МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
II. Discuss these questions.1. What do you think is the relationship between Debbie and Nikola? Why? 2. In your opinion, where are they from, and how old are they?
III. Listen to these extracts from the discussion and complete them. Do you Agree with Nikola’s comment? DebbieIf you want to move ahead in your career, you also need to evaluate your progress regularly. If you do that, you get a better idea of ____ ____ ____ ____ ___(1), and also of the areas that you need to ____ ____(2). DebbieWhen a challenge presents itself, you have to ____ ____ ____(3). If you play safe all the time, if you just settle …(4), you’ll never move ahead in your career. NikolaIf you always do what you’ve always done, you’ll only get ____ ____ ____ ____(5).
LISTENING 2 Telephoning: making contact (Market Leader Pre-Intermediate Unit 1 Recording 1.3, 1.4, 1.5) I. Listen to three phone calls and answer these questions. 1. What is the purpose of each call? 2. Do the callers know each other?
II. Listen to the first call again. Complete the expressions on the right so they Have the same meanings as the ones on the left.
III. Listen to the second call again and complete these phrases. A. Hello, ____ ____ ____ (1) to Andrea, please? B. ____ ____ (2) she’s not here at the moment. Can I ____(3) a ____(4) ? A. Yes, please . ____ ____(5) Jacques from Intec. ____ (6) you ____ (7) her I won’t be able to ____ (8) the training course on Saturday. She can ____(9) me ____ (10) if there’s a problem. I’m ____(11) 0191 498 0001. B. OK. Thank you. Bye.
IV. Listen to the third call again. Underline each phrase the speaker uses. DaveHi, John. Dave here. John Oh, hello, Dave. How are things? / How are you? (1) DaveFine, thanks. Listen, just a quick word / quick question. (2) John Yeah, go ahead. DaveDo you think you could give me / let me have (3) the fax number for Workplace Solutions? I can’t get through to them. Their phone is always busy / engaged (4). John I’ve got it here / right in front of me (5). It’s 020 7756 4237. DaveSorry, I didn’t hear / catch (6) the last part. Did you say 4227? JohnNo, it’s 4237. Dave OK. Thanks. Bye. JohnNo problem. / Don’t mention it (7). Bye.
V. Study the Useful language box below. Then role play the telephone calls using it. Useful language
|
||||||||||||
|