МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tone Group II.
TUNES: 1. Stepping Head + Low Fall (+ Tail). 2. Low Pre-head + Stepping Head + Low Fall (+ Tail). 3. High Pre-head + Low Fall (+ Tail).
STATEMENTS. In addition to the definiteness and completeness associated with all tone groups containing the falling nuclear tone, Tone Group II is used to give categoric, considered, weighty, judicial, dispassionate character to statements. Such pronouncements are more emphatic and often more ponderous-sounding than with Tone Group I.
Examples: Answers to questions:
Announcements: He’s the stupidest man I \know. I entirely a\gree with you. I hope it’ll be a \lesson to you. ¯You \are lucky!
The dispassionateness often shades into withdrawal and impatience.
Examples:
On the other hand, this tone group adds weight to expressions of enthusiasm as well as of disapproval, and is very commonly used in such sentences as:
It was perfectly \wonderful. It was simply \terrible. ¯It was \heavenly. ¯She looked \ghastly.
SPECIAL QUESTIONS. Such questions are searching, serious, intense, responsible, and are often used to suggest impatience or irritability, though not necessarily.
Examples: Why not come and have \dinner with us? Now where did I put my \pipe? How on earth did you \manage it? Why did you \do such a stupid thing? What’s the \matter with the wretched car? Why don’t you look where you’re \going?
Extra emphasis can be given to these questions by making the special finite prominent.
Examples: What are you \doing? How could you be so \stupid?
GENERAL QUESTIONS. Like Tone Group I, this tone group puts forward the question as a suggestion or as a subject for discussion, but more insistently, more ponderously, often impatiently, so that it is often used in an effort to keep the listener to the point, to make him give a straight answer to a straight question.
Examples: Well couldn’t we \borrow some money? But can I be\lieve you when you say that? Would you pre˙fer \this chair?
Questions beginning with “Will you…” are in reality imperatives when said with Tone Group II.
Examples: Will you be \quiet? Will you stop \pestering me?
The negative form of these general questions is used simply as an exclamatory device, to turn what seems to be question into an exclamation.
Examples: Isn’t it \wonderful! Haven’t they ˙made a \mess of it! Wouldn’t you ˙think they’d \do something about it!
Notice also: Would you be\lieve it! which is purely exclamatory. As with Tone Group I, this tone group is used to show the final alternative of two or more; it also implies that the choice is restricted to the alternatives named, that there are no other possibilities.
Examples: Would you ˙like /coffee | or would you pre˙fer \tea? Shall I give you a /hand | or can you \manage? Can you ˙come to/day | or must it be to\morrow?
COMMANDS. Such commands are firm, serious, considered, weighty, pressing, dispassionate. Often, though not always, they have a ring of impatience.
Examples: Come and ˙have \dinner with us. Try the \other key. Now take it \slowly. For heaven’s sake be \careful. Don’t be ri\diculous.
This tone group is particularly common with commands containing the emphatic words do or please.
Examples: Do stop \tickling. Please be \quiet.
INTERJECTIONS. This tone group is very common with interjections and gives great weight and emphasis to them.
Examples: Oh \ good! How ri\diculous! How very pe\culiar! What \nonsense! What a lovely day for a \picnic! You lazy good for ˙nothing \wretch! ¯You \didn’t! ¯The \brute!
Greetings with this tone group are very intense, particularly if the first word is accented; Good \morning sounds very hearty and backslapping; ¯Good \morning is rather less so.
Assignments:
1. Listen to the recording of the “Low Drop II” on the tape. Put down the script and intonation marks of the mini dialogues you hear. Figure out what types of sentences the recorded drills are and what attitude do they convey according to the tune they are pronounced with. Prepare test reading of these mini dialogues in pairs. 2. Read the following drills in pairs. Follow the intonation marked in the text. Analyse them from the point of view of their connotations.
Intonation Drills:
STATEMENTS:
QUESTIONS.
COMMANDS.
INTERJECTIONS.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|