Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ex. 7 Showing strong and mixed feelings.

The strongest feelings are showed by choosing a very strong adjective, using an extreme modifier, emphatic intonation (e.g. High Fall, Rise-Fall).

Mixed feelings are expressed by choosing a less strong adjective, using ‘quite’ as a modifier; the intonation shows reservation (FR).

1 A: I’m ‘’absolutely e`xhausted, | ‘aren’t you? – B: Well, I’m `quite ‚tired.

2 A: I thought the meal was absolutely delicious, | didn’t you? – B: Well, it was `quite ,tasty.

3 A: I’m absolutely starving, aren’t you? – Well, I’m `quite ,hungry.

4 A: I thought the scenery was really beautiful, | didn’t you? – B: Well, it was `quite ,pretty.

 

Ex. 8 Work with a partner. Make two or three similar dialogues using some of the prompts below:

a) (at sea): Freezing/cold;

b) (the exhibition): Fascinating/ interesting;

c) (the play): Hilarious/ funny;

d) (the book): Marvelous/ good;

e) (these cartoons): Brilliant/clever;

f) (the dog): Sociable/ friendly;

g) (this picture): Splendid/ beautiful;

h) (those clothes): Ugly/plain;

i) (This basketball player): Giant/tall;

j) (the film): Stupid/boring.

Irregular preheads

 

Irregular prehead is a prehead which is displaced in pitch from its normal position in the lower half or about the middle of the voice range. The displacement can be made both upward and downward – High Irregular and Low Irregular Preheads, respectively. High Irregular prehead is much more common in speech.

In the High Irregular prehead, or High Prehead (HP) for short, all the syllables are said on a very high pitch, higher than the onset syllable, which is usually the highest syllable in the group. The HP is never long (2-3 syllables), it rarely contains more than two or three syllables, one of which can be partially stressed.

Examples: He was a`mazing. He,llo.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

______________ ________

 

__________________ __________

--------------------------- ----------------

Irregular preheads make speech livelier and more emotional. The emphatic role of the High prehead increases when it is used before a low head or a low nuclear tone, e.g.: Is that what you ,,want? The HP is commonly used with emphatic kinetic tones, especially in tunes containing no head, e.g. : Did you see the ,,film?

In the Low Irregular prehead all the syllables are said on a very low pitch.

E.g.: I told you to go.

________________

 

________________

------------------------

Speech Exercises

Ex. 1 Read the situations containing High Irregular Preheads and sound emotional and lively.

1 - Poor Nora, look here, I’ll see if I can buy another pair for you.

– Oh, but its all right, Harry. I’ve got them.

2 – I hate doing nothing.

- Don’t be silly, Harry. You’ve got a temperature.

3 – Well, the Rovers won, mum.

- The Rovers, Robert? Why, where have you been?

4 – I think that’s my niece at the door.

- Ha llo, Betty, dear. I’m so glad to see you.

 




Переглядів: 563

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex. 4 Read the following dialogues, using numbers at the end of phrases as a guide to decide which attitude to choose. | Ex. 2 Provide an appropriate context for each utterance using prompts.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.