge?

2. Why do people build bridges?

3. What types of bridges do you know?

4. What are the main dimensions of a bridge?

5. Study the following words and phrases:

“to span”, “capacity”, “vehicle”, “to cycle”, “to designate”, “landmark”, “inhabitant”.




Переглядів: 333

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read the following text and fill in the gaps with the words from the boxes below. | WHILE-LISTENING

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.