Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Діагностування складових частин двигунів

Стан сполучення поршень — поршневі кільця — гільза циліндра можна оцінити по кількості газів, що прориваються в картер. Цей діагностичний параметр вимірюють за допомогою роз­ходоміра КИ-4887-1 (мал. 6.17), заздалегідь прогрівши двигун до нормального теплового режиму. Прилад має трубу з вхідним 5 і вихідним би дросельними кранами. Вхідний патрубок 4 приєднують до масло заливної горловини двигуна, інжектор 7 для відсмоктування газів встановлюють усередині вихлопної труби або приєднують до вакуумної установки. У результа­ті розрідження в ежекторі картерні гази поступають в розходо­мір. Встановлюючи за допомогою кранів 5 і б рідина в стовпчиках манометрів 2 і З на одному рів­ні, добиваються, аби тиск в порожнині картера був рівний ат­мосферному. Перепад тиску Δh встановлюють по маномет­ру 1 однаковим для всіх замірів за допомогою крану 5. По шка­лі приладу визначають кількість газів, що прориваються в картер, і порівнюють його з но­мінальним (л/хв):

Мал. 6.17. Схема витратоміру

КИ-4887-1: 1 — 3 — манометри; 4 — вхідний пат­рубок; 5, 6 — дросельні крани відповідно вхідний і вихідний;

7 — інжектор

Двигун:

ЗМЗ-51-11 .............................................................22...25(110)⃰⃰

ЗИЛ-130................................................................22...28(120)

* У дужках приведені граничні значення

Потужність і економічність двигуна залежать від компресії в циліндрах. Компресія знижується при значному зносі або поломці деталей циліндропоршневої групи. Перед зміною компресії промивають повітряний фільтр, контролюють фа­зи газорозподіли і регулюють теплові зазори клапанів.

Перед перевіркою компресії в циліндрах карбюраторного дви­гуна його прогрівають до нормального теплового режиму, встановлюють, повністю відкривають дросельну і повітря за­слінки карбюратора, від'єднують дроти від свічок запалення, очищають і продувають стислим повітрям поглиблення для свічок і голівках циліндрів і вивертають всі свічки запалення.

Компресію оцінюють по тиску в камерах згорання двигуна при такті стискування і заміряють компресомірами моделей 179 (для карбюраторних двигунів) або КН 1125 (для дизельних двигунів).

Перед перевіркою компресії в циліндрах дизельного двигуна його прогрівають до нормального теплового режиму, від’єднують паливопровід високого тиску від форсунки циліндра, що перевіряється, і надівають на кінець паливопровода шланг для відведення палива в спеціальну судину, знімають форсунку і вставляють в отвір для неї наконечник компресоміра. Компресію замі­ряють при частоті обертання колінчастого валу 450...550 мін-1.

Технічний стан циліндропоршневої групи також визначають по витоку повітря, що заміряється приладом К-69М:

Двигун......................................................ЗМЗ-53-11 ЗІЛ-130

Граничні значення витоку повітря %:

при положенні поршня в ВМТ............... .25 40

» » » в НМТ................15 25

Різниця витоків повітря, %............ ...... ....20 30

Якщо значення витоку повітря при положенні поршня в ВМТ. більш граничного, слід перевірити стетоскопом витік повітря через клапани і переконатися у відсутності витоку повітря через прокладку голівки циліндрів двигуна. Якщо при змочуванні прокладки голівки циліндрів мильною водою на ній або в налив­ній горловині радіатора з'являються бульбашки повітря, це свідчить про слабке затягування гайок голівки циліндрів або про початкове руйнування прокладки. Можлива наявність тріщини в блоці циліндрів або камері згорання.

За відсутності вказаних дефектів і великих значеннях витоку повітря при положенні поршня у ВМТ слід продовжити виміри при положенні поршня в НМТ. Результати вимірів слід порівняти з граничними значеннями. Якщо свідчення прибору нестабільні, а витоки повітря великі, це свідчить про несправності механізму газорозподілу.

