МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tone Group IV.
TUNES: 1. (Low Pre-head +) Stepping Head + High Fall (+ Tail). 2. (Low Pre-head +) High Fall(s) + High Fall (+ Tail). 3. High Pre-head + High Fall (+ Tail).
STATEMENTS. Though complete and definite, like all the falling tone groups, these statements avoid both the ponderousness of Tone Group II and the disgruntled effect of Tone Group III, whilst still retaining the lightness, the airiness and the effect of personal participation in the situation, characteristic of the High Falling nuclear tone.
Examples:
As this tone group avoids the massive calmness or detachment of Tone Group II, it is very often used to express warmth, a desire not to appear cool to the listener.
Examples:
It was a very dark night said with Tone Group II would be appropriate as the opening of a story, where the narrator wishes to keep aloof from the proceedings; but in conversation, for instance as an answer to the question How did you manage to loose yourself?, It was an usually dark night, with Tone Group IV, would usually be more suitable, since it is less crushing and lighter in tone.
SPECIAL QUESTIONS. This way of putting such questions avoids the coldness and possible hostility of Tone Group II and the surprise and displeasure of Tone Group III. It is, on the other hand, perfectly brisk and businesslike and is a very common way of asking these questions.
Examples: When did you ar\rive? How long did it ˙take you to \get here? Where on earth have you \been all this time?
GENERAL QUESTIONS. These questions have very much the same effect as those with Tone Group III, except that the impatience or querulousness is absent. The speaker puts forward his question for discussion, or as the key question in the discussion. Often enough he puts the question so that he may himself answer it negatively, so that it often, though not necessarily, sounds as though he is skeptical about the result.
Examples:
Suggestions are more often made with this tone group than with Tone Group II or III, sounding much less insistent or critical.
Examples: Would you prefer \this chair? Can I \help you at all?
COMMANDS. Such commands seem to suggest a course of action to the listener, without the surprise of Tone Group III and without the calm demand for action of Tone Group II.
Examples:
INTERJECTIONS. Tone Group IV here expresses mild surprise without the affront of Tone Group III and without the massive impact of Tone Group II.
Examples:
Assignments:
1. Listen to the recording of the “High Dive” on the tape. Put down the script and intonation marks of the mini dialogues you hear. Figure out what types of sentences the recorded drills are and what attitude do they convey according to the tune they are pronounced with. Prepare test reading of these mini dialogues in pairs. 2. Read the following drills in pairs. Follow the intonation marked in the text. Analyse them from the point of view of their connotations.
Intonation Drills: STATESMENTS.
QUESTIONS.
COMMANDS.
INTERJECTIONS.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|