МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ex. 2 Provide an appropriate context for each utterance using prompts.1 Why, he’s got a sore throat! 2 Yes, he’s got a very good memory. 3 You could ask Jill to help you. She is a very good typist. 4 You could find Bill to help you. He would have never re fused. 5 To morrow? 6 To morrow? 7 Yes, and I’ll try to be as quick as I can. 8 Yes, and I think he’s getting on quite well at it. Prompts: 1) Why do you insist on his staying in bed? 2) He can learn a lot in a short time. 3) I’m terribly busy this week. I’ve got to finish typing. 4) I had to do anything alone. 5) They are getting married tomorrow. 6) I’m having an interview with the manager. 7) Well, Mike, let’s meet in the waiting-room. 8) What’s he studying now? Is he studying science? Stress Reduction. Nuclear Tone-Shift In a normal utterance the syllable bearing the nuclear tone is more prominent than the stressed syllables in the prenuclear part. When it is desired to reinforce the semantic weight of the nuclear word it can be done a) by reducing the prenuclear stresses, thus giving the nucleus the greater relative prominence. I can’t I magine what he looks like. I can’t imagine what he looks like. b) by using the so-called nuclear tone-shift, which means displacing the nuclear tone from it’s normal position – on the last notional word in an utterance – to a word at the beginning or in the middle of it. It gives the effect of special semantic prominence or contrast. - I simply can’t manage it. - Then let’s all get down to work. The effect of a contrastive tone-sift is always greater when the nuclear stress is given to a function word or a pronoun or when it is combined with emphases. - John seems to have enjoyed the party. - Well, I don’t know. It’s the last party I shall go to with him. - It’s only three weeks to the New Year. - Why, it’s less than three weeks.
|
||||||||
|