МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
WHILE-LISTENINGWatch the video-track and answer the following questions: 6. Where is the bridge situated? 7. What type of bridge is it? 8. What is its span? 9. What river does it span? 10. What does it connect? 11. What is its capacity? 12. What do tourists like to do? 13. What can be found near the bridge? 14. When was it constructed? 15. When was the bridge designated to be a National Historic landmark? 16. How many people live in New York? 17. How many tourists visit New York each Year? 18. How long has New York been the centre of commerce and finance? 19. Which site is recommended to visit if you plan to visit New York? POST-LISTENING 20. Which facts about the bridge did you find the most interesting? Do you know any other interesting facts about the bridge? Would you like to visit New York and have a chance to walk through the Brooklyn Bridge? TACOMA BRIDGE (04:06) PRE-LISTENING 1. What is a bridge? 2. Why do people build bridges? 3. Who takes part in bridge construction? 4. Who is responsible for scientific and accurate calculations? Who is responsible for accurate technological process of construction? 5. Study the following words and phrases: “girder”, “inevitable”, “to abandon”, “to perish”. WHILE-LISTENING Watch the whole video quickly and answer the following question: 6. What is shown in the track? (collapse of the Tacoma Bridge) Watch, listen, read and answer the following questions: 00:00 – 00:26 7. What are the dimensions of the Tacoma Bridge? 8. How long was it under construction? 9. How long was it used? 00:27 – 00:42 10. What were the girders made of? 11. How tall were the girders? 00:43 – 02:43 12. What is shown in this part? 13. When did the first vibration happen? 14. What was the wind speed? 15. Who went on the bridge to have a look what was happening? 16. Could the collapse be avoided? 02:44 - end 17. Was the car empty when the collapse happened? 18. What happened to the remains of the bridge after the collapse? POST-LISTENING 19. Why do you think the collapse happened? 20. What should be done to avoid bridge collapses? THE BIGGEST SUSPENSION BRIDGE (04:30) PRE-LISTENING 1. What is a bridge? 2. Why do people build bridges? 3. What types of bridges do you know? 4. Study the following words and phrases: “to span/spanning”, “to block”, “a rope”, “a deck”, “a chain”, “to suspend”, “to level”, “anchor”, “to blast”, “frame”.
|
||||||||
|