МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
АЛЬДЕГІДИ ТА КЕТОНИ
Контрольні питання
1. Напишіть рівняння реакції окиснення ізопропилового спирту розчином KMnO4. 2. Напишіть рівняння реакції срібного дзеркала для пропіонового альдегіду. 3. Поясніть зміну кольору розчину в пробірці при нагріванні суміші альдегіду та реактиву Фелінга. 4. Наведіть рівняння реакцій утворення оксимів та гідразонів. 5. Опишіть реакції конденсації для карбонільних сполук на прикладі пропіонового альдегіду. 6. Які альдегіди вступають в реакцію Канніццаро? 7. Які продукти одержуються при спільній конденсації пропіонового та триметилоцтового альдегідів? 8. Наведіть схему одержання карбамідо-формальдегідної смоли. 9. Які сполуки можна відкривати йодоформною пробою? Напишіть рівняння реакції, поясніть її механізм.
Альдегіди і кетони відносяться до карбонільних органічних сполук, у молекулах яких є група >С=О ( карбоніл або оксогрупа).
Загальна формула карбонільних сполук: У залежності від типу замісника Х ці сполуки підрозділяють на альдегіди (Х = Н), кетони (Х = R, R') та карбонові кислоти ( Х = ОН ) і їхні похідні ( Х = ОR, NH2, NHR, Hal і т.д.). Властивості альдегідів і кетонів визначаються будовою карбонільної групи >C=O. Атоми вуглецю і кисню в карбонільній групі знаходяться в стані sp2-гібридизації. Вуглець своїми sp2-гібридними орбіталями утворює 3 σ-зв'язки (один з них - зв'язок С-О), що розташовуються в одній площині під кутом близько 120° один до одного. Одна з трьох sp2-орбіталей кисню бере участь у σ-зв'язку С-О, дві інші мають неподілені електронні пари. Електрони кратного зв'язку С=О, особливо більш рухливі π-електрони, зміщені до електронегативного атома кисню, що приводить до появи на ньому часткового негативного заряду. Карбонільний вуглець здобуває частковий позитивний заряд.
Тому вуглець піддається атаці нуклеофільними реагентами, а кисень - електрофільними, у тому числі Н+. Для карбонільних сполук характерні реакції різних типів: · приєднання за карбонільною групою; · полімеризація; · конденсація; · відновлення й окиснення. Більшість реакцій альдегідів і кетонів перебігає за механізмом нуклеофільного приєднання (AN) за зв'язком С=О. Реакційна здатність у таких реакціях зменшується від альдегідів до кетонів:
формальдегід альдегіди кетони
Це пояснюється, головним чином, двома факторами: 1) вуглеводневі радикали в групі С=О збільшують просторові перешкоди приєднанню до карбонільного атома вуглецю нових атомів або атомних груп; 2) вуглеводневі радикали за рахунок +I-ефекта зменшують позитивний заряд на карбонільному атомі вуглецю, що утрудняє приєднання до нього нуклеофільного реагенту.
|
||||||||||||||
|