МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Vocabulary
LEAD-IN I. How good are you at managing conflict? Answer the questions in the quiz below. Compare your score with the partner. 1. You are at a meeting. People cannot agree with each other. Do you a. say nothing? b. intervene and propose something new? c. take sides with those you like? d. suggest a ten-minute break?
2. Your two closest friends have an argument and stop speaking to each other. Do you a. behave as though nothing has happened? b. bring them together to discuss the problem? c. take the side of one and stop speaking to the other? d. talk to each one separately about the situation?
3. You see two strangers. One begins to hit the other. Do you a. pretend to be an off-duty police officer, and ask them what is going on? b. call the police? c. shout at them “Stop!”? d. walk away quickly?
4. Your neighbors are playing very loud music late at night. Do you a. ask them to turn it down? b. do nothing? c. call the police? d. play your own music as loudly as possible?
5. You are in the check-in queue at the airport. Somebody pushes in. Do you a. ask them to go to the back of the queue? b. say nothing? c. complain loudly to everyone about the people jump in queues? d. report them to an airport official?
6. A colleague criticizes your work. Do you a. consider carefully what they say? b. ignore them? c. get angry? d. smile, but wait for an opportunity to get back at them?
Score your answers: 1. a. 2 b. 3 c. 1 d. 4 2. a. 2 b. 3 c. 1 d. 4 3. a. 3 b. 4 c. 2 d. 1 4. a. 4 b. 2 c. 3 d. 1 5. a. 4 b. 2 c. 1 d. 3 6. a. 4 b. 3 c. 1 d. 2
Give yourself the following results: 6-11you need to improve your conflict management skills 12-17you are quite good at conflict management in certain situations 18-22 you are good at conflict management in most situations 23-24you are excellent at conflict management. You should be working for the United Nations
BUILD YOUR VOCABULARY I. Use the correct form of these words or other words to complete the second
|
||||||||||
|