МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tone Group V.
TUNES: 1. Rise-Fall + Tail. 2. Rise-Fall only. 3. Low Pre-head + Rise-Fall (+ Tail). 4. (Low Pre-head +) Stepping Head + Rise-Fall (+ Tail).
STATEMENTS. This tone group implies all the definiteness, finality, etc. associated with the other falling tone groups. It particularly shows that the speaker is greatly impressed, perhaps awed.
Examples:
Tone Group V is very often used in echoing an immediately prior remark, in order to show how impressed the speaker is, whether favourably or not.
Examples:
The speaker often sounds complacent, self-satisfied, even smug.
Examples:
Tone Group V tends itself especially well to the expression of a challenging or censorious attitude.
Examples:
This tone group has an intensifying function very similar to the use of the word even.
Examples:
Sometimes the speaker gives the impression of disclaiming responsibility, of shrugging aside any involvement; he emphasizes that he is an onlooker rather than a responsible authority.
Examples:
SPECIAL QUESTIONS. Tone Group V gives to these questions a note of challenge and antagonism, which is usually equivalent to the word but placed before the question or the word though after it.
Examples:
As with statements, there is often a disclaiming of responsibility for the situation.
Examples:
GENERAL QUESTIONS. Tone Group V is very commonly found with comments of the type below, where it shows that the speaker accepts what has been said and is impressed by it, either favourably or unfavourably.
Examples:
Quite often such comments sound challenging.
Examples:
Negative question forms used exclamatorily again show that the speaker is vastly impressed, favourably or otherwise. Examples:
This tone group is used with question tags when the preceding sense group also has the Rise-Fall as its nuclear tone and the speaker wishes to compel agreement.
Examples: It’s ^terrible, | ^isn’t it? You can hardly ^blame her, | ^can you?
With fuller questions Tone Group V puts the matter forward for discussion, with the same challenging, rather antagonistic note as with special questions.
Examples:
COMMANDS. The main contribution of Tone Group V with commands is again a matter of shrugging off responsibility, of refusing to be embroiled.
Examples:
The intention of the speaker is not necessarily hostile (though, it obviously may be so), and sometimes he is concerned to refuse credit for his acts.
Examples:
INTERJECTIONS. When the speaker uses Tone Group V with interjections, he sounds greatly impressed by something not entirely expected.
Examples:
The same is true of greetings, and there may also be a hint of accusation. For instance, Good ^morning suggests in a bantering way that the listener has some explaining to do, perhaps because he is late or because of his conduct the previous night, or for some other reason that his conscience is expected to appreciate.
Assignments:
1. Listen to the recording of the “Jack-Knife” on the tape. Put down the script and intonation marks of the mini dialogues you hear. Figure out what types of sentences the recorded drills are and what attitude do they convey according to the tune they are pronounced with. Prepare test reading of these mini dialogues in pairs. 2. Read the following drills in pairs. Follow the intonation marked in the text. Analyse them from the point of view of their connotations.
Intonation Drills: STATEMENTS.
QUESTIONS.
COMMANDS.
INTERJECTIONS.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|