 

Мал. 6.18. Стетоскопи: а — стержневий; би — трубчастий; 1 — слухова шайба; 2 — стержень; 3 — наконечник; 4 — слуховий стержень

Стуки двигуна прослухують за допомогою стержневого (мал. 6.18, а) або трубчастого (мал. 6.18, би) стетоскопів, торкаючись кінцем стержня 2 або 4 до зон прослухування на двигуні.

Стан корінних підшипників колінчастого валу визначають, прослуховуючи нижню частину блоку циліндрів при різкому відкритті і закритті дросельної заслінки. Зношені корінні підшипники видають сильний глухий стук низького тону, що прослуховується при різкому збільшенні частоти обертання колінчастого валу.

Стан шатунових підшипників колінчастого валу визначають аналогічно. Зношені шатунові підшипники видають стук середнього тону, по характеру схожий із стуком корінних підшипни­ків, але менш сильний і дзвінкіший, зникаючий при виклю­ченні свічки запалення або форсунки циліндра що прослуховується.

Роботу сполучення поршень — гільза циліндра прослухують по всій висоті циліндра при малій частоті обертання колінчато­го валу з переходом на середню. Поява звуку, що нагадує тремтячий звук дзвону, що посилюється із збільшенням навантаження на двигун і двигуна, що зменшується у міру прогрівання, вказує на можливе збільшення зазору між поршнем і гіль­зою циліндра, вигин шатуна, перекіс осі шатунової шийки або поршневого пальця, особливо, якщо в двигуна спостерігається підвищений витрата палива і масла. Скрипи і шуми в з’єднанні поршень — гільза циліндра свідчать про заїдання що начинаються в цьому сполученні, викликаному малим зазором або недостатнім змазуванням.

Стан сполучення поршневий палець — втулка верхньою го­ловки шатуна перевіряють, прослухавши верхню частину блоку ци­ліндрів при малій частоті обертання колінчастого валу з різким переходом на середню. Різкий металічний стук, що нагадує часті удари мо­лотком по ковадлу і пропадає при відключенні свічок запалення або форсу­нок, вказує на збільшення зазору між­ поршневим палитимемо і втулкою, недо­статнє змазування або надмірно велике випередження початку подачі палива.

Сполучення поршневе кільце — канав­ку поршня перевіряють на рівні НМТ ходу поршня при середній частоті обертання ко­лінчатого валу. Слабкий, стук високого тону, схожий на звук від ударів кілець одне об інше, свідчить про збільшений зазор між кільцями і порш­невої канавкою або про злам кілець.

 

Мал. 6.19. Пристрій КИ-11140:

1 — індикатор; 2 — ос­нова; 3 — наконеч­ник; 4 — трубка

Ще одним ефективним методом перевірки стану кривошипно-шатунного механізму є вимір сумарних зазорів у верхній голівці шатуна і ша­туном підшипнику. Перевірку проводять при непрацюючому двигуні за допомогою пристрою КИ-11140 (мал. 6.19).

Наконечник 3 з трубкою 4 пристрої встановлюють на місце знятої свічки запалювання або форсунки цилін­дра, що перевіряється. До підстави 2 через штуцер приєднують компресорно-вакуумну установку. Поршень встановлюють за 0,5... 1,0 мм від ВМТ на такті стискування, стопорять колінчастий вал від провертання і за допомогою компресорно-вакуумної установки перемін­но створюють в циліндрі тиск 200 кПа і розрядка 60 кПа. При цьому поршень, піднімаючись і опускаючись, вибирає зазори, сума яких фіксується індикатором.

 

 

ГЛАВА 7.КОМПЛЕКТУВАННЯ ДЕТАЛЕЙ І ЗБИРАННЯ АГРЕГАТІВ

 




Переглядів: 722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Склад водних магнітних суспензій | Комплектування деталей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.028 сек.